Translate

duminică, 18 mai 2014

15 ani cu Danone

Mda, chiar in timp ce bag in mine un Activia cu muesli studiez noul site Danone ... Am aflat ca firma tocmai face 15 ani de cand e in Romania si asta m-a dus cu gandul la cate feluri de iaurturi am vazut perindandu-se de atunci pe rafturile magazinelor. Si in burta mea, ca n-am rezistat niciodata la combinatiile interesante de fructe, miere, seminte, cereale, fulgi de ciocolata, vanilie din iaurtel. Nu numai ca sunt o mare mancatoare de dulciuri, dar apreciez chestiile cremoase si aromate. Iaurtul Danone n-avea cum sa nu-mi intre in gratii inca de la prima degustare.


Pustiul meu imi calca pe urme. Tin minte ca pediatra mi-a recomandat prima data sa-i dau iaurtul pentru copii de la Danone, mai tarziu l-a solicitat singur din cauza jucarioarelor surpriza atasate. Literele le-a invatat si datorita cartonaselor magnetice cu alfabetul, care impodobesc si acum frigiderul, in baie stau insirate pe faianta abtibildurile cu animale marine, acelea care trebuie umezite ca sa se vada bine lighioana, iar in dormitor sunt lipite cele cu planete si cosmonauti. Nu mai zic de figurine, linguritele de facut inghetata etc. Le avem pe toate!
Cum spuneam, firma a lansat noul site... Este colorat si plin de informatie. Daca ar fi sa aleg trei lucruri care imi plac, acestea sunt:
1. Interfata prietenoasa si exprimarea familiara, calda din texte. Ai senzatia ca mergi in vizita la vechi cunostinte.
2. Calitatea informatiei, faptul ca se prezinta un istoric al firmei, date despre materia prima utilizata, proiectele in care se implica Danone. Toate acestea demonstreaza treansparenta politicii firmei fata de clienti.
3. Faptul ca din homepage accesezi usor alte zone cu date relevante, navigarea te conduce firesc spre alte si alte "capitole".
Ce-as mai vrea sa vad pe site? Poate o galerie foto pe homepage, cu imagini ale fabricii si o rubrica dedicata oamenilor care lucreaza in fabrica, nu echipa de management, oamenii obisnuiti cu povestile lor. Mi-ar placea sa existe o zona dedicata special copiilor, cu sfaturi despre cum pot combina iaurtul cu alte alimente, retete care pot fi preparate chiar de ei, eventual prezentarea surprizelor ce pot fi gasite odata cu produsele. De asemenea ar fi utile testimonialele unor persoane diverse, de la doctori, nutritionisti, sportivi la oameni obisnuiti care au incercat iaurturile Danone si le recomanda.
In concluzie, voi dedica un timp studierii informatiilor de pe site. Intotdeauna este fascinant sa citesti despre istoricul unei firme de asemenea anvergura, cum a aparut, cum s-a impus pe piata, cum a inovat, cum participa la viata societatii. Si cum Danone exista din anul 1919, sunt sigura ca istoria este una dintre cele mai bogate, plina de invataminte deoarece se impleteste cu istoria obiceiurilor alimentare si a gusturilor clientilor.

3 comentarii:

  1. M-a interesat în primul rând istoria! :) Cine rezistă în piaţă atât timp, ce fel de iaurturi poate face?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E vorba si despre pionierat aici, dar si despre marketing, stiinta de a-ti distribui produsele sau de a afla gustul publicului. In fond trebuie sa si orientezi, nu numai sa urmezi preferintele clientilor.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.