Translate

sâmbătă, 27 octombrie 2012

Back to soap



Era şi timpul!
De fiecare dată când am scris ceva despre săpun, m-am tot ţinut să vă atrag atenţia asupra unui fapt dar mereu am uitat, m-am luat cu alte baliverne. Azi vi-l spun.
Cu toţii avem senzaţia că săpunul este un produs care prin natura sa omoară germenii, deci săpunul în sine este curat, o exprimare cam ciudată dar nu am găsit altă formulă. Ei bine, săpunul nu este deloc curat sau liber de germeni, cum vreţi să-i ziceţi, ba dimpotrivă pe suprafaţa lui rămân după spălare o grămadă de microorganisme. Care pot ajunge din nou pe mâini, ale noastre sau ale altora care folosesc săpunul la comun cu noi. Motiv pentru care o regulă mai rar folosită de igienă este aceea ca , într-o familie de exemplu, fiecare să aibă săpunul lui...sau cel puţin săpunul de corp să fie separat de cel de mâini.
Nu se întâmplă deloc aşa. Avem la baie un săpun de mâini pe care îl foloseşte tot familionul şi asta e ! Totuşi v-aş sfătui ca măcar copiilor să le achiziţionaţi un săpun separat, din două motive. Primul din cauza igienei, aşa cum am spus, iar al doilea din cauza faptului că pielea lor sensibilă are nevoie de produse speciale.
Apropo de copii, dacă tot îi spălaţi pe mâini des că se joacă cu toate prostiile, aveţi grijă să îi şi ungeţi seara cu o cremă potrivită vârstei lor, mai ales iarna când, de frig, pielea li se aspreşte uşor.
Eu folosesc întotdeauna pentru copil un săpun lichid pentru piele sensibilă. Bineînţeles că el râvneşte la cel solid, frumos mirositor, pe care îl folosim noi, îi mai permit din când în când să se bălăcească în săpunul nostru dar am grijă să îl clătesc bine la sfârşit.
 De curând am cumpărat din « dm » un săpun lichid Alverde la 300 ml, a costat în jur de 10 lei şi m-a atras deoarece este « sensitiv », o ediţie limitată cu extract de orez bio şi aloe vera bio. Nu conţine arome sintetice, coloranţi, conservanţi, nu are ingrediente minerale iar parfumul este natural, cel al orezului, adică nu prea atrăgător. Lipsa unui parfum oarecare face ca acest săpun să piardă puţin din atractivitate căci mâinile nu miros prea plăcut după spălare. Al meu copil a strâmbat din nas dar am rezistat pe poziţii. Acest săpun nu este spumant, tot îţi vine să mai spârcâi un pic din sticlă, dar  lasă mâinile catifelate şi plăcute.
Pentru sufleţelele noastre de adulţi avem însă un săpun delicat de la Sabon. Se întâmplă să existe şi să reziste la mine în oraş un magazin Sabon. Când trec pe lângă acesta mă ia de nas un buchet de mirosuri care mai de care şi nu rezist să intru şi să ma scald puţin în atmosfera aceea de marfă naturală, frumos ambalată, de calitate şi cam piperată pentru buzunarul de rând. Săpunul e singurul articol pe care îl cumpăr, în rest mă mulţumesc cu privitul...Cel mai tare îmi fac poftă calupurile din diverse sortimente de săpun, vine cam 100 lei unul, aşa mi-a explicat domnişoara de acolo foarte amabil. Sabon are şi magazin online aici unde găsiţi săpunul de 100 gr. cu 17 lei. Tot atât e şi în magazinul real. 


Săpunul Sabon are un parfum extrem de delicat dar pierde cumva la consistenţă, pe măsură ce îl foloseşti se mai înmoaie, are nevoie de un suport găurit care să permită scurgerea apei şi uscarea săpunului după folosire. Altminteri se lipeşte de savonieră şi il aduni câte puţin de pe aceasta. De fapt cel mai potrivit este pentru corp deoarece folosindu-l prea des la spalat pe maini, pe la jumatatea calupului, incepe sa se cam inmoaie. Nu este foarte spumant dar îl simţi ca pe o cremă şi lasă pielea discret parfumată. Cică este făcut după o veche reţetă australiană. Al meu face parte din seria celor cu ulei de măsline, dar există şi cele cu glicerină, cu lufă pentru corp, decorative sau in formă de inimă. Parfumurile provin de la fructe şi plante. Când sunt în magazin le iau la rând şi le admir căci au ceva apetisant în modul cum arată, cu inserţiile acelea de diferite culori şi cu tăietura brută ca şi cum ar fi fost de-abia taiate la repezeală. 

  Al treilea săpun de care vreau să vă povestesc este de la firma Organique din Polonia, are 130 grame şi l-am luat din farmacie cu 22 lei. Dar îl găsiţi pe acest site cu 20 lei. Este cu morcov şi portocale, are baza de glicerină şi miroase senzaţional. De fapt pe cosmetice-naturale.ro găsiţi o gamă atât de mare de săpunuri că pe mine era să mă lovească damblaua. De poftă ! Că am avut ocazia să miros în farmacie mai multe feluri şi practic nu ştiam ce să aleg... Este un săpun de corp, zic eu, deoarece se înmoaie imediat şi se lipeşte de suport. Ori îl folosiţi pentru mâini în alternanţă cu un alt săpun ca să aibă timp să se usuce. Este principalul dezavantaj. In rest este cremos şi lasă un miros foarte plăcut pe piele. Dar in mod sigur mă întorc pe site că au o ofertă de produse naturale foarte mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.