Translate

joi, 9 noiembrie 2017

Legi si decrete

Butonand eu pe internet, zilele trecute, am dat peste Decretul nr.240/29.06.1982 privind stabilirea unor masuri pentru gospodarirea judicioasa si reducerea in continuare a consumului de energie electrica, energie termica, gaze naturale si alti combustibili.
V-a sarit inima din loc, ai? Nici n-ati vazut anul, asa cum nu i-am dat nici eu atentie in prima faza. He, he, este de pe vremea de trista amintire cand eu aveam (circa) 15 ani, comunismul isi dadea in stamba prin persoana celui mai vajnic conducator, iar poporul strangea cureaua care ajunsese deja la ultima gaura si avea nevoie sa i se faca altele.
Dupa ce mi-a venit inima la baza, am lecturat si eu capodopera legislativa, fara sa ma pot abtine sa nu remarc limbajul modern, derutant de actual al acestui document. Dupa care mi-am dat seama, din nou cu intarziere, ca nu actul e modern, ci ca legile moderne pastreaza limbajul de lemn al vremurilor de altadata, incapabile sa se adapteze prezentului.
In orice caz, pentru amuzament puteti lectura textul AICI.
Citez un articol:
ART. 14
Toti cetatenii au datoria sa gospodareasca cu maximum de grija energia electrica, termica si combustibilii, eliminind orice forma de risipa a acestora, astfel incit sa realizeze o economie de cel putin 20 % fata de consumul din anul 1981, contribuind astfel la efortul general de utilizare cit mai rationala a resurselor energetice ale tarii.
Temperatura de incalzire in camerele de locuit si in alte incaperi se limiteaza la maximum 18 grade C. 


Mai draga, cum o fi viata la 18 grade? Dar o fi existand viata la 18 grade C? Nu viata mea deoarece eu m-am cocolosit in asemenea hal, incat nu mai suport decat de la 25 in sus. In jos, bag in functiune toate dispozitivele de produs caldura din casa, inclusiv ibricul de cafea.
Nu pot sa-mi aduc aminte ce faceam pe vremea aia, fara caldura, daca sufeream sau nu. Nu cred ca sufeream excesiv, cred ca ne calisem destul de bine. Chiar si cu restrictiile de furnizare a apei calde ne descurcam. Acum nu m-as intoarce in punctul acela, mi s-ar parea o drama cumplita. Si totusi, am asa o presimtire ca, obligat fortat, va veni si ceasul in care va trebui sa facem din nou economie, de data asta din ratiuni de protectie a mediului. Sa dea Dumnezeu sa nu se chinuiasca urmasii nostri cu asa ceva, dar mi se pare inevitabil.

Lasand la o parte decretele si viata noastra de "decretei", revin in actualitate (iar limbaj de lemn!) cu mult controversata Lege a vaccinarii persoanelor din Romania. M-am ferit sa ma bag in discutiile de pe FB, nici nu citisem proiectul de lege, sa spun drept, dar am facut un efort pentru ca spumegau unii pe retea ca adultii vor fi vaccinati de sapte ori pe an (!!!).
Ei, na, pentru ce sa dau cu var? Vorba lui Toparceanu. Daca sunt adult, nascut pe vremea comunistilor, cand nimeni nu cracnea si nici nu existau cazuri de autism (ca sa vezi!) si am toate intepaturile facute regulamentar si la timpul potrivit, de ce sa mai fiu vaccinata? Si m-apuc eu sa lecturez legea asta si nu gasesc (alta surpriza) nada de nada, adica nimic despre cele sapte vaccinuri obligatorii. La cap.II-Regimul juridic al vaccinarii se precizeaza situatiile obligatorii: setul clasic pentru copii, cele pentru personalul sanitar expus contaminarilor cu diverse si situatiile epidemiologice speciale (stabilite prin ordin de ministru-art.6).
Acuma, daca vrei sa aprofundezi si te duci pe site-ul unei Directii de sanatate publica, vei afla ca "situatia epidemiologica speciala" este aceea care prezinta risc de izbucnire a unei epidemii gen tifos, difterie, hepatita A si se dau ca exemplu zonele care au fost expuse inundatiilor. In aceste cazuri de forta majora este absolut necesara vaccinarea.
Cam asta ar fi cu adultii. Nu stiu de ce se si vedeau unii incolonati la medicul de familie, asteptand sa fie vaccinati. Si de sapte ori pe an! Banuiesc ca suna asa, mai mioritic, chestia asta cu sapte vaccinari. Sau cum si-or fi inchipuind unii ca pot fi vaccinati totii adultii din tara fara sa existe o situatie exceptionala, de tipul unei pandemii, sa zicem. Mister.
Revenind la copii, in afara de poezia cu libertatea individului si ce contin vaccinurile, oponentii acestui act de sanatate nu au de fapt niciun argument care sa poata fi dovedit stiintific. Poate doar teoria conspiratiei, aia cu exterminarea a 2/3 din populatia lumii. Dar nici asta nu sta in picioare deoarece poate functiona si invers. Adica Illuminati (cum le zice fiu-meu) le baga in cap unora ca vaccinarea e rea si ne omoara tocmai ca sa ramana fara imunitate la boli si sa fie mai expusi unor epidemii.
Mai e chestia cu aluminiul si mercurul din compozitia vaccinurilor. La asta imi vine sa rad. Oricum, doza dintr-un vaccin este infima pe langa ce ingeram toata viata din alimente. Ca sa nu mai zic ca astea sunt "epurate" de ficat+rinichi cu maxima eficienta. A, si mai sunt niscai celule de maimuta si de porcusori de Guineea, cica, fluide de la gaini si bovine (cah!). Ma rog, astea sunt de natura organica si in mod sigur induc un comportament specific unor semeni de-ai nostri. Avem si vreo patru antibiotice, ceva alergeni, ADN de la fetusi avortati, glutamat, polisorbat si glifosat... Aoleu, ce cocktail de sanatate! Unde tre' sa semnez ca sunt contra?!

