Translate

vineri, 28 martie 2014

Rise and shine cu AntiOx



Telefonul mobil bipãie alarmant. Sar din pat ca arsã. Pentru moment nu realizez unde mã aflu. Camera luminoasã, cochet aranjatã, ordonatã, îmi spune clar cã nu sunt la mine acasã. Imi aduc brusc aminte cã m-am trezit la… hotel NH Bucharest . Particip la un seminar de trei zile în capitalã, pe tema gestionãrii timpului de lucru. Nu am însã nici o tragere de inimã, singurul lucru care mã motiveazã este faptul cã stau la un hotel mai special, iar în a doua zi de curs vom avea ocazia sã-l ascultãm pe dr.M. care ne va vorbi despre cum pot fi servite mese sãnãtoase chiar la serviciu. Prima zi fusese plinã de experienţe noi, iar ambianţa modernã şi dotãrile camerei unde se ţine seminarul atenuaserã oboseala de peste zi.

Mã uit la ceas, de-abia aştept sã cobor la breakfastul servit de hotel, am auzit cã este “opera” lui chef Enrique Martinez şi are ca “temã” principalã alimentele bogate în antioxidanţi. Cu o zi înainte aflasem cã dr.M obişnuieşte sã viziteze hotelul, tocmai pentru micul-dejun extrem de diversificat şi sper sã-i smulg câteva ponturi.

