Translate

sâmbătă, 7 octombrie 2017

Extraterestrii antici, un Mysterium adanc

A venit toamna. Prea repede, prea agresiv, prea cu iz de iarna coltoasa.
Frig si cenusiu de noiembrie intr-o luna in care vara ar fi trebuit sa-si lase inca urmele...
Cred ca stiti ca una este sa suporti frigul afara, in aer liber, facand miscare si alta este sa dardai in casa, in apartament mai exact, la voia nemiloasa a vecinilor care vor sa economiseasca la intretinere si refuza caldura oferita generos de furnizorul local de agent termic.

Cel mai dificil e seara cand incerc sa-mi adun oasele obosite pe canapeaua din sufragerie. Ma baricadez cu perne si incerc sa vizionez ceva dragut. La mine "dragutul" este altfel decat la altii. Nu ma uit la stiri, reality-show-uri, filme romanesti, turcesti sau indiene, eu ma uit la documentare si acelea neaparat din categoria "de pe alta lume".
De cand au scazut temperaturile, a crescut si apetitul meu pentru misterele de tot soiul. Ori creierul meu incearca sa refuze crunta realitate banala, ori astia cu posturile tv s-au pus sa ne culturalizeze in moduri alternative, mai bine zis in istorii alternative. Asa ca iau la rand cam tot ce mi se ofera: extraterestrii antici, dosarele desecretizate ale NASA, dosarele extraterestrilor, case bantuite, fenomene paranormale, persoane disparute, cautatori de meteoriti si pietre pretioase, mistere ale universului, ale istoriei, criminali celebri...

Stau ghemuita pe un morman de pernute si casc ochii si urechile la toata cohorta asta de teorii trasnite, fapte scandaloase, oameni curiosi si cercetatori cu imaginatie bogata. Este modul meu de a-mi relaxa mintea si trupul dupa o zi sacaitoare. Dar scenariul nu este niciodata complet fara o cafeluta aburinda (nu, nu-mi da insomnie), un dulce preferat- de obicei ciocolata- sau orice alt lucru comestibil pe care sa-l asociez filmelor intr-o experienta senzoriala completa.

Din cand in cand, "scap" la ceva care sa-mi activeze circulatia rebegita si sa-mi anestezieze temerile, adica sa ma pregateasca de un somn adevarat. De licori mai pretioase vorbesc, o gura de vin aromat face cat un pumn de pastile la ceas de seara. Ca sa nu mai zic cat bine face moralului, cum se stie.
Cred ca un film antrenant, un vin bun si o casa primitoare sunt temelia unui trai satisfacator. E drept ca mai trec prin peisaj, din cand in cand, si cei din familie dar cu o dusca in plus poti sa faci abstractie de ei, hi, hi.
Asadar, misterele sunt condimentele mele zilnice. Nu este de mirare ca pretentiile mele incep sa creasca. Daca tot am un ritual de seara, macar sa fie unul memorabil.

Si cum ma stiti ca sunt pasionata de sticle (goale), recunosc ca in cautarea mea de bauturi potrivite ma ghidez exclusiv dupa aspectul ambalajului. Dap, sunt o fiinta care nu rezista unui ambalaj reusit. Iata de ce mi-a atras atentia cel din poza. In primul rand cromatica este simpla, negru cu auriu, o combinatie irezistibila, in al doilea rand sticla are o forma eleganta, in al treilea rand desenul etichetei seamana teribil cu glifele de pe o piramida mayasa. Asta a fost cireasa de pe tort, asa ca am aprofundat problema.
Mysterium este numele minunatei licori, iar Jidvei este producatorul. Poftim, acum ma cam obsedeaza acest vin deoarece tin sa adaug sticla la colectia mea de sticle negre. Ca sa nu mai spun ca labirintul acela hipnotic imi da unele idei de redecorare a ambalajului.

Oricum, cramele Jidvei sunt vechi si arhicunoscute (inca din 1974) si iata ca pun la dispozitie si colectii exclusiviste pentru clientii mai...atipici. Gamele Mysterium si Owner's Choice, cuprinzand 8 sortimente de vin, pot fi gasite in noul magazin online, Shop Jidvei. As remarca doar faptul ca aceste vinuri au in comun o paleta aromatica diversa in care se regasesc si note verzi, florale sau fructate.

Mysterium-ul din care vreau sa sorb in timp ce traversez universul in lung si-n lat este un cupaj de Riesling si Sauvignon Blanc, galben pai ca lumina stelelor fierbinti, cu note verzui ca licarirea unei bucati de jad si cu miros de tei si de salcam, de piersici si de citrice, ca intr-o gradina inundata de parfumurile verii. Numai bun sa te incalzeasca in serile de toamna necrutatoare, mai ales ca stapaneste o tarie de 12% intre peretii intunecati ai sticlei.
Voi puteti alege ce doriti, gasiti in magazin si Feteasca, si Pinot, si Chardonnay. Nu este obligatoriu sa cumparati un vin bun doar pentru ca trebuie sa il faceti cadou sau pentru ca organizati o masa festiva. Cumparati-l pentru placerea voastra, creati-va propriul moment perfect de relaxare.

2 comentarii:

  1. Misterium... misterios si gustos suna, ar merge!

    RăspundețiȘtergere
  2. Rezonez perfect cu tine, draga mea! Ma gandesc sa-mi anesteziez si eu temerile in seara asta cu o gura de roze din frigider, dar stiu ca peste cateva ore va trebui sa ma trezesc si tare imi va fi greu, pentru ca tare dulce si adanc e somnul ghitat nu de Mos Ene, ci de un pahar aromat de vin bun.
    Oricum trebuie sa incerc acest Mysterium odata si odata!

    Super fain articolul!!!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.