Translate

joi, 7 februarie 2013

Intrebarea sãptãmânii



Cea mai bunã intrebare de sãptãmâna aceastã este cea lansatã de Blogal Initiative şi anume:

Care credeţi ca sunt avantajele existenţei unui site pentru un hypermarket?

Pãi, sincerã sã fiu, nici cã mi-as fi pus intrebarea dacã n-aş fi ochit numele “Cora” în context! 

 

 

Fiind vorba despre lanţul de retail “Cora” mi s-au aprins beculeţele instantaneu. Deoarece în Ploieşti nu existã nici un magazin “Cora” dar va exista...Il aşteptãm cu mult interes, în acest an, sã se deschidã în noul mall Afi Palace anunţat cu mult tam-tam. Si cum ploieştenii adorã supermarketurile, de-abia aşteaptã sã se dezlãnţuie într-un hypermarket. Eu o sã mã destrãbãlez în mod sigur, trei zile nu mai ies din mall! Din cauza plictiselii, cã nu existã cine ştie ce viaţã socialã prin urbea noastrã. Dar sã revin la “subjectul” întrebãrii. In faza asta, în care nu cunosc deloc retailerul “Cora”, mi se pare esenţial sã pot consulta online oferta acestuia. S-ar putea sã primesc la un moment dat catalogul pe hârtie, în cutia poştalã, dar va avea o soartã tristã, prevãd asta deoarece nu suport hârtia şi rareori ajung sã rãsfoiesc cap-coadã o asemenea tipãriturã. Si cum am fixaţii legat de reciclare, mi se pare cã un site dedicat scuteşte multã risipã de hârtie preţioasã. Deci, aş pronunţa un “DA” mare şi rãspicat... DA, un hypermarket care se respectã şi vrea sã-şi asume un angajament faţã de clienţi şi mediul înconjurãtor, are datoria majorã de a se “manifesta” online. Cu alte cuvinte apariţia site-ului Cora este ceva firesc. Avantajul pentru firmã? O imagine pozitivã în rândul consumatorilor, creşterea transparenţei propriilor politici comerciale, o mai eficientã comunicare cu cei direct interesaţi si scutirea unor bani aruncaţi pe tipãrirea cataloagelor clasice de fiecare datã când se schimbã oferta. Acuma, poate vreţi sã ştiţi dacã am vreo pãrere oarecare despre modul în care a fost conceputã imaginea virtualã a magazinului... Designul “home-ului” îmi place, este minimalist, alb-negru (aş zice cã are eleganţa fotografiilor alb-negru), nu este deloc încãrcat şi obositor. Mi se pare cã spune multe în cuvinte puţine, ceea ce şi aşteptam de la un astfel de site. Pentru cã mã intereseazã informaţia, nu briz-brizurile, vreau sã cumpãr, nu sã rãsfoiesc un album de artã. Imi place şi singura patã de culoare de pe paginã, imaginea cu fanii de pe facebook, induce vizitatorului senzaţia cã intrã într-o mare comunitate, cã nu este singur şi ca se poate conecta cu mulţi alţii interesaţi de aceleaşi lucruri. De fapt existã butoane de “share” peste tot si eşti invitat astfel sã faci cunoscutã şi altora informaţia de pe site. Ai posibilitatea sã te abonezi la newsletter şi sã “ajungi” la oferte mult mai rapid decât dacã ai aştepta sã ţi se livreze catalogul fizic. Sau, pe Cora DIGITAL de pildã, ai facilitatea de a-ţi rezerva produsele preferate online, evitând astfel sã te baţi parte în parte cu alţi amatori de chilipiruri.  Ar fi inutil sã argumentez cu ce cantitate de date poate intra pe site faţã de un simplu catalog. Poţi afla istoricul unor produse , de unde provin, cine le fabricã şi de ce sunt mai deosebite, o modalitate plãcutã şi instructivã de a atrage clienţii prin dezvãluirea unor amãnunte mai puţin cunoscute. Dar cel mai mare avantaj pentru magazin este faptul cã se reduce distanţa dintre firmã şi cumpãrãtor. Când intri într-un hypermarket, te pierzi pe culoare, eşti singur, faţã în faţã cu rafturile. Stii cã, undeva în spate, existã oamenii care fac lucrurile sã meargã în magazin şi parcã ai vrea sã-i cunoşti, sã interacţionezi cu ei. Site-ul oferã aceastã posibilitate, sã afli o parte din “bucãtãria” internã a comerţului la scara mare. Si asta îţi oferã satisfacţie şi curiozitatea de a reveni în magazin.

In concluzie, da, un site bogat în informaţie este esenţial pentru imaginea unui hypermaket.


3 comentarii:

  1. Eu, una, foarte rar consult site-urile hipermarketurilor - sau am mai fost şi ştiu ce produse/preţuri au, sau merg unde e mai aproape.
    Doar dacă e vorba de un produs mai costisitor, atunci fac o comparaţie online unde se găseşte mai ieftin ca să merg direct la ţintă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi in familie, NU eu sunt cu studiile de piata...sa spun drept nu prea am rabdare sa compar preturile!

      Ștergere
  2. La noi nu este magazinul Cora...sunt altele si merg sa fac cumparaturile de acolo :)

    RăspundețiȘtergere

Va rog sa va spuneti parerea, cu umor, cu bun-simt, constructiv. Comentariile sunt moderate, nu apar imediat pe pagina. Incerc sa le aprob cat pot de repede.