Translate

duminică, 10 aprilie 2016

Cartea extraterestrilor pentru copiii cu imaginatie

Intr-o zi obisnuita, cam pe saptamana trecuta cred, ai mei s-au intors de la supermarket. In afara de lista obisnuita de cumparaturi, plus prostioarele de ocazie, plus ce mai pica la oferte, a mai aparut ceva din categoria "cheltuieli neprevazute". Ei, astea imi dau mie dureri de  cap, mai ales inainte de salariu, cand tot omul de conditie medie ramane cam pe sponci cu finantele si lupta pentru supravietuire. La noi in familie se pare ca sunt singura care ma gandesc la lupta si la ziua de maine, restul supravietuind senini si fara atatea framantari interioare.
In orice caz... zice fiu-meu cum intra pe usa: "Inchide ochii si intinde mana!"
Chestia asta imi da fiori intotdeauna, urmeaza o surpriza mai mult sau mai putin placuta, mai mult sau mai putin ieftina. Inchid ochii si intind mainile, apoi simt cum pustiul imi aseaza ceva cam greu in palme.
De-a  lungul timpului au fost pietricele, crengi, flori, bomboane, ciocolata, guma de mestecat, atentia de 1 si 8 Martie, dar si o groaza de jucarii pe care si le cumparase pentru el, nicidecum pentru mine.
De data aceasta era o carte. Una tepanoasa, in format mare, tip album: Cartea Extraterestrilor
Vad imediat subtitlul-Nu suntem singuri in univers-si coperta atent realizata, incrustata cu pietricele si inima imi sta in loc. O intorc incet pe spate, sa primesc in plin glontul in inima...pardon, pretul adica. 80 de lei! Ochiul stang incepe sa mi se bata a rau si coltul gurii imi zvacneste. Sunt pe punctul sa racnesc, dar imi zic sa-mi stapanesc nebuneala de moment, asa ca intreb cu un calm prefacut: "Vreti sa spuneti ca ati dat 80 de lei pe chestia asta?"
Cei doi inculpati sar cu gura, incep sa vorbeasca amandoi odata, si-au dat seama ca sunt in galeata. Printre explicatii amestecate, prind ca a fost o oferta si cartea a costat 10 lei. Ma uit la ei cu indoiala si le spun pe sleau ca nu-i cred. Pustiul imi arata cu degetul pretul lipit cu o eticheta micuta, consortul ma asigura ca n-ar fi avut de unde sa dea atatia bani pe ea deoarece nu avusese la el decat banii de cumparaturi. Mda, imi spun ca are oarecare logica, desi nici acum, cand scriu, nu prea imi vine sa cred ca o carte care a fost la 80 de lei a fost lasata la 10, desi noul pret se vede clar pe spatele albumului. Ai mei mi-au spus ca au luat-o din magazinul Inmedio din incinta Kaufland. Pe elefant.ro este in acest moment redusa la 70 de lei.


Cartea este o asemenea bijuterie incat pana si eu am rasfoit-o cu o mare uimire. Este sub forma unui album, cu file groase, cartonate, tiparite cu o sumedenie de desene si fotografii atragatoare. Textul este un amestec de informatii reale despre teorii, descoperiri, nave, spatiul extraterestru, conspiratii mondiale si date imaginare despre rase de alieni, cum arata sau cum se comporta. Amalgamul este atat de credibil incat a trebuit sa-l aduc pe pusti cu picioarele pe pamant, amintindu-i ca deocamdata nu ne-am intalnit cu omuletii verzi.
Am fotografiat cartea in interior ca sa vedeti cat de muncita este. Exista tot felul de gaselnite care sa atraga copiii si sa-i faca sa creada ca vor fi pregatiti intr-o stiinta numita "extraterestrologie": cartonase care se desprind, extensii ale paginilor, esantioane din materiale speciale folosite la costumele alienilor, esantion de piele de alien (!), desene cu rase de alieni, imagini cu orasele extraterestre, tehnologii si arme. Pentru un copil pasionat de astfel de probleme, cartea este o evadare in viitor.
A aparut la Editura Egmont, in 2011 cred, si nu inteleg de ce n-a fost scoasa de la inceput la un pret rezonabil, daca era in jur de 35-40 de lei probabil s-ar fi vandut mult mai repede si mai multi copii ar fi avut acces la ea. Dar recunosc ca, asa cum spuneam, este "muncita" si este dificil de crezut ca ar fi putut costa doar 35 de lei.

6 comentarii:

  1. Pfoaaai pai daca aveam eu cartea asta cand eram copil....stii cum vanam orice articol sau emisiune sau serial la tv?....ma intreb de ce acum nu ma mai fascineaza chiar asa....

    RăspundețiȘtergere
  2. Apropo de extraterestri, am vazut ieri un film inspirat din realitate care m-a speriat ingrozitor :) Este posibil sa fie asa redusa...s-au mai vazut cazuri :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai cat de tare!! Mi-a amintit de Galaxy Quest :)) [http://www.imdb.com/title/tt0177789/?ref_=nm_flmg_act_40].
    O sa o caut si eu :P!!
    Merci pentru info :)!

    RăspundețiȘtergere
  4. Recunosc, la 10 lei şi eu aş fi fost tentat! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Iata ca si surprizele sunt minunate,uneori !

    Pacat ca nu s-a vandut,din cauza pretului(80 !),mai ales pentru migala si creativitatea de care au dat dovada autorii si editura !
    Zile senine !

    RăspundețiȘtergere
  6. :)))) Săracu' nea Spirache: ”Gratis, mamă-soacră!” Ai tăi (sau cel puțin soțul) au citit precis ”Titanic-Vals”! Auzi, 10 lei! Da' să nu-ți pară rău, dragostea sau măcar interesul copilului pentru cartea tipărită e mult mai valoroasă.

    Să aveți zile senine!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.