Translate

vineri, 21 septembrie 2018

Produse cosmetice pentru piele sensibila

Nu am spus pentru "ten sensibil" deoarece azi ma voi referi si la scalp, respectiv ceva produse pentru problemele pielii capului.
Am tot amanat acest articol si am tot strans la ambalaje, in ideea ca trebuie sa le pozez si sa scriu despre ce am mai incercat in ultima perioada. Dar veti vedea ca nu numai eu am incercat, ba chiar si animalutele mele au avut parte de un tratament...uman, iar pustiul meu experimenteaza niscai transformari adolescentine, asa ca are nevoie de ceva atentie speciala.

Voi incepe cu produsele pentru ten, ca tot imi sunt mie atat de dragi, mai ales cand constat ca am dat banii aiurea. De data aceasta n-am gresit in alegeri, va spun imediat de ce.

Terminand eu crema de fata, mi-am zis sa profit de oaresce reduceri prin farmacie, asa ca am revenit la firma La Roche-Posay, frantuzeasca de neamul ei si orientata spre dermatocosmetice. Este cutiuta din stanga pozei. Crema Effaclar Mat este un hidratant sebo-reglator cu apa termala, care merge si pe pielea atopica, cu efect anti-luciu si de micsorare a porilor vizibili. Cica are Sebulyse, un compus cu rezultate mai bune chiar decat ale zincului, cand vine vorba de tratarea tenului gras sau mixt. Nu stiu daca bate zincul, dar mie imi place si mi se potriveste. Buna si ca baza de machiaj, cu siguranta calmeaza un ten care o ia razna, ori din cauza sebumului, ori a iritatiilor.

Cutia mare din mijlocul pozei apartine unui gel de spalat fata, din gama Gli Elementi facuta de firma italiana Dafne Italian Philosophy. Nu contine sapun, parabeni, SLES si este si pentru pielea sensibila. Compozitia se bazeaza pe apa geotermala sulfuroasa imbogatita cu oligoelemente. Ajuta la curatarea tenului gras cu probleme de acnee, curatand porii si prevenind aparitia cosurilor. Confirm faptul ca nu usuca deloc, dar deloc pielea, curata bland si este extrem de economicos. Tubul are 200 ml si sunt suficiente cateva picaturi pentru o utilizare.
In gama Gli Elementi se gasesc mai multe tipuri de produse pentru ten, le gasiti pe toate in farmacii.

Si ajungem la un produs Avon pe care l-am mai avut, dar l-am recumparat pentru fiu-meu. Fiu-meu care a ajuns la varsta cosurilor! Da, am prins si aceste zile, nu-mi vine sa cred!
Bineinteles ca am incercat sa-i scot punctele negre cu ceva plasturi din aceia speciali, am luat ceva cu carbune din magazinul Sephora. La pretul acela n-au facut nimic, asa ca am zis stop si m-am intors spre vechea cunostinta Avon, gelul pentru extragerea punctelor negre Clearskin.
Are gelul asta o putereeee... Il intinzi in strat gros si astepti sa se usuce bine de tot. Cand tragi apoi de membrana aceea, ai senzatia ca te si epileaza pe fata, fereasca sfantul sa-l puneti peste sprancene! Nu trage toate punctele negre, dar deschide porii si le poti scoate mai usor.

Acestea fiind chestiile de fata, trecem la scalp. Care scalp e la fel ca tenul, de regula. Adica ten sensibil egal scalp sensibil. De unde rezulta matreata grasa sau uscata, descuamare, iritatii si alte belele greu de controlat. Fara sa scoateti bani mai multi pentru sampon nu rezolvati chiar nimic, nu va faceti iluzii!
Ca si in cazul tenului, daca vreti rezultate, trebuie sa renuntati la sampoanele de supermarket si sa va orientati spre farmacii. De la stanga la dreapta...
Samponul dermatologic anti-matreata facut de Home Institut Paris este cu extract de urzica alba. Se foloseste de 2-3 ori pe saptamana si regula de baza este aceea ca trebuie sa ramana aplicat pe par cel putin 2 minute pentru a avea efectul scontat. Costa peste 35 de lei si are 200 ml. Daca nu aveti o matreata atat de severa, il puteti folosi mai rar, adica alternati spalarile cu un sampon obisnuit anti-matreata. Usuca lejer parul, eu folosesc un balsam dupa spalare. Dar functioneaza, adica matreata poate disparea chiar dupa o aplicare. Eu il folosesc mai rar, fiu-meu mai des ca la el tropaie hormonii si se ingrasa parul iute.

Surpriza zilei este insa Ketodar, tot pentru matreata severa, produs de o firma cu nume luuung din Iordania.
Cu Ketodarul e o poveste mai lunga. L-am cumparat pentru porcusorii mei de Guineea. Nu radeti! Lui Cookie ii cadea parul si se scarpina de mama focului. Dupa un timp au aparut simptome si la Fifi, asa ca m-am documentat nitel pe internet. Cica animalutele, chiar si cainii, pot face un soi de matreata, cum facem si noi. Si tot de la niste ciuperci. Asadar, pe un forum dedicat porcusorilor de Guineea, cineva recomanda Ketodarul ca fiind foarte eficient in tratarea afectiunii la animale. L-am cautat prin mai multe farmacii, dar se parea ca disparuse din depozite. In cele din urma a fost readus si l-am achizitionat. A fost suficienta o singura imbaiere a micutilor mei. Au scapat imediat de mancarime si cojile din par. Asta se intampla la inceputul verii. Intentionez sa le mai fac o baie cu Ketodar, preventiv, in iarna. Concluzia este ca habar n-am cat este de eficient la om. Pe cutie scrie sa stai 5 minute cu spuma pe cap inainte de clatire. De costat, costa tot in jur de 30 de lei.

Am sa inchei recomandandu-va ca de obicei zincul. Luati suplimente cu zinc sau tablete de zinc forte si veti preveni si efectele neplacute ale matretii. In orice caz, ajuta la atenuarea tuturor problemelor legate de piele.

Un comentariu:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.