Translate

vineri, 24 august 2018

Vinde pe Amazon!

Ha! Este ca v-ati repezit sa cititi, in speranta ca s-a deschis "filiala" Amazon de Romania? Stati linistiti ca, la fel ca si voi, si eu verific periodic daca s-a mai intamplat ceva in acest sens. Stiti cum se zice: speranta moare ultima. Numai ca au trecut ani de la primele zvonuri si noi suntem tot in stadiul de la inceput, adica doar zvonuri.

Pentru cei care nu au inteles (deloc!) despre ce vorbesc, precizez ca va voi povesti ceva despre bine cunoscutul magazin online Amazon, imposibil sa nu fi auzit despre acest fenomen colosal de e-commerce, macar prin prisma faptului ca fondatorul, Jeff Bezos, era in 2017 cel mai bogat om din lume sau ca firma lui finanteaza unele dintre cele mai cunoscute filme tv. sau aparitia unor carti de succes. Apropo de carti, asa am ajuns sa jinduiesc la un Amazon care sa functioneze la nivel national, uitandu-ma ce carti au si la ce preturi! Mi se rupe sufletul, nu alta.

In articolul meu insa nu urmaresc sa va pun la curent cu ultimele stiri despre un posibil Amazon in Romania sau despre cum se pot achizitiona produse, ci va voi oferi o perspectiva mai interesanta, mai ales celor care au o afacere, produc ceva si cauta solutii pentru a intra pe o piata mai vasta.


51% dintre persoanele care vand pe Amazon castiga peste $100.000 pe an, iar 30% dintre acestia obtin peste 1 milion de dolari anual.

Cum ar fi sa existe un CURS AMAZON care sa iti explice cum sa iti extinzi business-ul, ajungand sa iti vinzi produsele prin aceasta companie care are ca scop chiar sustinerea afacerilor mici si mijlocii (hm, oare unde am mai auzit sintagma asta?).

Poate multi nu stiati, dar acum mai bine de douazeci de ani, Amazon a deschis magazinul virtual tocmai in ideea de a promova micii producatori, iar in prezent jumatate din produsele online vin din astfel de afaceri. Un exemplu: un milion de intreprinzatori numai din SUA care vand pe Amazon, 900.000 de noi locuri de munca. O performanta data naibii, scuzati expresia! Acum pricepeti de ce ii asteptam cu limba scoasa si in Romania?



Toti viseaza: Vreau sa fiu propriul meu sef!

Si daca nu intelegeti inca implicatiile, sa va dau un exemplu si mai concret: pe mine.

Ma urmariti de ceva timp, atat pe blog, cat si pe Facebook si ati observat (cred ca era imposibil sa ratati) ca am un hobby: imi place sa decorez obiecte cu diverse tehnici handmade. Sunt deja 6 ani de cand fac lucrul asta si, dupa ce m-am perfectionat in timp, am inceput sa ma gandesc ca as putea vinde ceea ce creez.

Ceea ce nu se vede in exterior este lupta pe care o duc in incercarea de a valorifica aceasta pasiune. Ca sa poti continua un hobby, este esential sa gasesti oameni care sa-ti aprecieze munca si sa vrea sa cumpere. In acest fel recuperezi banii investiti in materiale si poti continua. Din pacate, piata din Romania este un dezastru pentru creatorii de handmade, nu pentru ca oamenilor nu le-ar placea ce faci, ci pentru ca oamenii nu sunt dispusi sa dea atatia bani cat face handmade-ul. Cu alte cuvinte, nu poti trai numai din aceasta ocupatie. Si totusi, exista mii de persoane care incearca sa faca lucrul acesta. Cu totul altfel stau lucrurile in afara, cred ca stiti ce valoare este acordata lucrurilor unicat, facute cu pasiune, nu pe o banda industriala.

Asadar, Amazon iti ofera oportunitatea sa vinzi sau sa TE vinzi cu multa decenta. Daca aveti curiozitatea sa accesati site-ul, veti gasi un prim pas de facut: contul. Crearea contului este de baza, indiferent ca vrei sa cumperi sau sa vinzi. Bun, mi-am facut contul, dupa care, la urmatoarea fereastra, aceea unde trebuie sa introduci tot felul de date, m-am blocat, sau speriat, cum vreti sa ziceti. Dupa care m-am gandit: "Ce Dumnezeului faci? Habar n-ai in ce te bagi!".

