Translate

duminică, 14 septembrie 2014

Timp marca DETOMASO

Ce credeti ca este mai important la un ceas? Precizia, rezistenta in timp, fiabilitatea, pretul... Ei bine, eu am ales intotdeauna un ceas dupa felul cum arata. Nu am facut niciodata diferenta intre un ceas si o bijuterie. Culori, forme, unghiuri, curbe, surse de inspiratie... Trebuie sa imi ofere aceeasi placere in a-l purta, trebuie sa se potriveasca stilului meu de a combina hainele, de a potrivi nuantele, cu alte cuvinte de a fi. Pentru mine ceasul nu a fost niciodata un mecanism utilitar si atat. Poate si pentru faptul ca am un respect deosebit pentru timp si pentru cei care reusesc sa-l stapaneasca.

In secolul al XVIII-lea, un ceasornicar elvetian, pe numele sau Breguet, s-a gandit sa creeze un ceas mic, plat, ce putea fi dus in buzunar. Adica timpul la purtator! De atunci imaginatia cu privire la construirea si decorarea ceasurilor personale a explodat pur si simplu. Forme noi, gravuri in aur si argint, email, incrustatii, pietre pretioase s-au adaugat mecanismelor din ce in ce mai precise.
N-am sa uit niciodata ceasul de buzunar al bunicului meu, prins cu lant de nasturele vestei, adapostit intr-un buzunaras cochet al stofei. N-am sa uit niciodata cum il privea, cum il masura si declara pe un ton superior ca trebuie intors. Ii invartea rotita cu gesturi calme, apoi ii dadea drumul cu eleganta in buzunar. Lantul lung si gros ii atarna peste piept, se zarea pe sub marginea sacoului si contribuia substantial la admiratia mea pentru cel care il purta. Bunicul meu nu s-a despartit niciodata de ceasul sau, iar eu am ramas cu nostalgia mecanismelor din alte vremuri.

 Un anumit ceas este genul de accesoriu care te poate insoti toata viata si te poate inspira in alegerea celorlalte piese din tinuta. Pe mine m-a inspirat un design italian oferit de marca Detomaso , un ceas alb spumos ca dantela rochiilor de epoca, cu cifre conturate baroc, in bucle aramii ca si cadranul punctat de cristale Swarovski. Credeti ca m-au atras datele tehnice? Carcasa ceramica, geamul safir, limbile fosforescente, etanseitatea sau mecanismul Miyota? Nici vorba! Am vazut doar elementele romantice ce aminteau de cesuletele doamnelor din La Belle Epoque, aceeasi atentie la detalii, cifrele arabe frumos definite, stralucirea pietrelor, serenitatea unui alt timp, varsta de aur a spiritualitatii noastre.
In ciuda aerului patinat insa, ceasul Detomaso te indeamna sa visezi, sa indraznesti. In jurul lui poti compune adevarate poeme ale modei. Exercitiul m-a tentat deoarece designul elegant nu permite chiar orice asociere. O rochie neaparat vintage, o pereche de sandale inflorate, cercei viu colorati, bogat ornamentati, respectand imprimeul oriental al rochiei, cam acestea au fost alegerile mele.

Un astfel de ceas te va ajuta sa-ti declari cele mai ascunse dorinte, sa fii ceea iti doresti. In orice caz este mai mult decat un simplu mecanism pe care il infasori in jurul incheieturii si care te ajuta sa fii punctual.
Eu nu sunt sportiva, nu traiesc contracronometru, nu am veleitati tehnice, nu sunt om de afaceri. Dar iubesc sa vad timpul masurat in stil fashion, feminin, cu imaginatie, motiv pentru care as alege ideea Detomaso daca ar fi sa primesc un cadou.


3 comentarii:

  1. Am şi eu un ceas ca al bunicului tău. Şi chiar şi vestă cu buzunarul pentru el! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu sunt in cautare de piese, am o metoda de decorat cu astfel de piese.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu port ceas, dar n-as refuza o asemenea frumusete!

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa va spuneti parerea, cu umor, cu bun-simt, constructiv. Comentariile sunt moderate, nu apar imediat pe pagina. Incerc sa le aprob cat pot de repede.