Translate

sâmbătă, 24 ianuarie 2015

Jurnal de weekend cu reciclare

Doamne, cred ca mai jos de atat nu pot ajunge!
Pe la pranz am iesit sa duc hartia, plasticul si sticla, adica reciclatele adunate si sortate peste saptamana, la pubelele speciale de langa bloc. Nu stiu cum arata pe la voi recipientele acestea puse de serviciul de salubritate, la noi sunt ca niste clopote, inchise, doar in fata au un orificiu ingust cu o aparatoare de cauciuc.

M-am cotopenit, ajutata de pusti, cu doua plase indesate, urmand sa ne continuam drumul spre supermarket, la cumparaturi. O vreme ciudata ne-a intampinat la iesirea din bloc, caldut dar cu vant si o burnita fina, neplacuta. In fata clopotelor l-am rugat pe pusti sa tina punga cu hartie si eu am inceput sa scot resturile ramase de la taiatul sticlelor. Bag mana pe orificiul rotund si, in momentul acela, o lume de vis se deschide ochilor mei uluiti. Printre fasiile de cauciuc negru, partial rupte, observ ca gramada de sticla din interior era atat de mare incat ajunsese in dreptul gurii clopotului. Din acest motiv sticlele aruncate nu mai cazusera si nu se mai sparsesera, ci stateau frumos aliniate, intinse pe burta, la douazeci de centimetri de privirea mea. Sticle de toate neamurile, unele din acelea de coniac, whisky sau vodca, altele mai lungi, de vin, toate, toate imi vorbeau pe limba lor, implorandu-ma sa le salvez de la cruda soarta a sfaramarii si retopirii... Hai, ca am luat-o razna!
Un val de adrenalina imi inunda corpul, ii soptesc pustiului sa tina plasa si eu var mana dupa sticlele mele iubite. Nu de alta, dar daca apareau politistii aia locali imi tranteau o amenda de nu ma vedeam, ca nu ai voie sa umbli in clopote. Pustiul a tinut de sase, cu mare jena, noroc ca nu era lume pe strada din cauza ploii.
Mai tarziu, cand am vorbit cu consortul, l-am instruit ca atunci cand iese din tura, seara, sa bage o lanterna si sa mai scoata vreo doua sticle pana nu ridica salubritatea clopotul. Jalnic! Copilul a zis ca sunt o "vandala" si "fur sticle din gunoi". Eu am fost prea fericita de captura ca sa ma rusinez. Nepasarea este primul semn al obsesiei, sper sa nu se accentueze pe masura ce imbatranesc.
Daca va intrebati unde inghesui atatea sticle in casa, sa stiti ca ele dispar destul de repede deoarece tai cam 4-5 in fiecare weekend, asa ca... Pe de alta parte aceasta perioada este mai productiva deoarece se apropie Sf.Valentin, 1 si 8 Martie si trebuie sa am un stoc.

Borcane pentru condimente
Aceasta este o singura vaza cu trei fete
Suporturi de betisoare parfumate, cel turcoaz din dreapta este o sticluta de laborator
Sticlute pentru otet, ulei si altele
Borcanase pentru condimente


11 comentarii:

  1. Si eu as fi facut la fel in locul tau.Adica hellooo cum sa las asa ceva risipit? Sunt superbe operele tale, cata munca.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. daca ai deschide un magazin.....:)

    RăspundețiȘtergere
  3. ooooo, seria cu florile de câmp mi-a furat inima! :) te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos! Şi până la urmă le reciclezi! Problema unui magazin virtual este transportul şi/sau ambalatul. În sensul că ridică mult costul produsului.
    Făceam aşa ceva când vânam firmele de mobilier pentru folia cu bule pe care o aruncau şi toate cutiile din carton care puteau fi folosite pentru ambalare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este cu magazinul, am mai vandut pe diverse site-uri pe net dar includ in pret si transportul desi un ramburs a ajuns 10 lei, s-a scumpit la posta! Pe de alta parte, oricat ai avea impresia ca merita obiectul, ca ai muncit in draci la el, daca ridici pretul nu-l mai vinzi. Este o limita foarte usor de sarit. Cu ambalajul nu mai spun...Pastrez si cutiile de carton , iar bule adun de unde pot, sunt "pretioase". Daca as da bani si pe ambalaj nu as ramane cu absolut nimic din vanzare!

      Ștergere
  5. si la noi tot acele clopote, cam putine ce-i drept!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe la noi le-au amplasat initial mai dese dar apoi au facut ghene inchise la blocuri, tocmai pentru colectarea separat. E bine si asa.

      Ștergere
  6. Hai ca imi plac! Borcanele pentru condimente sunt super faine! Macii sunt absolut superbi! (m-au dat pe spate)

    Cat despre acele sticle, cam asa as fi facut si eu :)))...daca ma pricepeam ca tine, la asemenea creatii handmade. Mult spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am prins drag de tehnica asta. Foaaaaarte frumoase! Si eu ador reciclarea. Norocul meu ca nu folosesc balconul decat la adunat cartoane de la jucariile copiilor si borcane. Am pastrat si cateva sticle de sirop din lidl pe care mi-as dori sa le transform in vaze. Problema este ca nu stiu cum sa le tai. Am incercat cu ata infasurata apoi imibat in spirt si ars si scufundat in apa, da nu am reusit. Poate sunt mai groase. Imi poti da niste sfaturi te rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu folosesc metoda cu sfoara, nu stiu cum ar putea da rezultate. Am o scula cu diamant cumparata din magazin si zgarii cu aceasta sticla de jur imprejur. Apoi tin sticla pe orizontala si invart zgarietura la flacara unei lumanari-pastila timp de minim 5 minute, apoi o scufund in apa foarte rece. M-a intrebat atata lume cum se face incat cred ca voi face un tutorial! Te sfatuiesc sa cauti sticle incolore, usoare, de la vin mai ales, cele de whisky si cognac sunt grele si crapa sau nu se desprind.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.