Translate

vineri, 19 decembrie 2014

Traieste frumos, alege cu stil!

Oricât aş aprecia confortul unui apartament mediu şi uşurinţa de a-l întreţine, am, ca mai toatã lumea, anumite visuri legate de un spaţiu ideal la care aspir, în zadar,  dar tot aspir, pentru cã este o activitate relaxantã sã te imaginezi în decoruri croite pe sufletul tãu. Am tot cautat pe net fotografii ale unor case şi interioare care sã mã reprezinte, am vizionat multe genuri de arhitecturi şi stiluri de design dar, pânã la urmã, am constatat ce greu este sã gãsesc ceva care sã mi se potriveascã. Unele imagini le-am respins imediat, cum ar fi camerele acelea excesiv ornamentate, cu mobilier baroc sau Ludovic al nu ştiu câtelea, pline de sus pânã jos de textile aurii bogate, cred cã aş muri încet în asemenea decor! Nici extrema cealaltã, cu stilul minimalist al unor camere mari şi relativ goale, cu tãietura precisã a unui mobilier simplificat la maxim şi obiecte moderne, nu m-a încântat.
Multe locuri luxoase mi se par reci şi impersonale, copleşitoare ca spaţiu şi frumuseţe dar incapabile sã exprime caldurã, sã reţinã sentimente sau sã te îndemne sã fii tu însuţi.
Dupã un timp am reuşit sã stabilesc elementele care ar defini obligatoriu casa mea: lemn masiv, piatrã, vegetaţie, apã, foc, curbe, asimetrii, spaţii fluide. Si iatã-mã astfel în faţa unui stil inspirat de formele şi materialele naturii, despre care am mai scris, numit organic. Sã nu mã înţelegeţi greşit, nu sunt genul de om care sã las tot confortul civilizaţiei şi sã mã arunc în mijlocul  sãlbaticiei, nu am puterea de a renunţa la apã curentã, gaze, electricitate, dar de o mie de ori DA, aş aduce în casã tot ce înseamnã naturã.
Un living organic, primitor ar trebui sã aibã în primul rând piatrã şi mobilier de lemn, apoi obligatoriu un punct central în jurul cãruia sã poţi aduna familia şi prietenii, iar acest punct este pentru oameni focul modern întreţinut într-un  semineu sau o masa unde sa servesti hrana, dar si sa porti discutii placute la ceas de seara.
Bucataria tinde in ziua de astazi sa se contopeasca cu spatiul destinat luarii mesei, in stil american, probabil cei de peste ocean stiu ce inseamna sa-ti petreci timpul cu cei dragi, deoarece, chiar daca gatitul este in sarcina femeii, si ceilalti pot ajuta sau pot desfasura alte activitati in aceeasi camera. 

Imi plac bucatariile cu linii vintage, amintind de dulapul bunicii plin cu bunatati, dulceturi pitite de ochii nepotilor, prajituri infoiate si zahar candel. Astfel de mobilier pare cald si familiar, atractiv prin amintirile pe care le trezeste.
Dupa o zi de munca, sa ajungi intr-un dormitor primitor, decorat cu textile pastelate, este probabil dorinta oricui. 
Stiu ca mobila de culoare alba este mai greu de intretinut, dar dormitorul meu nu este atat de luminos si mi-am dorit intotdeauna sa il inviorez cu ajutorul albului. Din nou as alege un design patinat, romantic, potrivit firii mele vesele. Ar fi locul in care toate visurile s-ar putea materializa. O ambianta creata pe gustul tau iti da energie, iti schimba starea de spirit, te motiveaza sa incerci...orice. Lumea pare altfel vazuta din mijlocul lucrurilor care iti plac, de aceea este atat de important sa nu decorezi la intamplare, haotic, fara sa judeci. Si asta este o stiinta, nu vorbe goale! Se numeste FengShui.

Daca v-au placut fotografiile alese de mine si sunteti de acord ca viata inseamna mai mult decat o camera impersonala, va invit la un exercitiu de imaginatie, pe mobila-ghencea.ro. Nu va fi greu sa gasiti acele piese care se muleaza pe personalitatea voastra.

7 comentarii:

  1. Sunt de acord cu tine, casa trebuie sa poarte amprenta noastra.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideal ar fi sa nu ne lasam influentati de moda ci sa o adaptam gusturilor noastre.

      Ștergere
  2. Ai dreptate si cred ca nu e prea greu sa-ti indeplinesti dorintele !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este! Gasesti un magazin ca mobila-ghencea, pe toate gusturile, si iti iei de acolo ce ti se potriveste.

      Ștergere
  3. si cat mai putina mobila, asa imi place mie!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.