In sala de mese, un bufet aranjat îmbietor era imposibil de ignorat! Platourile cu felii de fructe, sticlele cu sucuri, brânzeturile şi pâinea aromatã te atrãgeau ca un magnet. Sala nu este aglomeratã deocamdatã, ora este încã micã, motiv pentru care recunosc imediat figura bonomã a celebrului nutriţionist, savurându-şi tacticos masa de dimineaţã. Stau în cumpãnã, doar cu o cafea în mânã. Mã uit la dr.M cu oarecare uimire. Se simte ca la el acasã. Imi citeşte nedumerirea şi îl aud zicând:
-Imi place aici, este singurul loc unde pot servi un mic-dejun ca la carte. Cartea mea adicã, aceea cu noua ordine alimentarã. N-ai dori sã-mi ţii companie?
-Da, mulţumesc! Breakfast-ul AntiOx este o idée ineditã a lantului hotelier NH Hotels. Cand esti al treilea in Europa pe segmentul business, tii sa iti tratezi oaspetii cu mare atentie. Dacã nu mã înşel aţi scris mult despre crononutriţie…rãspund eu, aşezându-mã în faţa lui.
Dr.M zâmbeşte în timp ce îşi toarnã lapte de orez în ceaşca de cafea.
-Hai sã-ţi rãspund cu o întrebare. Ai somn agitat, te trezeşti greu şi eşti obositã permanent de când a venit primãvara?
Oftez în semn de rãspuns. Mi-a citit toate “hibele” chiar pe faţa mea palidã şi încercãnatã.
-Mda, ai o primãvarã grea! remarcã el. Dar nu imposibil de depãşit. Temperamentul sanguin nu se împacã deloc cu acest anotimp.
Priveşte spre bufetul din stânga noastrã.
-Uite, ai pe masã exact ce îţi trebuie! Pâine cu ulei de mãsline pentru tonifierea neuronilor, sucuri 100% naturale pentru hidratare şi regenerare celularã. Si încearcã sã nu mai “mãnânci” doar cafea la micul-dejun!
-Este real mitul mesei de dimineaţã ca masã principalã a zilei?
Imi întoarce o privire dojenitoare.
-Mit? Este o certitudine! Crononutriţia studiazã hrãnirea în funcţie de bioritm. Organismul utilizeazã în ordine, întâi alimentele consumate la micul-dejun, apoi cele de la prânz. Cele de searã sunt stocate, pot duce la supraponderabilitate.
Il ascult cu atenţie, încep sã mã îngrijorez. Eu nu prea manânc dimineaţa. Studiez cu alţi ochi bufetul colorat al celor de la NH Hotels.
-Haideţi sã facem un experiment! Dacã ar fi sã îmi “prescrieţi” un breakfast ideal cu ceea ce avem la dispoziţie, cum ar arãta?
-Pãi, uite! Pentru început ai putea lua un ceai în loc de cafea. Gaseşti aici o grãmadã de ceaiuri cu arome intense, pline de nutrienţi, vitamine, minerale şi uleiuri esenţiale. Ceaiul îţi va îmbunãtãţi digestia, îţi va da energie şi agilitate mentalã.
-Si fãrã nici un pic de cafeluţã?! întreb eu disperatã.
-Hai sã zicem cã le poţi alterna, dar încearcã sã foloseşti zahãr brun sau miere pentru a îndulci cafeaua.
-Urmãtoarele pe listã ar fi…
-Micul-dejun ideal mai conţine un aliment bogat în proteine animale – gãseşti la bufet unt proaspãt, brânzeturi sau omletã “bio”- şi un aliment bogat în proteine vegetale cum sunt aceste varietãţi de pâine integral sau algele marine.
-Sã vã spun drept, nu ştiu dacã pot mânca toate astea la o orã atât de matinalã. Este obligatoriu sã urmãm aceste reguli?
-Doar dacã vrei sã fii sãnãtos, îmi rãspunde dr.M cu o urmã de ironie. Dacã nu facem un efort de voinţã, mai târziu riscãm nu numai o simplã indigestie, dar şi cancer sau îmbãtrânire precoce.
-Am observat cã toatã lumea se vaitã de stãri proaste la începutul primãverii. Chiar sunt generate de o alimentaţie greşitã?
-Categoric! Tristeţea şi apatia sunt provocate de supraîncãrcarea cu toxine pe timp de iarnã, plus o asociere greşitã a alimentelor. Cerealele integrale sau nucile Caju furnizeazã triptofan, un aminoacid cu rol în combaterea asteniei. Prunele crude şi magiunul tradiţional dau bunã-dispoziţie…
-Chiar şi carnivorii, cei cu grupa “0” ar trebui sã ţinã cont de lucrurile astea?
-Mai ales ei! Carnea procesatã trebuie sã ocupe mai puţin de 10 % din aportul caloric zilnic. Ba chiar ar trebui sã revenim la bunele obiceiuri de post, cu mese frugale şi alimente integrale. Uite, mie mi-ajunge un iaurt organic combinat cu seminţe de dovleac, muesli şi fructe Goji! încheie dr.M, fluturând înspre mine paharul din care servea cu mare poftã.
Incepusem sã salivez încã de când pomenise de fructele Goji. Remarcasem şi eu la bufet feliile parfumate de papaya, mango sau kiwi, dar nu mã gândisem niciodatã sã le amestec în iaurt.
-Totuşi, nu putem mânca toţi la fel, nu?
-Dieta este o chestie personalã, la fel ca şi temperamentul, confirmã dr.M. De exemplu, vara este suportatã greu de melancolici cãrora li se recomandã condimente ca menta şi busuiocul, peşte şi orez Basamati. Toamna e dificilã pentru colerici care nu tebuie sã asocieze carnea cu cerealele. Iarna este coşmarul flegmaticilor care pot apela la gâu dur, ovãz, mei sau varzã muratã ca sursã de vitamina C.
Mã uit cu admiraţie la dr.M. Deşi are o vârstã, este vioi şi vorbeşte cu pasiune despre cãrţile sale. In mod sigur îşi pune în aplicare propriile sfaturi. Observ cã sala de mese s-a golit pe nesimţite. E clar cã în curând va începe seminarul, aşa cã mã pregãtesc sã închei discuţia. Intr-o conversaţie de 15 minute, dr.M mi-a servit o grãmadã de informaţii preţioase, suficiente cât sã scriu un articol despre nutriţia sãnãtoasã şi întâlnirea cu un personaj ca el.
-Mi-a pãrut bine sã vã cunosc…
-Nu te grãbi! râde dr.M. Mâine mã gãseşti tot aici, la NH Bucharest. Breakfastul lor AntiOx creeazã dependenţã.
Are mare dreptate, de-abia aştept sã aflu mai multe de pe www.nh-hotels.com ! 

Acest articol participa la Spring SuperBlog 2014 

3 comentarii:

  1. pentru ca nu-s timid am citit tot si mi-a placut!
    Weekend linistit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cafea îndulcită cu miere? Cum este? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ii schimba gustul dar nu prea tare. Daca vrei sanatos mai si rabzi. Unii ar zice ca prefera cafea amara, dar eu nu pot.

      Ștergere

Va rog sa va spuneti parerea, cu umor, cu bun-simt, constructiv. Comentariile sunt moderate, nu apar imediat pe pagina. Incerc sa le aprob cat pot de repede.