Translate

duminică, 30 aprilie 2017

Inlocuitori de masa Gerlinea

Spre nefericirea mea, n-am avut un corp cu greutate constanta de-a lungul vietii, o data din cauza unor dereglari de metabolism, a doua oara din cauza comoditatii mele in a face mai multa miscare. Asa ca dietele de tot felul nu-mi sunt necunoscute. Pana la urma, dupa atatea metode de slabire incercate, concluzia a fost ca fara reducerea cantitatii de mancare si exercitii zilnice nu faci absolut nimic! Atentie, nu am zis si controlul a ceea ce mananci deoarece poti sa mananci orice, fara restrictii, atata vreme cat este in cantitati decente si esti activ.
Sa spun drept, mie mi-a fost tare greu sa ma rezum la trei mese pe zi, am preferat intotdeauna sa si gust ceva intre aceste mese, gustarile au degenerat cu timpul deoarece am folosit mai mult dulciuri ca sa compensez scaderea glicemiei, uneori prea drastica. Asadar, mie imi este extrem de greu sa iau ultima masa la ora 7 seara si apoi sa nu ma mai ating nimic pana la culcare. In astfel de cazuri m-am trezit dimineata cu dureri de cap, mahmura si nervoasa, stare foarte greu de combatut peste zi.

Tin minte ca, dupa ce am nascut, cele mai bune rezultate le-am avut cu o cutie de inlocuitor de masa care m-a ajutat sa dau jos o parte din multele kilograme acumulate. Motiv pentru care m-am bucurat sa intru in posesia unui produs similar, prin participarea la o campanie Buzzstore in care am primit doua tipuri de produse Gerlinea: tetrapak cu bautura gata preparata si cutie cu shaker si pliculete de praf. Produsele se gasesc pe site-ul  nutrivita.ro.



Si ca sa o luam sistematic, sa nu confundati inlocuitorul de masa cu pastilele de slabit. Un inlocuitor de masa este o bautura gata preparata sau o pulbere imbogatita cu o groaza de vitamine si minerale, cu continut ridicat de proteine, ingrosata pentru a fi satioasa, care este menita sa inlocuiasca o masa solida prea bogata si nesanatoasa. Rolul acesteia este sa ajute corpul sa treaca la un regim de viata cu mese mai putine si mai mici. Cu alte cuvinte, atunci cand esti invatat sa mananci mult si nu poti sari o masa, bei ceva de acest gen si te saturi, senzatia de foame este anulata pentru un timp. Folosesti astfel de produse pana stomacul se micsoreaza si nu mai cere sa fie umplut prea tare pentru a te simti satul.
Aceasta ar fi explicatia pe intelesul tuturor.

Tetrapak-ul Gerlinea are 330 ml si este in doua variante: cu gust de cafe frappe si cu gust de fructe. Le-am incercat pe amandoua si au gust placut, sunt lichide groase, consistente, care pot inlocui zilnic doua mese deoarece au compusi foarte diversi, tot ce trebuie pentru un aport nutritional optim.


Cutia Mon Repas Gerlinea contine 5 plicuri de pulbere cu gust de ciocolata care trebuie reconstituita cu lapte degresat si un shaker in care sa agiti bautura. Pulberea este imbogatita cu 10 vitamine si 9 minerale si se amesteca cu 200 ml lapte. Se recomanda folosirea timp de 3 saptamani, dupa care se presupune ca te-ai obisnuit deja sa mananci corespunzator sau, eventual, daca medicul iti da voie sa continui, poti sa o faci.

Ei bine, eu am folosit lapte semidegresat si incalzit ca nu pot sa beau rece, de la frigider. La prima incercare n-am utilizat shaker-ul si m-am luptat cu gogoloaiele de pulbere care nu se omogenizeaza prea usor. Pe urma am pus shaker-ul la bataie si totul a fost gata in nici un minut.


Problema cu bauturile astea este ca sunt dulci si tinzi sa le consumi pe post de desert, delicatesa, cel putin asa mi se par mie. Eu am folosit 250 ml lapte si am baut incet, dar tot odata, asa ca am avut senzatia aceea de preaplin care m-a ajutat sa rezist mai mult de doua ore fara altceva. Trebuie spus ca bautura obtinuta este groasa, eu am diluat-o cu mai mult lapte si tot asa s-a prezentat, as zice ca daca vreti mai mult volum puteti folosi mai mult lapte degresat fara grija. Shake-ul e gradat pana la 300 ml, dar incap 400, numai ca va fi mai greu de amestecat.
Am reusit sa sar peste masa de la orele tarzii de seara fara sa ma simt ciudat dimineata. In cazul meu consider ca seara a fost cel mai potrivit moment  pentru a consuma aceste inlocuitoare. Cred ca produsele isi ating scopul, adica taie pofta de mancare si te ajuta sa te abtii de la alte gustari nedorite.

