Translate

sâmbătă, 8 februarie 2020

Din nou despre cosmetice pentru ten sensibil

Am avut noroc de o iarna blanda, asa ca, macar pentru tenul sensibil, a fost mai usor de gasit un mod de ingrijire potrivit. Cand spun ten sensibil, ma refer la tenul meu mixt, care are totusi tendinta de a se usca din cauza varstei, dar se si irita la frig si se ingrasa excesiv cand umblu pe afara. As zice ca nici el nu mai stie cum sa reactioneze, anii si vremea se bat cap in cap, ca sa zic asa. Greu de gasit produse care sa imi placa cu adevarat.

Ca de obicei, experimentez. In sensul ca stiu ce mi se potriveste, dar nu ma pot abtine sa incerc chestii noi. In ultimul timp insa a mai intervenit ceva si anume nevoia de a gasi produse pentru pielea pustiului meu, care seamana cu mine, evident. Ma uit la el si parca ma vad pe mine cand au inceput sa-mi iasa cosurile si nu stiam deloc cam ce sa folosesc. Nu stiam ce inseamna un ten cu probleme si cum trebuie tratat. Ei, pustiul ma are acum pe mine, deja am invatat multe de-a lungul anilor.

Voi incepe cu crema de fata, care e cel mai greu de achizitionat in cazul tenului sensibil. In timpul sezonului rece, eu merg pe o combinatie de crema pentru ten gras dimineata cu o crema hidratanta aplicata seara. Amandoua din seria dermatocosmeticelor. Daca folosesc prima crema si seara, risc sa se usuce tenul prea tare.

Dimineata folosesc acum o crema din gama Normaderm de la Vichy, pentru imperfectiuni cum sunt roseata, petele, semnele postacneice, porii dilatati, luciul inestetic. Este pentru pielea sensibila, cu apa termala mineralizanta, hipoalergenica.
Nemultumirea mea este legata de faptul ca usuca cam prea tare. Dar este clar ca are ca rezultat combaterea cosurilor, eu nici puncte negre n-am mai avut, iar daca a aparut vreo inflamatie s-a dus destul de repede din peisaj. Aspectul pielii este clar imbunatatit.
Are la baza acid salicilic+LHA imbogatit cu tehnologia Air Licium+Phe-Resorcinol.
Este un fluid non gras care intra imediat in piele si e bun ca baza de machiaj. Vine ambalata in flacon cu dispenser de 50 ml.
Ca sa compensez tendinta de uscare, folosesc seara o crema hidratanta din gama Teen Derm Hydra de la Isispharma.
Este conceputa special pentru utilizare dupa tratamente cosmetice ce usuca pielea acneica. Aceasta merge foarte bine si pe tenul pustiului care, fiind mai blondut de fel, are pielea mai alba, se inroseste si se aspreste la frig. Are printre ingrediente unt de shea, unt din seminte de cacao, iar apa si glicerina sunt pe primele locuri pe lista.
Este ambalata in tub de 40 ml, ca sa stiti cum apreciati pretul. Intra relativ repede in piele si ai o senzatie placuta, de catifelare.
In ceea ce priveste zona ochilor, m-am bazat pe recomandarea unei doamne care tine un magazin de produse naturiste de langa blocul meu si am luat ceva de la Ziaja, o cremuta cu lapte de capra, nutritiva, antirid. Ziaja face cosmetice Bio, mai gasiti la ei, pentru ochi, si crema cu albastrele si crema cu patrunjel. Suna bine, nu? Oricum, crema este mai subtire, e mai pentru vara, asa, dar da o senzatie pregnanta de hidratare, foarte placuta de altfel.
Cand era pe terminate tubul de Ziaja, m-am oprit din nou la naturisti si am trecut pe o marca ruseasca, Karelia Organica, luand de data asta o crema rejuvenanta cu extract de zmeur nordic. Ah, ce-mi place cum suna denumirile astea de ingrediente pretioase!
Cica plantele cresc in nordul Rusiei si de aceea sunt atat de benefice, deoarece sunt ferite de orice poluare. Mai contine alge marine, Alana si Fucus, ulei de masline, unt de shea.
Este ambalata in flacon cu dispenser de 30 ml, dar costa cat unul obisnuit, de 15 ml, asadar este avantajoasa la pret. Eu am dat vreo 17 lei pe ea. Nu pot spune ca face cine stie ce minuni, nu are o textura prea groasa, in niciun caz nu se compara calitativ cu produsele Gerovital, sa zicem.
Consider ca este tot un produs de vara, puternic hidratant.
Cremele de fata le gasiti in farmacii, sunt din grupa dermatocosmeticelor si, daca aveti un ten dificil, sensibil, va sfatuiesc sa cumparati numai astfel de produse. Sa nu credeti ca n-am mai incercat si cate ceva de prin magazine, dar am renuntat repede. Stiu ca dermatocosmeticele sunt cam scumpe, dar urmariti ofertele, intotdeauna exista reduceri la cate o gama, iar farmaciile mari, cum sunt Sensiblu si Catena, ofera reduceri permanente posesorilor de carduri de fidelitate.
In ceea ce priveste cremele de ochi, din ce am utilizat eu pana acum, la pret rezonabil, nimic n-a intrecut in eficienta ceea ce face Farmec (Aslavital si Gerovital). Dar nu ma axez pe ceva neaparat, voi incerca in continuare alte si alte marci, altminteri viata ar fi tare plictisitoare, nu?

4 comentarii:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.