Translate

vineri, 27 septembrie 2013

Ma abtin...cu greu....foarte greu!

Am incadrat articolul acesta la eticheta "Ineptiile zilei", cu o oarecare retinere, ca e vorba de lucruri tragice... Am urmarit din cand in cand tambalaul din mass-media cu privire la subiectele fierbinti ale zilei: Rosia Montana, cainii, rinichiul lui Arsinel. M-am indignit ca noi toti, indiferent din ce unghi privim problema. Scandalurile acestea au fost rumegate de jurnalisti cu o furie si o pofta de macabru pe care cu greu o poti trece cu vederea. O singura data, acum vreo saptamana, am lasat un comentariu pe fb, desi mi-am cam incalcat principiile de a nu ma baga in discutii, dar mi-am varsat oful si nici n-am mai dat pe-acolo sa vad cati m-au injurat, ca sa nu-mi stric ziua enervandu-ma si mai tare. Cu alte cuvinte am dat cu batul (in balta) si-am fugit "miseleste".
Dar de ieri simt aceeasi senzatie de sufocare pe care am avut-o si cand am auzit prima data stirea cu copilul acela care si-a gasit un sfarsit atat de inuman, intr-o capitala de doi lei ce se vrea europeana. Nu, nu m-am sufocat si la stirea ca s-a dat drumul la eutanasieri, eu nu lesin din instinct, mai ales prin mitinguri televizate, cum fac unele mimoze cu suflet delicat. Senzatia de sufocare de ieri mi-a venit asaaaa, coplesita de prostia odraslei lui Geambasu care si-a indemnat (si filmat) mostenitorul sa dragaleasca un maidanez pana acela si-a iesit din fire si-a sarit la fata copilului. Daca l-ati ascultat pe nerodul  ala de Calin Geambasu (un idiot sadea!) vorbind in emisiunea aceea, despre intamplare, ati remarcat ca zice ceva de genul ca Geambasu senior hranea cainele care era bland ca un mielusel, iar cainele n-are nici o vina ca i-a sarit tandara si-a atentat la copil. Mare vorba, tinere! Dar de ce nu zici istetule ca singurul idiot vinovat de intamplare, esti tu, maimuta vorbitoare?! Na, ca o iau pe aratura... Cum poate fi cineva atat de inconstient incat sa-si trimita copilul sa mangaie un ditamai dulaul, iar el sa stea la trei metri distanta ca sa poata sa filmeze ? Mai tata de doi lei, puteai sa ai la ora asta un copil cu fata smulsa si desfigurat pe viata. Trebuia sa fii acolo, intre caine si copil, daca eram nevasta-ta iti sfasiam eu, cu dintii personali, beregata aia de prostan. Cainii sunt recunoscatori fata de cei care-i hranesc, nu fata de copii. Maidanezii ataca copiii pentru ca ii simt mici si neajutorati, ii aud tipand si nu sufera zgomotul pe care il fac. Daca vad copii alergand se iau dupa ei, ii maraie si ii latra, la fel cum fac cu masinile sau biciclistii. Chiar si printre rasele de caini exista unele speciale, rabdatoare, de familie, care sunt recomandate copiilor. Invatati-va copiii sa iubeasca animalele si sa le respecte spatiul acela personal pe care ni-l dorim si noi, oamenii.
Si uite asa mi-am adus aminte de tribunul VT care oracaie si el populist ca asistam la genocidul cainilor. Maaaaaiii jmechere...hi, hi, amuzant poetul, dar cam uituc. Uite ca eu n-am uitat ca acum ceva ani, vajnicul aparator de acum al prietenilor omului, era, inca, de partea cealalta a baricadei si propunea o afacere statului roman, aceea de a "colecta" toti maidanezii si de a-i vinde chinezilor sa-i manance sub forma de tocanita. Cam sonat tribunul, dar era informat bine. Ca pe urma am vazut un documentar pe NG cred, cu crescatoriile de canine din China si restaurantele specializate pe tocanita de patrupede, o delicatesa gatita la ceaun, foarte cautata de straini. Taci, ca aia nu se mai scandalizau ca ii mancau pe prietenii omului. Ca sa va linistesc, o sa va spun ca si indienii au o problema cu vacile lor sfinte, pe care le tin pe palme, in timp ce, dincolo de vederea publicului cu fixatii religioase, se fac mismasuri grase, ca vacile se aduna, se sacrifica si se exporta la greu. Altminteri ar fi aia potopiti de vaci ca Bucurestiul de caini. Deh, fiecare popor cu pasarica lui!  
He, he...nu-i asa ca nu v-ati dat seama daca sunt sa nu pentru eutanasiere? Politica, neicusorule...Cel mai bine e sa te injure ambele tabere, ca sa ai "succesuri" in munca.
Booon, sa trecem la rinichiul lui Arsinel, alta cestiune care a inflamat canalele de stiri. Care va sa zica, Arsinel a primit rinichiul, in conditiile in care anul trecut s-a murit din lipsa de "obiect", in ordinea inscrierii pe lista de asteptare. Intrebarea nu este ce lege s-a incalcat...Sau, ma rog, asta este intrebarea pentru organele abilitate...Intrebarea este cine reprezinta o autoritate morala atat de inalta (pe acelasi nivel cu divinitatea, ca vorbim de viata si de moarte) incat sa decida cine merita sa supravietuiasca si cine nu. Adicatelea daca avem una bucata actor mare (incontestabil!), pe care ni-l dorim cu totii in putere sa mai joace, ii dam la o parte pe amaratii anonimi de pe lista? Aceia nu reprezinta o valoare pentru societate, n-au facut nimic deosebit, nu sunt genii, deci pot sa dispara? Periculoasa judecata, in conditiile in care avem printre noi specimene care chiar ar merita sa dispara, chiar vrem in secret sa dispara, dar asta nu inseamna ca si facem ceva in acest sens. Drepturile omului, frate!

PS Ce bine e sa-ti versi energia negativa in capul cititorilor!



6 comentarii:

  1. Le-ai zis pe toate, n-ai mai lasat loc de comentarii. Eu inca incerc sa-mi imping barbia in sus, asa de tare am ramas cu gura cascata.
    Aia cu Geambasu n-o stiam, am cautat-o si am vazut-o acum. "Maimuta vorbitoare" e un alint.
    Si.... PS. Succes cu noul tau proiect!

    RăspundețiȘtergere
  2. Unele persoane publice sunt lejer retardate, cica sunt boemi, nu mai zic nimic.

    RăspundețiȘtergere
  3. le zici bine!:) si eu mi-am zis ca ma abtin sa scriu...desi ce-a fost la gura mea in ultima vreme...ar trebui sa ma spal cu sapun si tot n-ar trece!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e greu sa nu explodezi in asemenea conditii si sa-ti pui tabara adversa in cap.

      Ștergere
  4. Asa de departe m-am tinut de treaba asta cu rinichiul pentru ca nu stiu datele problemei, pentru ca nu stiu daca si-a primit rinichiul de pe lista sau s-a prezentat cu donatorul de mana la spital, pentru ca o fi ilegal si imoral sa iti platesti un organ dar daca poti nu stiu care dintre noi ar refuza posibilitatea asta, pentru ca nu stiu ce as face eu cand m-as trezi conversand cu moartea si as sti ca pot sa o driblez

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineinteles, toti facem ce putem in conditiile date si ne luptam pentru sanatatea noastra. De acuzat a fost insa acuzat cel care a ales sa accepte sa ii faca transplantul. E clar ca o persoana publica cu destui bani va trece intotdeauna in fruntea unei liste.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.