Translate

luni, 10 decembrie 2012

Prefect ungur la olteni



Don’t worry, be happy…cã se rezolvã toate…prin asimilare. Vedeţi mai jos un banc exemplificator pe care îl am în calculator şi îl citesc din când în când. Este vorba despre instalarea unui domn ungur ca prefect în Mehedinţi şi cum evolueazã, subtil dar sigur (şi ireversibil!) sub influenţa atmosferei olteneşti...spre bine, evident!

 Ziua 1. Cred ca azi fost zi liber la ei. Nu venit nici una din angajat. Plimbat prin birou meu lung şi lat. Deschis fişet acte oficial, dar plin de o bautur tulbure. Oare unde tinut la ei dosare?
Ziua 2. Nu fost ieri zi liber. Verificat in calendar fost miercur. Poate nu lucreaza miercur la ei? Dar nici azi nu venit. Am vrut dau telefon dar nu gasit agenda. Toate sertarele plin cu bautur acela tulbur (...)
Ziua 10. Azi fost un secretara care zis ceva ce nu inţeles la mine si plecat nervos. Oi, oi! Gustat o pahar din acel bautur gasit la seif.
Putin acrisor (...)
Ziua 20.
Aici nimeni nu vorbesc ungureste. Toti nervos ca nu pricepe
la ei. Oare e politic corect sa invat eu romanesc? Hm, bauturul acela tulbur nu e chiar rea (...)
Ziua 30. Descoperit intamplare un caset cu muzica folcloric si prinde bine sa invat vorbeste. Azi putut spune unei director apa-canal-investitii europene "Dunare daca n-aveam / Jiul Dunare-l faceam la noi".
Simpatica baiat. Am baut cu el putin din acel bautur tulbur exceptional
Ziua 100. La ce dreacu sa muncesti in fiecare zi? M-am dat lovit si am
drojdit niste zaibar cu nea Stelica, subprefectu'.
Ziua 200. Fatalica, treaba merge unsa. Fura toti in prefectura. Puseram un CD cu Ciobanca si ne facuram muci. L-am trimis pe Stelica la Segarcea, dupa doua vedre de molan, sa nu ramanem pa uscat.
Ziua 300. Nenica, astia din UDMR chiar ma enerveaza. M-au sunat de la partid, sa ma-ntrebe cum stam cu nu's ce investitie. O sa-l intreb pa Stelica, cand s-o intoarce cu cisterna de la Panciu.
Ziua 350. Mimisor, secretara, zice ca ma tot cauta unii din UDMR. Am pus-o sa le zica ca-s intr-o sedinta. Sanchi, batuse Craiova acasa si ne facusem pulbere. Ce treaba au ungurii cu Mehedintiu'?                                           




2 comentarii:

  1. :)) :))
    vaai, ce-am mai raaas!!
    si eu cand merg la Severin cateva zile pe an ma abtin sa n-o iau pe olteneste :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, si eu am reactionat la fel prima oara...l-am citit cu voce tare de cateva ori si tot radeam de nu mai puteam!

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.