Serios vorbind, m-ar fi interesat mai mult lista de ingrediente a unui vaccin utilizat la noi, la Romanica, nu de-alea publicate de americani paranoici. Daca dati cautare pe net, gasiti, chestie de bunavointa. Uite, de exemplu la un vaccin rujeolic-urlian-rubeolic, viu atenuat:

Substanţele active sunt: virusuri vii, atenuate, rujeolic, urlian şi rubeolic
Celelalte componente ale vaccinului sunt:
Pulbere:aminoacizi, lactoză (anhidră), manitol, sorbitol
Solvent:apă pentru preparate injectabile.

Care aluminiu, mercur si antibiotice? Hai sa fim cat de cat corecti. Nu zice nimeni ca nu exista reactii adverse, am patit si eu cu fiu-meu, nu zice nimeni ca nu sunt porcarii printre ingrediente, dar hai sa fim mai logici si sa ne informam putin inainte de a striga in gura mare. In plus, Institutul Cantacuzino si-a reluat activitatea, in subordinea MApN, asa ca nu-mi inchipui ca vaccinurile facute de ei vor fi chiar o catastrofa. Asta doar daca se va impicioroga, dupa ce a fost pus pe butuci, si vor exista suficienti bani de la guvern. Vom vedea. Pana atunci, nu inghititi toate balariile, cititi si judecati, verificati informatiile. Prostia chiar omoara.

9 comentarii:

  1. noi dormim la 18-20 gr. Nu avem nicio grija cu asta :D

    Cat despre vaccinuri, la nasterea fiica mii am primit lista cu ce e de facut:
    -la nastere unu (apoi au aparut 2 cica)
    -la 2 luni 6 vaccinuri
    la 3 luni un vaccin
    -la 4 luni 5 vaccinuri
    -la 5 luni un vaccin
    -la 6 luni 6 vaccinuri
    -la 12 luni 10 vaccinuri
    Si mai erau si altele si dupa dar nu am mai facut si am uitat, anii trec.
    In afara de cel din maternitate toate le-am platit. Si chiar am cautat in tot bucurestiul sa gasesc vaccinul contra polio cel care a rezolvat boala in ultimii 50 de ani si care costa cativa lei si erau nevoie de 3 doze dar nu, am ajuns spre a plati polivaccinul de 50 euro x 5 doze. La vaccinul de 2 luni s-a declasat dermatica la copil, la 2 zile dupa. La cel de 12 luni am zis hop, sunt prea multe si nu mai am bani. Zau, nu stiu ce fac cei care nu au bani deajuns.... probabil traiesc simplu si sanatos ca alta data, nu umplu cum am umplut eu buzunarele la farmacii.

    De 6-7 ani nu am mai luat nicio raceala, nicio problema de sanatate. Se poate, medicul din alta tara a facut minuni la noi, e drept ca si noi l-am respectat (el recomanda 18 grade in dormitor, ... ). Aici e interzis sa ia doctorul sponsorizare de la big pharma, merg si 1 km sa gasesc o farmacie, si speranta de viata e mai mare ca in ro, semn ca lucrurile merg oleaca mai bine.
    Da-le incolo de legi, sunt facute numai sa jupoaie banii de pe oameni, astia ar vinde-o si pe mama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu de ce-ai platit, vaccinarile copiilor sunt GRATUITE, asa au fost intotdeauna cele din lista de baza, si pe vremea comunistilor, si acum. Lista aia are multe, dar de fapt unele sunt cate 3 intr-o singura doza si la varste diferite se repeta. Baiatul meu a facut febra si l-a durut piciorul, nu mai stiu la care vaccin, avea aproape 1 an. Cat despre temperatura din casa, nu suport asa scazuta. De racit, racesti daca dai peste vreun virus pe-afara. Este o chestie verificata: atunci cand stai in frig, corpul lucreaza cu toata puterea sa mentina temperatura normala, nu sa lupte cu microorganismele. Ca urmare, te imbolnavesti cu atat mai usor cu cat e mai frig.

