Translate

sâmbătă, 28 ianuarie 2017

Despre posete si proportii

Cam acum vreo luna am decretat in sinea mea ca imi trebuie o geanta, de preferinta neagra pentru ca alte culori am, iar incaltarile mele de iarna tipa dupa un accesoriu in aceasta culoare. Ei bine, fix de o luna caut poseta ideala. Ma hotarasc extrem de greu, iar lista cu pretentii este foarte lunga. Nu aspir la genti de piele, la genti luxoase, la unicate, dar am stolul meu de pasarele si nu renunt asa usor la ele (rima!).
In primul rand, ceea ce ma da inapoi in alegeri este dimensiunea. Dimensiunile, in special latimea, trebuie sa fie cele potrivite. Nu mai mica de 32 cm, nu mai mare de 36 cm. Poate sa fie frumoasa de pica, daca nu se incadreaza, poseta este eliminata din start. Mai mica nu merge pentru ca nu imi incap toate acareturile, mai mare nici atat deoarece este exagerata fata de inaltimea mea.
Si aici urmeaza o scurta dizertatie pe tema potrivirii unei posete la volumul unei persoane.
Nu stiu daca ati observat pe strada, cate o fatuca subtire ca paiul si firava, carand cate o poseta cat un bagaj de weekend. Este adevarat ca se poarta gentile mai mari, dar ne mai si uitam in oglinda daca nu cumva ne coplesesc. O persoana inalta de peste 1,70, bine facuta, osoasa, are avantajul ca poate purta accesoriile voluminoase, fie ca vorbim de posete, fie ca vorbim de bijuterii. Daca esti sub aceasta inaltime, este bine sa verifici in oglinda, in magazin, cand vrei sa achizitionezi ceva. S-ar putea sa ai surprize. Daca esti mica si dolofana, nu alegi sacoteiul deoarece adaugi volum imaginii tale si asa excedentare. Dar nu pui nici o poseta minuscula deoarece va contrasta cu latimea personala si iti va evidentia defectele.
Tu iti imaginezi ca porti un anumit tip de poseta, dar pe viu s-ar putea sa arate cu totul dezavantajos pentru silueta ta. Daca esti dodoleata si imbracata in culori deschise, fix o poseta viu colorata, cu bareta lunga, iti lipseste. Alege mai bine culori inchise si baretele medii astfel incat geanta sa stea mai sub brat, in dreptul scobiturii taliei, nu pe soldurile mai late care o vor azvarli si mai in afara!.
Al doilea criteriu personal este forma posetei. Nu suport sa aiba capac peste fermoar, sa aiba fundul lat si intarit cu carton, sa fie dintr-un material rigid. Astfel de posete mi se par greu de manevrat, mai ales in autobuz. Dar, vreau ca poseta mea sa aiba un model mai altfel, nu sa sara in ochi, dar sa se faca remarcata.  Si nu suport sa fie din material textil. Si vreau doua randuri de barete, si mici, si mari. Si fara briz-briz-uri metalice in exces. Dap... Si, fereasca Dumnezeu!, nu geanta de postas peste piept!
Exemplele de mai jos sunt de pe Pinterest. Nici nu cer prea mult, nu-i asa?

Jil Sander

MZ Wallace
Sophia Webster
Tom Ford
Rachel Zoe
Mansur Gavriel

8 comentarii:

  1. Buna lectie! Eu am o boala la posete,chiar prea scumpe pentru buzunarul meu,dar vorba ta, ba are fundul tare,ba are clapa peste fermoar,etc.Am si mai maricele,nu peste 36,fara barete lungi,eu mica si grasa,dar am o problema cu cele de postas.Cand plec in excursie trebuie.Mi-am luat un rucsac din piele beumarin,dar este icomod.Trebuie mereu sa-l dau jos din carca cand imi trebuie ceva.Ma mai documentez.Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. De vreo doi ani am trecut la rucsacul de spate pt carat laptopul, si geanta poștaș pt restul de acareturi, libertate totala pt maini! Combinația perfecta pt mine :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai, nu avem deloc aceleași gusturi in materie de posete :) Mie imi plac posetele cu fundul intarit cu carton pentru ca nu se deformeza niciodata. Si cele din material textil le ador si le prefer oricand celor din piele sintetică. Și dacă au multe fermoare, cu atât mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da mie mi-i se potrivesc gentile voluminoase tinand cont de statura si volum :D.Este un plus pentru mine acest lucru pentru ca am obiceiul de a nu cumpara plase ,pungi si atunci nu de multe ori am venit acasa cu lucrurile in geanta exceptand produsele alimentare . Imi este de mare ajutor .

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai perfectă dreptate în ceea ce privește raportul dintre dimensiunile poșetei și cele ale purtătoarei. În cea ce mă privește, prefer poșetele medii spre mărișoare ca dimensiuni, din piele, nu prea încărcate, dar cu un element original în model. Deci îmi plac poșetele Tom Ford și Rachel Zoe din modelele propuse de tine!

    Zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.