Voi incheia, mentionand ca printre ingrediente exista zahar, pudra de cacao degresata, lecitina de soia, ulei de floarea soarelui, grasime de palmier, agenti de ingrosare, colorant caramel amoniacal. Asta ca sa fiti constienti de ceea ce cumparati. Va recomand sa cititi cu atentie informatiile de pe site.

6 comentarii:

  1. Citind articolul ma intreb daca eu cu o viata sedentara in fata calculatorului si mergand foarte rar in excursii din cauza situatiei financiare ,vor avea un efect asupra organismului .Obisnuiesc sa beau ceai verde si foarte rar am incercat de curiozitate pastile de slabit dar cred ca fara minimum de exercitii zilnice e in zadar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sedentarismul ne face cel mai rau, de-aceea si spun ca nicio dieta nu ajuta fara miscare. Inlocuitorii acestia ii ajuta mai ales pe cei care pur si simplu nu se pot abtine de la mancare sau au probleme de sanatate si nu pot tine cure drastice in care sa faca foamea.

      Ștergere
    2. Buna ziua.
      Eu spun ca daca nu este foarte mare diferenta intre kg cat le aveti si kg pe care trebuie sa le aveti, atunci linistita puteti sa aplicati un regim de viata normal : adica mancare mai putina si sanatoasa ( adica mancare facuta in casa ) si mai ales exercitii fizice in fiecare zi. Nu trebuie sa mergeti la o sala ci le puteti practica si acasa. Cateva abdomene, careva exercitii pt bust , pt fese. Incepeti cu exercitii putine ca si numar,azi 10 din fiecare, maine 11, etc.In 20-30 de minute ati terminat. Si daca se poate plimbare ( adica mersul pe jos ) macar o jumatate de ora. Si mai ales apa sau ceaiuri: 1,5-2 L pe zi. In aceste cazuri nu luati pastile de slabit, ca pe urma va ingrasati iarasi.Totul tine de organizare si de ambitie.
      Eu mai aplicam metoda 2-2-2 : cate 2 felii de paine la fiecare masa.Adica nu felii din alea mari, ci normale si subtiri. Iar intre mese nimic, maxim un mar .
      Eu consider ca se poate manca aproape orice ( fara fast-food ) doar ca nu oricat.
      Fara TV, calculator si reviste la masa. Mintea noastra trebuie sa stea la mancare .Nu stiu cati mananca dimineata dar se considera masa care da energie.
      Deci, nu mancam mult, nu mancam orice, exercitii fizice si apa.
      Nu este vorba atat de mult cum aratam cat este vorba de sanatate.
      Curaj , se poate !

      Ștergere
    3. Sigur ca este vorba despre puterea de a urma un altfel de regim de viata in asamblu. Dar eu, de exemplu, cand sunt stresata alerg la dulciuri. Miscare ioc, in afara de gospodareala zilnica, bineinteles, care este dovedit ca oboseste fara sa te slabeasca, din pacate. Asa ca, daca simt ca imi roade un soarice in stomac si e musai sa mananc ceva, prefer sa prepar o bautura consistenta ca sa potolesc nevoia de moment. Asta pentru ca mie imi scade glicemia foarte des in cursul zilei si mi-e foame imediat. Asa functioneaza organismul meu si, cand fac foamea, am o stare foarte proasta, greu de adus la normal.

      Ștergere
  2. Observ că ne asemănăm mult în privința nevoilor alimentare și a lipsei de mișcare. Eu rod mere când mi-e foame. În ceea ce privește mișcarea... mă așteaptă o bicicletă medicinală în baie, dar recunosc că mă urc rar pe ea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As manca si mere, dar fructele ma lesina si mai tare! Si imi doresc un aparat de exercitii, dar nu stiu daca ma pot tine de el, am auzit pe multi zicand ca le-au luat degeaba. Incerc si eu cu Gerlinea, macar, zic, sa fac ceva...

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.