      Ștergere
  2. Noi am ținut max22de grade in casa cat a fost copilul Bebeluș,dupa ce a făcut un an am trecut si noi la 19grade si asa stam chiar si iarna. Aici asta e temperatura recomandata ca fiind cea ideală. Am fost si noi la niște friguroși care stătea la peste 24de grade si am plecat cu dureri de cap.
    Cat despre vaccinuri..autismul exista si pe vremea comuniștilor dar nu se vorbea despre asta. Numărul cazurilor nu era atat de mare ca acum însă..poate coincidenta..numărul vaccinurilor cerute nu erau atat de numeroase ca acum. E inutil sq comparam medicina de azi cu cea de acum 20 de ani, pr ca intre timp interesele financiare i-au îndepărtat pe unii de jurământul lui Hipocrate. Cred ca exista informații despre cifra de afaceri a industriei farmaceutice de azi comparativ cu cea de acum 20 de ani.
    Noi am fost puși sa semnam, in România fiind, ca absolvim spitalul de eventualele efecte aecundare cauzate de vaccin. Evident am refuzat si le-am cerut lor sa ne asigure ca nu se întâmpla nimic. Suntem de mai bine de 3ani jumate plecați din țara, si nu stiu cum se face dar in ambele tari ..necivilizate mama lor, vaccinarea copilului dupa ce a împlinit vârsta de un an, nu e obligatorie si e doar chestiunea de alegere personală...
    Foarte adevarata concluzia ta ;p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineinteles ca era autism si atunci, dar cred ca sistemul medical prefera sa il catalogheze drept handicap mintal. Bietii de ei n-aveau nicio sansa sa primeasca ingrijire speciala si sa poata fi recuperati cat de cat. Hm, despre interesele afaceristilor cu medicamente nici nu mai trebuie sa pomenim. Am citit ca de-aia s-au si straduit sa falimenteze Institutul Cantacuzino la noi, cum era sa ne facem pe plan local vaccinurile si sa nu le importam? Curata blasfemie! Dar nimeni nu poate garanta ca un individ nu va pati nimic de la un vaccin. Suntem atat de multi si organismul poate reactiona diferit si imprevizibil. Fiecare trebuie sa punem in balanta ce sanse sunt sa ne imbolnavim de ceva. Sa stii ca, din ce am citit si am vazut in emisiunile straine, in curand nu va mai fi optional nici in celelalte tari. Libertatea de a decide este prea riscanta pentru comunitate. Legea este data pentru comunitae, nu pentru individ, ca nu intereseaza pe nimeni ca tu preferi sa te imbolnavesti decat sa risti cu un vaccin. Se dadea exemplul Frantei care, acum cativa ani avea cateva cazuri de rujeola si in doi ani, din cauza nevaccinarii, ajunsese la cateva mii cu nu stiu cate decese.

      Ștergere
  3. Ideea de bază care răzbate din postarea ta este ca mai întâi să ne informăm, apoi să judecăm și abia apoi să ne spunem părerea. Din nefericire, mulți se rezumă doar la ultima etapă, creând panică și animozitate într-o lume și așa plină de neștiință (ca să nu zic prostie) și ostilitate.
    E bine că ai adus în atenție aceste probleme. Voi distribui pe rețele articolul tău.

    Weekend plăcut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Da, ideea de baza este sa asculti pe toata lumea si sa cantaresti bine hotararea pe care o iei, mai ales cand la mijloc este un copil.

      Ștergere
  4. Eu nu am copil si nu ma pot pronunta din acest punct de vedere dar eu am vaccinurile la zi si cred ca riscurile sunt mai mari daca nu le faci decat efectele secundare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, asta este un subiect de discutat in cazul adultilor care fac bolile copilariei la maturitate pentru ca nu au fost imunizati la timp. Toata lumea stie ca un adult suporta mult mai greu si poate ramane cu sechele, cum e cazul oreionului la barbati. Multi au luat rujeola de la copiii lor si am cunostinta care a zacut cot la cot cu sotul si copiii.Nu este nicio veselie!

      Ștergere
  5. eu sunt pro vaccinuri, dar cand e unul fabricat in China... chiar ca trec de partea cealalta a baricadei...

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.