Translate

luni, 24 iulie 2017

Recomandari pentru tenul gras si problematic

Eu cred ca tenul gras devine o maaaare problema mai ales pe timpul verii. Daca e si sensibil, problema ia proportii de catastrofa. Practic, cei care au astfel de ten stiu ca in sezonul canicular, peste excesul de sebum obisnuit se suprapune excesul de transpiratie. In unele cazuri. Altii nu transpira asa mult pe fata, depinde probabil si de varsta. Nici eu n-aveam treaba cu asta pe la 20 de ani, dupa 30 insa au inceput semnele.
Tenul gras si sensibil vireaza usor spre dermatita seboreica daca nu este ingrijit cu rabdare. De exemplu, daca in aceste zile toride ati folosit si machiaj, v-a curs si transpiratia pe obraji, ati ajuns acasa de la serviciu cu sentimentul acela de naclaiala pe fata, iar seara ati avut impresia ca pielea are portiuni mai rosii si mai aspre, atunci sa stiti ca va paste un puseu de dermatita. Nu-l tratati cu indiferenta, daca nu schimbati ceva, ia amploare de la o zi la alta.
Solutia cea mai simpla este curatarea tenului si dupa-amiaza, adica dupa ce va adunati de pe drumuri. Dar trebuie sa faceti o curatare blanda, nu o spalare cu gel/spuma/sapun de fata ca dimineata sau seara, ci doar o stergere a fetei cu lotiune tonica sau apa micelara. Apa micelara se gaseste acum peste tot, indeparteaza destul de bine impuritatile si praful. Sebumul si aceste impuritati irita teribil tenul, nu asteptati sa se faca seara, indepartati-le imediat ce ajungeti acasa.
Daca intr-adevar pielea este un cosmar, sfatul pe care l-am dat intotdeauna a fost sa se utilizeze numai dermatocosmetice. Sunt mai scumpe, dar fac mult mai mult.
Ehe, stiti voi: sa faci ce zice popa, nu ce face popa! Hi, hi, dat fiind ca ma cheama Popa, mi se potriveste manusa. Spun asta deoarece ultima data am abdicat de la dermatocosmetice si am cumparat ceva care era la oferta (pai, cum?!) pe un site. De fapt, ochisem mai demult firma, este vorba despre polonezii de la Bielenda.
Cremele de fata Bielenda fac parte din game "skin clinic professional" si contin uleiuri pretioase. Eu am comandat una cu complex de control al sebumului, o combinatie de argan, macadamia si marula. Da, stiu! Nu par ingrediente pentru ten mixt/gras. Am prins-o la putin peste 30 de lei, in mod obisnuit ducandu-se undeva la 40 de lei.
Cica echilibreaza secretia de sebum. Sa spun drept, nici nu stiu cum sa categorisesc aceasta crema. Dupa ce am inceput sa o folosesc, parca mi-au aparut niscai cosuri in plus fata de ce aveam de obicei in inventar. Ba, chiar prin locuri unde nu obisnuiau sa iasa. Nici textura nu este cea mai usoara, crema nu intra repede in piele, eu am insistat cu masajul. Nici dupa parfum nu ma omor, are ceva ca de ananas si cam prea puternic dupa parerea mea. Complexul macadamia-marula confera si efectul de hidratare. Si, recunosc cu sinceritate, chiar regleaza secretia de sebum! In privinta asta, face ce promite.
Inca nu sunt sigura ca de la aceasta crema mi se trag inflamatiile mai numeroase de pe fata, dar probabil ca nu-mi priieste si basta! O s-o trec la categoria de produse pentru "gat-decolteu", sper sa nu-mi faca figuri si acolo.

Dar achizitia secolului pentru mine a fost ustensila de scos cosuri (extractor) de la Avon.
Nu stiti chestia aia din metal, cu doua capete diferite? Nu-i nimic, nici eu n-o stiam pana ce nu am vizionat niste clipuri pe Youtube. Dupa care, in ultimul catalog Avon am avut surpriza sa gasesc acest ajutor de nadejde in eliminarea cosurilor de diverse tipuri de pe fata.
Am dat 8 lei pe obiect. Are 12 cm lungime, capetele au cam 3 mm diametru, si este dintr-un metal solid, nu de alta dar ma temeam sa nu se indoaie la apasare. Pe mijloc are o portiune rugoasa, cum sunt pilele, pentru a nu fi alunecoasa.
Capatul din a doua poza arata ca un lat, celalalt este mai degraba ca un lighenas gaurit pe fund. Primul se foloseste mai mult la scoaterea cosurilor albe sau care s-au infectat, al doilea este pentru puncte negre. Nu se foloseste pe inflamatii, este inutila daca un cos nu are un cap iesit la suprafata.
Scula este extrem de eficienta daca exersezi si capeti indemanare in utilizare. Adica in loc sa te chinui, neigienic, cu degetele sau cu tampoane de vata si sa te si ranesti, apesi simplu si rapid cu unul din capete.
Nu exista  fel potrivit de a descrie modul de utilizare, asa ca va las un link catre un clip. Oricat ar parea de gretoasa toata treaba, va asigur ca, daca sunteti exasperati de cosurile de tot felul, va va interesa acest ajutor de nadejde.
Ar trebui sa precizez ca aceasta ustensila nu se foloseste chiar inainte de a iesi din casa deoarece functioneaza prin apasare, uneori mai puternica, pe piele si este nevoie de un timp pentru ca roseata sa dispara.


Un comentariu:

  1. Cu cremele si eu ma mai pacalesc ,cand ma abat de la regula,dar cu scula de scos puncte negre,am una de 30 de ani ,daca nu mai mult.Trusele pentru unghii aveau si un astfel de obiect.Seara buna!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.