Translate

sâmbătă, 20 mai 2017

Becuri decorative vintage...

Am trait sa o aflu si sa o vad si pe-asta: becuri vintage decorative!
Pe cuvant daca m-am gandit vreodata sau daca am dat atentie modului cum arata un BEC! Un bec este menit sa fie util, adica sa-l insurubezi in fasung si sa-ti dea cata lumina ai nevoie, motiv pentru care nu m-a interesat decat numarul de wati si, in ultimul timp, sa fie din acela economic. De estetica nici vorba!

Iluminat cu traditie 

Din 1879, de cand Edison a inventat becul cu incandescenta, infatisarea acestui obiect nu s-a schimbat prea mult timp de zeci de ani, in epoca moderna intervenind cele mai drastice modificari. Mai radicale au fost becurile acelea economice, dar nici acelea nu variaza foarte mult. Cred ca singura gaselnita a fost introducerea sticlei colorate pentru efecte speciale. Bineinteles ca, becul fiind mascat intr-un abajur, o lustra, o veioza, o aplica, mai mare importanta s-a acordat design-ului de corpuri de iluminat.

Dar iata ca magazinul online SavElectro vine sa-mi rastoarne toate preconceptiile despre cum trebuie sa arate un bec si aduce pe piata noastra becuri Edison menite nu numai sa dea lumina, dar si sa fie extrem de decorative, chiar in lipsa unui abajur (asta mi-aduce aminte ca imi lipseste un abajur de sticla de la lustra din dormitor).


Becurile propuse de SavElectro inspira o puternica nostalgie si nu este de mirare, orice bec Edison clasic este vintage tocmai din cauza faptului ca aceste accesorii au ramas relativ constante in timp.
Este clar ca preferinta oamenilor pentru lucrurile solide, asa cum se faceau altadata, a devenit un adevarat trend in amenajarile de interior si nici eu nu fac exceptie de la aceasta tendinta. Nu ma intelegeti gresit, imi plac si corpurile de iluminat cu toate componentele lor decorative, dar am cateva puncte in casa unde un abajur chiar nu-si are rostul si sunt sigura ca si la voi este aceeasi situatie.
Becurile Edison au 60-125 mm diametru, 40-60 W si un filament mare, rasucit in mai multe spire, care da componenta estetica, iar din aceasta cauza este mai indicat sa nu fie mascate de un abajur.

Idei de utilizare a becurilor Edison
Iata o scurta lista a "necesarului" meu de becuri decorative, poate va inspira si pe voi.
- Holul apartamentului - cateva becuri bulb de 125 mm si 60 W cred ca sunt suficiente pentru acest spatiu ingust unde necesitatile de iluminare sunt medii.

- Nisa unde tin frigiderul - este o fosta debara careia i-am scos usile si bineinteles ca am bec deasupra, eu sunt tare chioara. Imi foloseste mai ales cand spal frigiderul. As vrea eu sa arate ca spatiul din poza... In orice caz, becul este atarnat doar de un fir, la vedere, asa ca ar fi grozav unul vintage, de 40W, cu forma avocado.

- Masa de lucru - e vorba despre masuta unde imi desfasor talentele artistice (pe care imi inchipui ca le am, hi, hi). N-am nevoie decat de o sursa situata la doar vreun metru de suprafata mesei, o sursa apropiata de mainile mele deoarece nu intotdeauna ma ajuta numai lumina din tavan. Eventual o veioza cu brat reglabil, mobil, dotata cu bec tub de 40 W.



Daca ma intrebati pe mine, combinatia preferata este aceea dintre veioza Twist White pe care am gasit-o tot pe savelectro.ro si un bec Edison vintage adaptat fasungului E14. Probabil demonstreaza cel mai bine ideea de iluminat decorativ, cu rol relaxant, de creare a unei atmosfere placute. As folosi aceasta combinatie in aranjarea unei mese romantice, deoarece aminteste de lumina discreta a lumanarilor, atat prin intensitate cat si prin forma suportului. O lumina calda si o muzica buna, ce poate fi mai potrivit pentru o ambianta plina de dragoste?


Informatii practice
Daca va puneti intrebari tehnice, sa stiti ca aceste becuri Edison vintage se adapteaza la orice fasung E27 (e vorba despre duliile comune, cele care apar in majoritatea corpurilor de iluminat), chestie care se poate deduce si din puterea pe care o au aceste becuri.
Magazinul online SavElectro are mai multe categorii de produse, cum sunt cele dedicate corpurilor de iluminat, becuri LED, spoturi LED sau alte accesorii, cabluri, prelungitoare, intrerupatoare si produse diverse de tip electric. Echipa firmei incearca sa satisfaca toate gusturile in materie de trenduri de design, atat pe cele vintage, cat si pe cele moderne sau clasice.
Livrarea comenzilor se face, in general, in maxim 48 de ore, prin firma de curierat, iar costul este de 19 lei.

Un comentariu:

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.