Translate

miercuri, 23 aprilie 2014

Viata in culori



La inceput a fost alb-negru…
Copilul meu nu pricepea deloc, dar deloc, ce inseamna o imagine alb-negru. Am deschis albumul cu poze de familie si i-am aratat fotografii din copilaria mea, din tineretea bunicilor, fotografii de demult, invechite, dominate acum de nuante de gri. Mai tarziu, a vazut un film alb-negru si i-am explicat de ce astfel de productii sunt clasice, pline de farmec si de nostalgie. Adevaratii artisti sunt cei obligati sa se exprime in alb-negru, sa foloseasca lumini si umbre pentru a transmite emotii. Absenta culorilor nu implica lipsa trairilor. Graficieni, fotografi sau actori au scris o istorie a artelor in alb-negru, eleganta, nuantata si uneori de o mare inspiratie.
Nu este de mirare ca multi dintre artistii de astazi se intorc la aceste radacini, cautand potentialul monocromaticului, intuind efectul acestuia asupra privitorului. Motiv pentru care combinatia alb-negru nu se va demoda niciodata…

Sandale LSD, Zodiaco, Botta, fotografii de Moises Levy, Johan Lind si Bahman Farzad

In 1936 incepea o noua era pentru fotografia color, odata cu aparitia filmului de 35 mm ce putea capta culorile rosu, verde si albastru…
 
Sandale Caspian, Pikolinos,  si Gios

Astazi imaginile vechi ne fascineaza… Este o intreaga lume ascunsa sub multitudinea de nuante cenusii. Paravanul poate fi indepartat cu ajutorul tehnologiei moderne. Putem aduce in prezent acea lume indepartata. Uneori fotografiile devin uluitor de contemporane, parca au fost facute ieri. Curgerea timpului este anulata, oamenii inca traiesc, evenimentele parca sunt smulse din buletinele de stiri. Putina culoare actioneaza ca un Big-Bang, recreind viata.



Fotografie din 1864, reprezentand orasul Nashville, prelucrata si colorata de Sanna Dullaway
 Ah, si ce ne mai plac culorile! Ne imbatam cu ele, le folosim pentru terapii sufletesti, ne inconjuram si ne exprimam prin ele. Lumina din culori poate fi folosita pentru a ne echilibra energiile fizice sau spirituale, o practica ce are radacini in medicina traditionala a popoarelor din Egipt, China si India, veche de mii de ani. Fiecare culoare se caracterizeaza printr-o lungime de unda si o frecventa si are o putere cu adevarat vindecatoare pentru anumite probleme de sanatate.
Rosul este fierbinte, energetic, vital, vindeca si revitalizeaza. Portocaliul inseamna veselie, creativitate, combate depresia si relaxeaza. Galben este sinonim cu intelectul, concentrarea si increderea in sine, reduce frica si stimuleaza. Verde inseamna crestere, echilibru, indeparteaza toxinele din organism. Turcoazul trimite la comunicare si studiu, imunizeaza si tonifiaza. Violetul este emotie, meditatie si inspiratie, iar povestea ar putea continua cu multe, multe alte efecte ale culorilor asupra noastra.
Vedeti, asadar, ca nu ar trebui sa ne fie indiferent cu ce culori ne inconjuram in viata de zi cu zi si, mai ales, ce culori purtam. Cautati culorile si folositi-va de ele! Eu le-am gasit pe asortie.ro…


8 comentarii:

  1. Cu pozele alb negru m-am jucat si eu, chiar imi plac, parca sunt mai deosebite.Imi plac culorile foarte mult, insa si nonculorile sunt pe placul meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe asortie mi-a placut jocul alb-negru pentru sandale, are ceva stilat combinatia asta.

      Ștergere
  2. Am şi acum un aparat Smena 8 cu care mai fac poze când gasesc film! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am avut aparat cu film, mi-ar fi placut sa vad ce iese!

      Ștergere
  3. Toate fotografiile tineretii mele sunt alb negru! Aveam un aparat de fotografiat Zenit si un aparat de marit rusesc , UPA! Ce vremuri! Pierdeam nopti intregi developand filme si facand fotografii ! Acum e simplu sa facem fotografii! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Iubesc imaginile alb negru. Ca sa fiu sincera imi plac mai mult decat cele color....:)
    Insa uneori se cere si un pic de culoare....

    RăspundețiȘtergere
  5. mie imi plac tare mult tinutele alb-negru!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Și mie îmi plac culorile alb-negru!
    Îmi place colecția de sandale prezentată de tine!
    O zi minunată îți doresc!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.