Translate

sâmbătă, 21 ianuarie 2017

Despre covoare si gustul producatorului

Emailul cu castigatorii concursului international de design de covoare organizat anual de CarpetVista l-am primit inca din noiembrie, anul trecut. Am tot vrut sa scriu (din nou) despre cum se petrece procesul de selectie, dar au aparut alte subiecte.
Sunt cateva editii de cand dureaza competitia, dar jurizarea tot clacheaza in cel mai nonsalant stil. Modelele castigatoare sunt atat de urate incat ai senzatia ca si un copil de gradinita poate desena mai frumos.
In principiu, prin regulament se solicita inscrierea unor modele stil modern, nu foarte complexe, care sa poata fi usor fabricate ulterior. Dar chiar si modelele simple pot fi spectaculoase si sofisticate, simplu nu inseamna naiv. Ei bine, castigatorii, daca va vine sa credeti si aveti rabdare sa cititi prezentarea fiecaruia, sunt majoritatea absolventi de scoli cu profil arte, design, prin zona asta. Cum le-or fi iesind din imaginatie monstruozitatile alea, nu stiu. Dar de ce castiga, e marea intrebare.
Am avut acum vreo doua editii o discutie pe forumul lor, unde ii intrebam pe organizatori daca vor cu adevarat sa-si vanda produsele si daca nu observa ca unele modele castigatoare reproduc aproape in totalitate unele dintre produsele aflate la vanzare. Se pare ca a existat mai multa lume nemultumita de jurizare deoarece s-au hotarat sa schimbe ceva. Vax Albina Cavaler Pasta, cum s-ar zice. In prezent, tot un juriu face selectia, dupa care publicul voteaza pe selectie. Adica esti obligat sa alegi din ceea ce iti impun tot ei. Rezultatul este la fel de catastrofic ca si in ceilalti ani. Ganditi-va ca sunt inscrise mii de modele din toata lumea si iata, mai jos, marii castigatori.
Ninola Design Studio-Spania
Cornelius Commans-Germania
Astia au luat premiul I, dupa care urmeaza mai multi castigatori cu premiile II si III, cu observatia ca Ninola de mai sus a facut petele verzi si mai mici si a luat si un premiu III cu balaria asta! Bineinteles, unele dintre premiile secundare arata mai misto ca premiul I, un obicei de care competitia nu se va dezbara in veci!
Iata alte exemple de premii si o adevarata bataie de joc la adresa celor inscrisi:

Julia Kononenko-Ucraina
Johanna Pettersson-Suedia
Ralph Burkhardt-Germania
Pe bune, daca voi credeti ca ati cumpara asa ceva, spuneti-mi si mie. Cred ca oamenii astia nici n-au visat ca vor fi selectati si ca vor castiga ceva. Cred ca e ca pe fb la votarea de poze, cine are prieteni mai multi castiga. Asadar, nici sistemul asta nu functioneaza. Ca urmare, CarpetVista va trebui sa fabrice si sa incerce sa vanda covoarele astea, ca asa zice regulamentul.
Mi-am adus aminte ca doream sa postez acest articol deoarece am primit un newsletter de la SomProduct, ca au reduceri la covoare. Covoare moderne? Iata ce inseamna covoare care iti incanta cu adevarat ochiul, iti incalzesc podeaua si iti inveselesc interiorul. Da, recunosc, trag la combinatia de albastru cu ceva turcoaz, verde, rosu prin peisaj si la nuantele tari. Dar asta este gustul meu de client, producatorii ar trebui sa judece prin prisma clientilor, nu a unui juriu cu ifose, daca tot vorbim de competitii.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.