Translate

miercuri, 23 ianuarie 2019

Martisoarele, altfel de bijuterii contemporane


Daca nu ati remarcat inca (sanchi!), ne apropiem cu pasi repezi de sfarsitul lui ianuarie. Banuiesc ca februarie va trece in galop, asa ca puteti sa incepeti sa va faceti planuri pentru 1-8 Martie, urmatoarele zile din calendar care ofera motiv de sarbatoare, dar si de alergatura si cheltuieli.
Cam in fiecare an imi propun, dat fiind aplecarea mea catre handmade, sa mesteresc singura martisoarele sau micile cadouri pe care urmeaza sa le ofer persoanelor dragi sau celor fata de care am anumite obligatii. Apoi incep sa contorizez pe degete categoria « profesoare » de la clasa odraslei, adaug numarul de fete din clasa (trec la creion si hartie, ca degetele sunt insuficiente !), colegele de serviciu ale sotului, diverse prietene, iar cand ajung sa adun restul femeilor din familie mi se termina entuziasmul « lucrativ ». La final, trag linie si ma apuca disperarea. Rezulta un numar frumos si gras, din doua cifre. Unde mai pui ca nu-mi place sa achizitionez martisoare la intamplare, imi place sa le personalizez, astfel incat sa transmita ceva persoanelor destinatare.

Cred ca ati observat ca, ori din cauza faptului ca oamenii incep sa constientizeze risipa de materiale, ori ca lumea este mai emotionala si mai atenta, in ultimii ani se cauta martisoarele mai pretioase, din materiale mai durabile si sub forma unor obiecte gen bijuterii, care sa poata fi purtate si in afara sezonului, cum s-ar zice. Este un curent… responsabil, deoarece, indiferent cat de mici ar fi, martisoarele presupun consumul de resurse si materii prime si ar fi pacat sa ajunga la gunoi dupa numai cateva zile de purtat. Asadar, eu va indemn sa alegeti cu atentie obiecte mai durabile, care sa poata deveni cadouri placute pentru cei dragi, pe termen lung.

Un alt aspect care imi displace in procesul de achizitie este nebunia care domneste in targurile de profil, desfasurate cu ocazia acestor sarbatori de primavara. Cel putin la noi in oras este o bulibaseala generala. Centrul se umple de standuri ale mesterilor si comerciantilor, lumea fojgaie disperata, creatorii handmade sunt amestecati cu vanzatorii care aduc lucruri gata facute si nu mai stii in ce directie sa te uiti mai intai. Vrei sa iesi cu obrazul curat din toata tarasenia, dar si sa cheltui rezonabil, asa ca te invarti ca apucatul printre zecile de tarabe pline de marfa. Si sa spun drept, in fiecare an ajung sa cumpar si martisoare care imi plac mai putin, dar atat de tare ma ameteste amestecul acela de obiecte expuse, incat nu stiu cum sa scap mai repede.

Din acest motiv, in acest an voi schimba strategia si o parte din achizitie o voi derula online. In liniste, singura, fara coate in coaste si tocmeli, fara sa-mi bage nimeni pe gat ceea ce nu-mi convine. Daca nu stiati ca exista si posibilitatea cumpararii de pe internet a martisoarelor, inseamna ca nu cunoasteti inca oferta magazinului iMartisoare. Ar fi pacat sa nu-i vizitati deoarece au o lozinca pentru 2019: «Anul acesta daruieste un martisor bijuterie!». Exact ce spuneam mai sus. In plus, au de toate: bratari, pandantive, cercei, brose, dar si martisoare din argint sau modele unicat pentru gusturi alese. Peste o mie de modele reprezinta o colectie impresionanta, asa ca nu va fi greu sa extrageti exact ce va doriti.

Iata alegerile mele, pentru persoanele carora intentionez sa le daruiesc un martisor in semn de apreciere :
Mama, cumnata, matusa…Am cateva doamne cu gusturi clasice prin familie, asa ca martisoare brose mai elegante mi se par extrem de potrivite.

 


Prietenele mele dragi…Suntem o generatie mai traditionalista, asa ca motivele populare vor avea intotdeauna mare cautare in ochii nostri. De fapt, astfel de motive au un farmec aparte si e greu sa le rezisti, sunt foarte dragute vara, purtate la o bluza gen iie.
  

Profesoarele...Uiii, aici e greu, foarte greu, deoarece doamnele in cauza primesc o gramada de martisoare si nu-i simplu sa le dai ceva mai aparte. Eu as merge pe pandantivele cu aspect de bijuterie patinata, bronzul antichizat mi se pare cel mai stilat.

 

Colegele de clasa...Orice baiat are preferintele lui, asa ca va vrea cateva martisoare chic pe care sa le ofere unor fete pe care le place. Pustoaicele adora charmurile si figurinele cu animalute, asa ca nu poti da gres cu astfel de alegeri.

 

Colegele de serviciu ale sotului...Mare atentie la ce ii dati sa duca la serviciu, stiti cum sunt femeile, iarta, dar nu uita, hi, hi...Chiar daca domnul vostru este mai imprastiat, trageti-l de maneca, cumparati voi ce trebuie, daca stiti ca nu se pricepe. Si, mai ales, nu-l lasati sa arunce banii pe chestii de duzina, ca sa nu-si dea foc la valiza pentru o lunga, lunga perioada de timp.


 





As mentiona ca materialele din care sunt facute martisoarele comercializate in magazinul online iMartisoare sunt extrem de diverse, de la plastic si metal auriu, argintiu sau antichizat pana la sticla, lemn, argint, rasina, cu accesorii din margele colorate, pietricele, snur rosu. In plus, martisoarele sunt livrate in ambalaje vesele, atragatoare, gata sa fie oferite, fara niciun efort in plus din partea cumparatorului. De exemplu, martisoarele cu motive traditionale vin pe suport din carton, catifea rosie, in plic imprimat la randul lui cu motive traditionale (designul apartine chiar echipei iMartisoare).In sectiunea "accesorii" gasiti si alte cutiute cadou foarte reusite.
Si aceeasi grija pentru ambalare se observa la toate produsele, ceea ce denota respectul pentru cumparator. Acest respect se vede si in modul de prezentare al produselor pe site. O descriere amanuntita, aproape poetica in unele cazuri, cu dimensiunile si materialele redate clar, dar si cu unele informatii privind traditiile legate de aceste sarbatori.

Cum spuneam la inceput, cred ca in acest an imi ofer o pauza, un respiro, si voi hotari din fata calculatorului. Sa zicem ca acesta va fi martisorul meu. Alaturi de unul dragut, ales de pe site, asa, ca pentru sufletul meu.

Un comentariu:

  1. Apreciez în mod deosebit articolul acesta. Vine în întâmpinarea dorințelor mele așa că voi cerceta acel site, iMartisoare. Mulțumesc mult și voi distribui pe rețele articolul, sunt sigură că vor fi mulți interesați.

    Numai bine! ☺

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.