Translate

sâmbătă, 13 aprilie 2013

Utilizãri neobişnuite pentru lucruri obişnuite



Aşa se numeşte cartea pe care o am de la Reader’s Digest de vreo trei ani. Am mai prezentat-o pe blog, este tare amuzantã pentru cã te ajutã sã economiseşti nişte bani, arãtându-ţi cum sã foloseşti altfel ceea ce tot omul deţine prin gospodãrie. Eu mã distrez pe cinste când o rãsfoiesc, mai ales cã de obicei nu experimentez nimic din ce scrie acolo. E ca şi cartea cu reţete de ciorbe pe care o citesc tot de amuzament. Când mi-e foame. Imi plac ingredientele exotice folosite. 



Dar are poze frumoase, textul e aşezat cochet în paginã, colorat, diversificat. Totuşi…Deoarece vine Marea Debarasare de Paşte, Marea Curãţenie, Marea Purificare, cum vreţi sã-i ziceţi, am vrut sã vã ofer câteva ponturi din carte, poate le încercaţi voi şi mã îndemn şi eu sã le pun în aplicare.
Apa de gurã cu alcool
Nu mai aveţi soluţie de geamuri sau pentru curãţat vasul de toaletã?  Folosiţi apa de gurã. La WC lasaţi-o sã acţioneze jumãtate de orã şi apoi frecaţi bazinul cu peria. Distruge eficient germenii.
Apa mineralã carbogazoasã
Curãţã bine pietrele bijuteriilor dacã le ţineţi scufundate peste noapte într-un pahar cu apa.
Aspirina
Zdrobiţi douã tablete şi puneţi praful într-o jumãtate de canã de apã. Inmuiaţi în canã textilele pãtate de transpiraţie (numai partea cu pata) şi lãsaţi-le 2-3 ore.
Balsam de pãr
Folosiţi-l pentru ştergerea frunzelor la plantele de apartament, pentru îngrijirea încãlţamintei de piele sau frecarea obiectelor de inox.
Balsam de rufe
Se toarnã puţin pe cârpa de şters praf şi se trece peste ecranul televizorului. Are efect antistatic! Sau se face o soluţie cu apã şi se pulverizeazã pe covor ca sã nu se mai electrizeze. Si dezlipeşte arsura de pe oale dacã turnaţi ceva apã cu balsam în ele şi le lãsaţi la înmuiat o orã.
Banane
Coaja curãţã bine argintãria şi pantofii de piele.
Bicarbonat de sodium
Dacã aveţi mucegai sau miroase a naftalinã prin dulapuri, puneţi-l în sãculeţi şi atârnaţi-l în aceste locuri. Sau dizolvaţi 2 linguri la un litru de apã şi ştergeţi tapetul. Sau presãraţi-l pe preşuri şi covoare, lãsaţi-l sã acţioneze şi strângeţi-l cu aspiratorul. Absoarbe bine mirosurile neplãcute!
Borax
O jumãtate de canã la 4 litri de apã face minuni în curãţarea toaletei şi nu mai înghiţiţi miros de clor. Sau frecaţi salteaua dacã odraslele voastre încã mai au “accidente” nocturne şi aţi scãpat de mirosul de urinã.
Ceai
Când e proaspãt fiert şi rãcit este foarte bun pentru spãlarea mobilei de lemn şi a parchetului.
Ceapã
Curãţaţi petele de ruginã de pe cuţite înfigându-le de câteva ori într-o ceapã mare.
Scorţişoarã, cuişoare
Presãraţi-o pe aragaz când coaceţi ceva şi nu mai aveţi nevoie de odorizante. Puneţi punguţe cu cuişoare în debarale şi scãpaţi de molii.
Cretã
Frecaţi energic petele de grãsime de pe textile înainte de a le spãla. Sau lustruiţi cu praf de cretã pus pe o cârpã umedã obiectele metalice şi ştergeţi apoi cu o cârpã uscatã.Vor strãluci!

5 comentarii:

  1. Am si eu ceva carti de la ei!
    Ce pacat ca politica lor comericala e atat de invaziva!
    O seara si o duminica cat mai placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-un timp cumparam destul de des de la ei, apoi nu mi-am mai permis. Ma bombardeaza in continuare cu mailuri dar am constatat ca de fapt n-am deschis cartile lor prea des. Unele au fost spectaculoase ca cele despre natura, "dau bine" in biblioteca!

      Ștergere
  2. Oare de ce când e cazul nu ne amintim niciunul dintre sfaturile astea? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deh, e mai comod sa iei sticla cu chimicale din dulap. Dar, acum ca le-am scris, mi-am dat seama ca ar fi bine de folosit bicarbonatul pentru curatat covorul. O sa-l dizolv in apa cu balsam pentru covor sa vedem daca e eficient.

      Ștergere
  3. Asta pare exact "Bunica stie tot", dar s-a lucrat intens la partea de marketing :))

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.