Translate

sâmbătă, 27 iulie 2013

Jurnal de weekend printre carti

Saptamana aceasta am recazut in patima achizitionarii cartilor, desi eram "curata" de vreo jumatate de an, rastimp in care am cumparat numai publicatii pentru copii, noi abtinandu-ne eroic de la ale noastre, ca n-am reusit sa le dovedim nici pe-alea luate mai demult. Dar a fost suficienta o singura oferta, cea de pe elefant.ro, librarie care a avut in weekendul trecut un soi de Happy Days cu reduceri fantastice, de pana la 75%, la seriile SF, Mystery, Horror plus o multime de alte carti cu reduceri de pana la 90%. La orice comanda libraria adauga un cadou-surpriza de 50 lei. In paranteza fie zis, chestia cu surpriza e valabila in continuare, acum e de 59 de lei, daca va intereseaza sa luati ceva. N-am putut rezista la asa ceva! Mi-a fost imposibil! A fost de-ajuns sa ma uit ce carti erau in oferta.
Pai, cand am vazut Stephen King si John Saul, am zis ca renunt la orice, ma scobesc de bani pana in strafundul buzunarelor. Asa ca am comandat Salem's Lot (Stephen King), Urzeala Tronurilor (2 vol.- George R.R. Martin), Mana dreapta a diavolului (John Saul), Orcii (2 vol-Stan Nichols), Iuda preaiubitul (Gerald Messadie), Kung Fu Panda (dupa desenul animat cu acelasi nume) si o masinuta Hot Wheels care isi schimba culoarea, la cererea odraslei. Nu mai zic ca era gata-gata sa scap si la Harry Potter, dar m-am gandit ca am vazut filmele de vreo 4 ori si ar trebui sa ma abtin...Care a fost cadoul de 50 de lei? Surpriza a fost toala, nu ma asteptam, a fost seria "Cronica ilustrata a omenirii", 3 volume hardcover, cuprinzand perioada de acum 7 milioane de ani pana la anul 27 i.Hr. Minunat! Le-am rasfoit, iar ilustratiile sunt cu adevarat interesante si atractive. Bineinteles ca a fost o adevarata tortura sa ma hotarasc de care sa ma apuc. Le-as fi inceput pe toate, constienta fiind ca nu am timp sa citesc in paralel. Pana la urma m-am decis la Stephen King pe care l-am devorat deja pe jumatate, desi are vreo 500 de pagini scrise marunt. Veti zice ca am gusturi putin cam prea...horror. Asta este, mi-am facut damblaua.


Si ca sa nu ma dezic si sa va intaresc parerea, astazi va voi vorbi putin despre o carte aparuta la Editura Curtea Veche, numita "Doctori ucigasi", scrisa de Colin Evans. Cartea cuprinde 13 intamplari reale despre medici deveniti criminali in serie. Ei, ei? E buna pentru sambata seara, nu? V-am zis eu ca stiu sa le aleg. Autorul a facut o documentare extrem de laborioasa a unor cazuri mai mult sau mai putin cunoscute, adunand date biografice, politienesti, psihiatrice, despre criminalii cu pregatire medicala. Totul spus intr-o maniera de roman politist, cu acuratete, dar si tenebros, asa cum se cuvine unui asemenea gen de literatura. Cartea se incheie cu exprimarea aceleiasi mirari pe care ar resimti-o orice cititor cu bun-simt. Cum este posibil ca un om, un doctor extraordinar, cu o profesie minunata menita sa salveze vieti, sa se transforme intr-un monstru? Uite ca totul este sa apara mobilul potrivit si metamorfoza raului devine posibila atunci cand atinge un suflet slab. 

2 comentarii:

  1. Ia-ti si Harry Potter cartile sunt cu totul altceva decat filmele sau asa mi s-a parut mie cand le-am citit :)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.