Translate

duminică, 30 decembrie 2012

Jurnal de weekend-Duminica amintirilor

De fapt a fost si sambata amintirilor din urmatoarele motive. De Craciun am fost la parintii mei si, printre recipientele cu mancare pe care mi le-a strecurat mama (inevitabil !) la plecare, a fost si un minunat servetel cu flori. Eu am ramas putin (mai mult chiar) surprinsa si am intrebat-o de unde l-a scos. Servetelul facea parte din colectia mea de copil si cred ca avea venerabila varsta de 30 de ani. Cu indulgenta! Era Matusalemul servetelelor!
Cum necum mama a reusit sa-l salveze deoarece, la un moment dat, am considerat ca nu e cazul sa ma mai cramponez de niste batrane bucatele de hartie si am inceput sa le folosesc la masa. Probabil, nu mai tin minte, m-am gandit ca acesta arata prea deosebit, de fapt provenea din Germania, adus de cineva din vreo excursie. Servetelul a fost extraordinar deoarece, dupa cum vedeti in poza cu sticle, era impartit pe toata suprafata in patrate cu plante medicinale, iar fiecare planta are trecuta dedesubt denumirea in latina. Super-tare! Mai tare e faptul ca modelul nu este repetitiv ca la servetelele obisnuite, adica plantele nu se repeta, avem o gramada de patratele cu o gramada de plante. Sotul meu m-a sfatuit sa il pastrez si chiar am vrut sa fac asta. Dar apoi m-am gandit ca au trecut deja 30 de ani, ca se degradeaza si se va ingalbeni la un moment dat. Asa ca am hotarat sa il folosesc si sa ii prelungesc in acest fel viata. Plus ca plantele medicinale mi-au inspirat un nume de colectie..."Sticlutele spiterului" (parca vedeam interiorul unei spiterii din alta epoca, cu clopotel la intrare, rafturi solide de lemn si o groaza de recipiente insirate peste tot intr-o atmosfera putin intunecoasa...iar spiterul preparand diverse potiuni dubioase in alambicuri inconjurate de fum si abur)



Asa ca am adunat cateva recipiente mici, borcanul cu capac gros de sticla l-am cumparat si este o adevarata capodopera, mi-a placut foarte tare cand l-am ochit pe un raft. Sticla mai mare este de la ulei de masline la jumatate de litru, doua mijlocii de la sos de rosii si suc, cea minuscula e de la o mostra de vodca (pe care am baut-o, vorba lui Horatiu Malaele). Mi-au mai ramas vreo doua randuri cu patrate din servetel, asa ca urmeaza si un borcanas si ce voi mai gasi, ca sa stau linistita ca am folosit toata hartia. Dar am vrut sa vi le arat.



Pe langa sticlute am mai facut si un sticloi de la lichior. De data asta nu cu servetel, ci cu o hartie pentru decupaj cu model cu masini de epoca.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.