Translate

sâmbătă, 23 mai 2015

Un nou supliment cu calciu

Cu vreo luna in urma, la intrarea intr-o farmacie mi s-a oferit un pliant cu un pliculet mostra dintr-un nou supliment cu calciu, Calcidin de la producatorul Zdrovit. M-am bucurat, la mine calciul este oricand binevenit si asa ar trebui sa fie dupa o anumita varsta la toate femeile.
De-abia cand am ajuns acasa si am citit compozitia am avut surpriza sa constat ca doza de calciu este extrem de mare, de 1200 mg (150% doza zilnica recomandata) ceea ce inseamna ca produsul ar putea fi considerat unul "forte", bun de administrat in caderi grave de calcemie sau in tratamentul osteoporozei. Este asociat bineinteles cu vitamina D3, nu v-as sfatui sa cumparati calciu fara D3 decat in cazul in care administrati vitamina separat.



A doua surpriza insa a fost prezenta vitaminei K (100% doza zilnica recomandata). Chiar m-am gandit daca am vazut vreodata calciu combinat cu vitamina K, dar nu cred pentru ca l-as fi cumparat. Produsele cu vitamina K sunt mai putin intalnite desi aceasta vitamina are un rol covarsitor in fixarea calciului in organism, lucru mai putin cunoscut. De fapt, actiunea acestei vitamine a fost pusa in evidenta de studii mai putin popularizate, mie personal nici macar un medic nu mi-a recomandat vreodata sa asociez calciul cu vitamina K. Aceasta are rol in schimburile metabolice si formarea structurii osoase. Este responsabila pentru formarea proteinei osteocalcina care are rol la randul ei in fixarea calciului in oase.
Ei bine, acum stiu ca exista ceva! Calcidinul vine la cutie de 20 de plicuri cu praf efervescent si costa mai putin de 20 de lei, un pret extrem de rezonabil pentru o concentratie asa de mare. Rezulta o bautura cu gust de lamaie ce nu contine zahar, deci poate fi consumata si de diabetici.
Va sfatuiesc, in cazul in care nu aveti urgente, sa impartiti plicul in doua si sa luati dimineata si seara sau doar o data pe zi, jumatate de plic, doza de intretinere. Daca luati tot plicul aveti grija sa beti multa apa, ca sa nu se depuna calciul prin locuri nedorite, rinichi sau mai stiu eu unde...

4 comentarii:

  1. ohooo! cunoastem, cunoastem, suntem prieteni vechi! anul trecut in vara l-am baut ca pe limonada! acasa mi se spusese "epuizare fizica" ...aici i se spune burn out..Cum s-o fi chemand, tot cu Calcidin ma pun pe picioare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Epuizare, oboseala cronica, astia nu stiu cum sa mai numeasca ansamblul de simptome dat de calcemia scazuta. Nimeni nu trata serios chestia asta, de-abia in ultimii ani a inceput sa se mai vorbeasca despe cat de treaba asta.

      Ștergere
  2. Eu stau prost si cu calciul si cu fierul, ...magneziul, hai ca le insir pe toate. Iau doze moderate pentru ca nu reusesc sa beau lichide, apa suficient. Nu am stiut de treaba asta cu vitamina K.
    weekend fain

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot din cauza lichidelor putine am mai redus si eu doza, dar au fost perioade cand luam cu nemiluita altfel nu eram in stare de functionare. Despre vitamina K am aflat citind niste studii in engleza.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.