Translate

luni, 18 februarie 2019

Beletristica in librariile online

Este drept ca magazinele online au usurat mult procesul de shopping, dar nu cred ca usurarea asta s-a vazut mai mult ca in cazul cartilor. Mie, personal, imi place in continuare sa deschid usa unei librarii fizice, sa stau in fata rafturilor pana in tavan si sa rasfoiesc o carte sau sa studiez copertile frumos colorate, dar zau ca iti trebuie timp pentru asta, este lucru de facut pe indelete.

Desi ador atmosfera calda a magazinelor fizice, nu mi-a placut niciodata talmes-balmesul care domneste pe rafturi, faptul ca ma holbez la sute de titluri, ca trebuie sa cer tot timpul indicatii librarului si faptul (hai sa fim sinceri!) ca exista mult mai putine oferte si promotii. Iar promotiile sunt mama comertului de succes.
Uneori nici macar nu gasesc ceva care sa imi convina din genurile literare preferate de mine. De aceea am capatat o mica dependenta pentru a vana carti online. Deoarece vanatoare se cheama si eu o practic cu multa determinare atunci cand imi doresc foarte tare un anumit titlu, de regula din genul science fiction, dar nu ma dau in laturi nici de la thriller sau fantasy.

Cautand carti, descopar magazine, nu este obligatoriu ca cele mai cunoscute librarii online sa aiba in dotare absolut toate cele mai bine vandute romane. Cand spui SF de exemplu, toata lumea se gandeste la celebra colectie a Editurii Nemira, dar eu am invatat intre timp ca si Editura Trei scoate romane foarte, foarte bune, chiar deosebite din acest gen. Va spun asta ca sa vedeti ca atunci cand sondez pe net, ajung intr-un magazin cautand uneori o anumita editura. Cam in stilul acesta am descoperit Carti-beletristica.ro. Nu sapam dupa SF-uri, ci dupa un thriller destept, inspirat dintr-un caz real si anume "Inainte sa fim ai vostri" de Lisa Wingate.
Este o carte relativ recent aparuta, din 2017, si este foarte bine cotata de critica, si ca stil, si ca poveste. Si am gasit-o pe Carti-beletristica.ro, cum spuneam. Cu aceasta ocazie am descoperit ca in categoria science fiction a magazinului exista un numar mare de autori romani, ori eu am o curiozitate legata de modul cum scriu cei tineri, nu prea am lecturat SF autohton contemporan, ba chiar deloc as putea spune. Daca intrati pe site, veti vedea ca alaturi de nume straine consacrate, ii gasiti si pe Victor Anestin, Dan Ninoiu, Allex Trusca, Mircea Liviu Goga si lista continua... Tot aici puteti gasi noul volum de povestiri "Intre lumi" (Editura Pavcon) de Ana-Veronica Mircea, o autoare care nu mai este de mult timp debutanta, extrem de apreciata si despre care am scris si eu candva.

In sectiunea "politiste" am avut surpriza sa dau peste Drood al lui Dan Simmons la un pret uimitor, numai 19,27 lei! Simt nevoia sa mentionez asta deoarece eu l-am luat din alta parte, cu un pret de trei ori mai mare, asa ca m-am multumit sa-mi musc pumnii si sa bomban in barba ca deh, asa se intampla cand n-ai rabdare sa cauti. Oricum, este o carte uluitoare, autorul este uluitor, gasiti mai multe titluri de-ale lui in magazin si va sfatuiesc sa nu le ratati. De fapt, eu am facut recenzii cam la tot ce a fost tradus la noi, asa ca este mare lucru sa le puteti achizitiona dintr-un singur loc.

Pentru firile romantice exista categoria "romantice" (deja apreciez aceasta judicioasa impartire in categorii cat mai explicite), dar cei interesati de poezie, memorialistica, eseistica, istorie literara nu sunt lasati deoparte, au colturile lor virtuale bine garnisite cu titluri reprezentative ale mai multor edituri.

As incheia cu informatiile utile. Livrarea se face prin curier, cu tarif de 16,99 lei (19,60 daca nu sunteti in aria de acoperire), in maxim 72 de ore de la plasarea comenzii. Mai important mi s-a parut faptul ca am descoperit titluri noi pentru mine si credeti-ma ca bantui constant librariile online. Cum ar fi volumele de poezie romaneasca, unde poti gasi si autori contemporani, nu numai clasicii arhi-cunoscuti. Asadar, va invit pe Carti-beletristica.ro, poate veti avea surpriza sa descoperiti ceva ce va doreati de mult timp.


4 comentarii:

  1. Cred ca toata casa ta e o biblioteca! Si zic cu ton de wooow!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pfui, le inghesui pe doua randuri, deja ma gandesc la o mobila noua. Ma batea gandul sa deschid o biblioteca privata, as avea succes.

      Ștergere
  2. Și pe mine m-a ajutat mult mediul online în a-mi alege și cumpăra cărțile preferate. Nu mai spun de aplicația GoodReads, care e aur curat dacă ai rămas fără idei.
    Eu obișnuiesc mereu să merg prin Cărturești dacă vreau să simt din nou atmosfera aceea, dar mai nou rafturile acolo sunt foarte împrăștiate și parcă îmi creează disconfort.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulţumesc pentru menţionarea poveştilor mele! :)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.