Translate

marți, 17 ianuarie 2017

Carti vechi cu suflet tanar

Inspirata fiind de ideea Ana-Veronicai Mircea de a posta pe blog cartea ei cu poezii de Eminescu, o carte veche si cu atat mai pretioasa pentru memoria ei sentimentala, mi-am adus aminte ca, in aceste zile, chiar am luat la rasfoit volumele de poezii din biblioteca, nevoia fiind aceea de a a-l imboldi pe fiu-meu sa-si termine fisele de lectura din acest semestru.
Si uite-asa am scos din teanc si cele mai ingalbenite si dragi poezii, prilej de a reinvia si bucatile de copilarie in care mi-au fost de folos. Eminescu este, categoric, cea mai lipita si raslipita, indoita si imbucatatita, desi nu este cea mai batranica. Din St.O.Iosif lipseste o bucata de coperta, dar este o pensionara care se tine bine, desi ma depaseste ca varsta. Uzat fizic, dar nu si sentimental, este si Toparceanu (ce curios suna!), pe care il citeam tare, in familie, si ne distram copios. Iar Alecsandri este ca o domnisoara trecuta de varsta maritisului si care are mare grija de tenul sau.

Anul aparitiei: 1967
Anul aparitiei:1965
Anul aparitiei:1972
Anul aparitiei: 1977
Si apropo de cultura si de sarbatoarea dedicata acesteia pe 15 ianuarie, ziua de nastere a neegalatului Eminescu, mi-am amintit ca, la scoala, premiantii nu primeau doar diplome, ci si cateva carti asteptate cu mare nerabdare.

Pe coperta volumului cu poezii de Alecsandri...


Un comentariu:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.