Translate

marți, 25 septembrie 2018

Apidava si virozele de toamna

Pe langa alte stari de lehamite si nostalgii de vara cauzate de inceperea scolii, eu am si alte "fericiri". Cum ar fi virozele de inceput de sezon rece. Cum ma pricopsesc cu ele? Simplu: are grija fiu-meu sa nu rateze niciuna. El le-aduce, eu le fac. El nici nu simte ca are vreo raceala, eu zac cate o saptamana. El stranuta de doua ori, eu horcai de-mi dau si sufletul.

Din motivele enumerate mai sus, dusul la scoala este acompaniat de cateva masuri mai speciale de protectie contra imbolnavirilor mai grave. Dar stati linistiti, masurile astea sunt mai mult pentru mine decat pentru copil si nu, nu sunt chiar denaturata, numai ca pustiul are un sistem imunitar de invidiat. Asadar, eu de nevoie, el de placere, marim doza de miere. In sensul ca o folosesc mai des, cu unt si cu paine, in ceai, in clatite, pe gnocchi...
Pentru cei mici mai ales, Apidava a inventat o jucarioara in loc de ambalaj, Ursuletul Martinica, "distribuitorul" vesel de miere de salcam, un sortiment de miere care ofera energie si un plus de imunitate copiilor care se reintorc in comunitatile scolare. Chiar si cei mai mofturosi dintre elevi, nu vor putea rezista tentatiei de a se distra, picurand miere dintr-un ursulet atat de simpatic. Iar dupa golire, ambalajul poate fi pictat cu acuarele sau poate fi reumplut cu miere, de ce nu?
 
 
 
 
Langa miraculoasa miere, pot sta, ca un ajutor savuros, caramelele cu polen, alt ingredient apicol recunoscut pentru proprietatile sale benefice asupra organismului. Caramelele nu sunt lipicioase, sunt crocant-sfaramicioase la suprafata si delicios-cremoase in interior. Si sunt de dimensiuni mari, ambalate individual cu mare grija. Miezul are gustul discret al polenului, dar si unul mai pregnant, de smantana si lapte, o adevarata delicatesa!

Mierea si caramelele de la Apidava stau marturie ca si produsele naturale pot fi teribil de savuroase si pot inlocui cu brio orice dulce din supermarket. Evident ca unui copil degeaba ii explici diferenta dintre gustul facut cu chimicale si cel obtinut natural, el va vrea sa manance ceea ce ii ofera mai multa satisfactie pe moment, cine are pici in familie stie cat de greu este sa ii convingi sa incerce un aliment sanatos. Dar nu vor refuza niciodata o caramea atat de apetisanta.

Cat despre mierea de salcam, daca vi se pare ca odrasla voastra nu se omoara dupa ea, va propun formula clatitelor cu branza si miere, pe care eu le-am incercat acum cateva zile. De fapt, atunci cand fac clatite am grija sa le umplu cu mai multe chestii. De data asta s-a intamplat sa am prin casa niste branza ricotta. Nu este o varietate prea ieftina, este cremoasa si seamana usor la gust cu urda noastra. O mai gasiti in magazin in pastele umplute cu branza si spanac sau merge si la lasagna. Eu am amestecat-o pur si simplu cu mierea de salcam de la Apidava.
 
 
Nu va zgarciti la miere ca sa nu iasa clatitele prea inecacioase. Oricum, gustul final al clatitei este demn de retinut, a halit fiu-meu vreo trei pe nerasuflate. Sa spun drept, au fost asa de satioase ca nici pranzul nu i-a mai trebuit.

Cat despre gnochhi, sunt acele galuste mici din cartofi, ii gasiti in magazine, iar noi ne-am invatat sa ii servim cu miere si smantana.

Exista metode de a face un copil sa manance miere si e bine sa aveti in permanenta o rezerva in casa. Fie ca o folositi pentru reglarea tranzitului intestinal, pentru ameliorarea tusei sau durerilor de gat, pentru cresterea imunitatii, pentru tratarea unui somn agitat, in diete sau pentru tratarea arsurilor, pentru combaterea urinarilor nocturne ale copiilor, nu uitati ca mierea este cel mai complet si la indemana remediu din tot ce ne poate oferi natura. Si inca nu cunoastem toate proprietatile acestui minunat aliment.

Revenind la Martinica, un animal simbol al vigorii si energiei obtinute din miere, fiu-meu a considerat ca ar merita vreo doua rap-versuri:
Martinica, urs de urs,
Cu ochi negri, talpi de plus,
A dat iama-ntre albine,
Luand ce i se cuvine...
Hotul, miere de salcam
A poftit ca un nebun:
"Vine iarna, bine-mi pare,
Am rezerve pe spinare.
Miere dulce, sanatoasa,
In faguri galbeni, acasa
Voi pune puilor pe masa.
Sa creasca mai mari ca mine
In primavara ce vine."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.