Translate

luni, 10 februarie 2014

Ineptiile zilei, horror-ul zilei, panseul zilei

Mi-am inceput ziua razand in hohote. Stiti, eu nu m-am uitat deloc la stiri in weekend, in schimb, cand dau sa deschid mailul citesc stirile de pe Yahoo. Azi-dimineata, drumul cu cel mic pana la scoala s-a transformat in cea mai crunta, depresiva plimbare. Zapada se topeste in ritm alert, dand la iveala mizeria mascata pana acum de alb. Cartierul cu scoala arata ingrozitor, pe la colturile strazilor inca stau mormane batucite de nameti murdari, iar trotuarele isi expun acum toate gunoaiele aruncate de concetateni si neridicate de cei de la salubritate din motiv de conditii climatice. Si uite asa, lumea a aruncat, s-a mai asternut zapada, iar au aruncat, iar s-a asternut incat cred ca un geolog pasionat ar putea diseca muntii in miniatura, descoperind straturi, straturi de asa-zisa civilizatie.

Dar sa nu divagam...asadar am deschis pe Yahoo si ce-mi sare in ochi la prima vista? O stire despre miliardarul si filantropul George Soros. Stirea e lunga, de obicei ma plictisesc, dar pe-asta am citit-o cuvant cu cuvant, mai sa ma inec de ras. Cica domnul Soros, berbant viril de 83 de ani, a fost batut de o fosta amanta, cu 53 de anisori mai tanara, chiar in sala unui tribunal. Dar fiti atenti, urmeaza partea delirant de amuzanta. Bosorogul, miliardar sau nu tot bosorog se cheama, este la al treilea mariaj, fiind proaspat insuratel din 2013. Amanta in cauza l-a dat in judecata pentru ca (cica!) acesta ii promisese sa o cadoriseasca cu un apartament de aproape doua milioane de dolari. Numai ca Soros a vrut sa-i traga clapa si nu s-a tinut de promisiune, spunand ca i-l daruieste proaspetei neveste. Aici urmeaza greseala de logica a domnului june prim. Fosta amanta este o actrita brazilianca de telenovele. Adica una focoasa si nu prea dusa la biserica , zic eu. Ce face tanara pacalita? Il da in judecata, cu tupeu, cerandu-i 50 de milioane ca o destabilizase emotional si incercase sa o stranga de gat. Boooon. Si acum cestiunea! Iata-i in sala de judecata. Amanta se infurie din oaresce motive, asa ca ii striga mascari acuzatului, dupa care ii arde una in scafarlie de-i sar castile din urechi. Avocatul lui Soros intervine, mare greseala caci uraganul feminin il palmuieste atat de tare incat ii zboara ochelarii de pe nas. Hi, hi! Un alt barbat prezent incearca sa le ia apararea celor doua victime dar incaseaza la randu-i o palma si o lovitura peste turloaie. Parca vad macelul! Amanta paraseste sala furtunos nu inainte de a-l otanji si pe propriul sau avocat. Maiculita, ce femeie! Asta da sange sud-american! Va dati seama ca a batut patru barbati? E drept ca Soros era putin expirat, dar tot barbat se cheama.
Bine ca mi-am inveselit ziua, ca seara de duminica o incheiasem cam "horror", vizionand un film negru, la recomandarea publicului. Respectiv (care este!) "Insidious". Am luat-o cu inceputul, adica prima parte, cea din 2010.  Hm! Eu nu ma sperii asa usor, dar scenariul abordeaza un aspect interesant. Nu vi-l povestesc, va las sa-l descoperiti si sa-l savurati la ceas de seara (scuzati ironia). Intrebarea este asa: cand visam lumi mai mult sau mai putin frumoase, pe unde umbla mintea noastra de fapt? Si a doua intrebare: ce se intampla cu constiinta celor aflati in coma? Asta mi-aduce aminte de un caz despre care am citit intr-o carte, cu o femeie aflata in coma de ceva timp, poate chiar ani, nu mai stiu exact... Ideea este ca, la un moment dat, femeia si-a revenit. Numai ca apropiatii au constatat ca, in loc ca femeia sa se bucure, aceasta a inceput sa se jeleasca si sa se roage de medici sa o bage din nou in coma. Le-a povestit tuturor ca, in rastimpul in care fusese inconstienta in aceasta realitate, ea traise de fapt in alt plan unde luase viata de la capat, isi intemeiase alta familie si era complet fericita. Pur si simplu voia sa se intoarca in locul unde se implinise. Vis sau altceva? Poate creierul nostru este capabil de performante uluitoare si poate crea un univers plecand de la visurile noastre cele mai arzatoare. Cine stie?
Daca si voi v-ati inceput saptamana la fel de veseli, va urez sa o terminati in aceeasi nota. Si sa aveti numai visuri colorate.

5 comentarii:

  1. Nici eu nu prea ma uit la tv,dar meteo ascult.Stirea asta n-o aflasem,dar sunt si la noi destule tigroaice din astea.Eu n-am inceput asa vesela saptamana,dar sper sa o termin zambind. Cu drag,

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai tu puteai sa faci un asa articol. Mi-am incheiat si eu seara razand :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu ti-am spus de Insidious asa e ca e scarry? Plus ca asa cum ai spus si tu, filmul lasa si o urma de intrebare cu privire la subconstientul omului. Foarte funny stirea, mai ales modul cum ai povestit-o m-a amuzat teribil!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mizeria de sub zapada e peste tot. Dar tot o prefer zapezii. Abia astept sa se termine si ultimele petice de alb. Ca explicate, eu stau la casa si am dat multi mc de zapada...deci nu mi-e draga nici ea, nici iarna.
    Filme nu mai vad, eu care mancam filme pe paine. Am si aici o explicatie dar e prea complicata.
    Relativ la coma...stii ce ma gandesc uneori? Ca tot ceea ce traim s-ar putea sa fie un vis urias, din care facem cu totii parte. Sau un cosmar...de cele mai multe ori. :( Vis urias = un fel de program... Citeam mult SF candva si vedeam si filme. Pana m-am convins ca toate sunt cam la fel si extraterestii nu stiu cat sunt de interesati de o lume ca a noastra. Daca o exista cu adevarat lumea asta, daca n-o fi tot parte din visul acela... Stiu, cam aberez, dar am si eu trasnaile mele in cap. :))
    Nu ca n-as fi incantata sa vad cativa extraterestri dar cred ca nu voi avea ocazia. Si-mi pare rau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt perfect de acord cu tine, nici nu stim cum e realitatea de fapt, de-aia sunt eu fan Matrix!

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.