Viziunea mea este frumoasa, nimic de zis. Credeam ca daca citesc toate articolele din sectiunea dedicata de Amazon dezvoltarii afacerilor, ma descurc. Titluri de genul: "Boston teen turns his love of playing with food into an international business on Amazon" m-au dat gata. Adica un pusti de 13 ani gateste si vinde pe Amazon. Cu mare succes!


Amazon se ocupa de depozitarea, ambalarea si distribuirea produselor tale, dar cum procedezi?
Ma si vedeam muncind pe branci in weekend-uri si doar primind comenzi pe banda. Cum? Habar n-am. Experienta mea cu vanzarile online se limiteaza la platformele de handmade de la noi. Stiu ca trebuie sa realizez niste fotografii mai profesionale ale produselor, sa le incarc pe platforma, sa adaug descrieri exacte, informatii de livrare complete. Stiu ca sunt anuntata prin email cand apare un client. Ca apoi trebuie sa ambalez cu mare atentie si sa expediez prompt.

Ideea este ca procesul e simplu la noi si am asa o vaga banuiala ca nu este chiar atat de simplu cand treci la nivel international. Nu vorbesc numai de modalitatea de a expedia, in sine, vorbesc despre o intreaga strategie de marketing pe care trebuie sa ti-o faci.


Te ajuta cea mai mare echipa de traineri romani de Amazon

Si aici intervine ineditul, initiativa care a aparut si la noi, acel curs care te invata sa dezvolti o afacere pe Amazon. AMZ ACADEMY este locul online unde poti participa la webinarii live saptamanale pe aceasta tema, timp de 4 luni. Pentru cei mai putin familiarizati cu termenii, inseamna ca nu trebuie sa va deplasati nicaieri, faceti cursul din fata calculatorului.

Ce contine cursul? Gasiti desfasuratorul AICI, mie mi se pare ca ofera informatii complete. Este suficient sa cititi ce contine Modulul 4: Lansarea produsului pe Amazon si va dati imediat seama cat de complexa e toata treaba.

Si v-as sfatui sa cititi cu atentie lista de bonusuri de la final pentru ca sunt cu adevarat generoase.

Sunt sigura ca ceea ce va va sari intai in ochi vor fi preturile. Exact cum spuneam mai sus, cand vine vorba de handmade. Romanul are talentul acesta de a se consola: lasa ca citesc niste articole pe internet, de ce sa dau atatia bani? Recunosc ca si eu ziceam la fel pana m-am izbit de niste chestii. Sau, si mai elocvent, pana m-a intrebat cineva cum decorez obiectele si a exclamat: "Aaa, doar lipesti hartie?! Ia sa incerc si eu, pare usor." Pe bune? I-am spus si ce materiale trebuie sa-si cumpere, nu m-a deranjat, stiam precis ca n-o sa-i iasa nimic.

Uitam ca, desi putem lectura zeci de articole, ne lipseste ceva esential care se numeste "know-how", stiinta de a face, de a lega informatiile, de a le pune cap la cap. Ca sa nu mai zic ca mare parte dintre concetatenii nostri citesc, dar nu inteleg ce citesc (a se vedea facebook-ul).

Targetul echipei din spatele AMZ Academy este ambitios: 1000 de antreprenori pregatiti sa vanda pe Amazon.

Din acest motiv, suportul trainerilor nu se limiteaza la durata cursului. A se revedea bonusurile de care pomeneam mai sus. Strategiile de optimizare a business-ului oferite dupa lansare sunt doar unul dintre acestea. Asadar, citi cu atentie si mai ganditi-va o data la preturi inainte de a judeca superficial.


Si acum stirea bomba: daca va inscrieti pentru cursul care incepe in curand, pe 30.08, oferta este de 650 EURO, o reducere fantastica de care ar fi pacat sa nu profitati.


Voi incheia cu o ... sigla:



Citez de pe site:

Cursul are o garantie de 30 de zile.
Daca in prima luna nu esti multumit, nu gasesti produse profitabile sau ti se pare ca acest business nu este pentru tine, primesti toti banii inapoi.

SUCCES!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.