Translate

vineri, 31 mai 2013

Gusturile nu se discutã…mai ales ale copilului!



Ca fericitã mamã a unui bãieţel de 8 ani, de-a lungul timpului, am învãţat câteva lecţii simple despre gusturile copilului meu. De fapt sunt nişte reguli generale de care ar trebui sã ţinã cont toţi cei care doresc sã ia cadou unui copil, indiferent cã este al lor, al vreunei rude sau au o obligaţie pur şi simplu. In primul rând nu faceţi cumpãrãturi dupã cum vã taie capul. Mai ales dacã este Moş Niculae, Crãciunul, Paştele, 1 Iunie, Zâna Mãseluţã, zi de naştere, onomasticã sau orice altceva...Nu trebuie sa mişcaţi un deget fãrã a tatona terenul cu cel puţin douã sãptãmâni înainte şi verificaţi datele mai tare ca FBI-ul deoarece dorinţele micuţilor se schimbã cu o vitezã uluitoare, în funcţie de reclamele de la tv, desenele animate preferate, eventual lansate în aceastã perioadã sau de ceea ce vãd pe la prieteni şi li se pare cool.
Nu încercaţi sub nici o formã sã vã impuneţi gusturile sau sã achiziţionaţi ceea ce vi se pare vouã util sau potrivit. Eu am pãţit-o de câteva ori, puştiul mi-a fãcut mutre cã primise altceva decât ceruse, deşi mie mi se pãruse cã îşi doreşte  nişte prostii. Mi-am învãţat lecţia, numai sã nu-i stric bucuria cadoului. Dar cel mai greu este faptul cã bãieţii nu sunt interesaţi de haine când e vorba de cãpãtat ceva. Hainele sunt de obicei fericirea mamelor! Dacã ţineţi totuşi sã faceţi cadou ceva de îmbrãcãminte, existã un mod sigur de a capta şi atenţia micilor terorişti, amatori mai degrabã de sãbii şi pistoale decât de o cãmaşã sau un pantalon. Imprimeurile funny cu personajele din desene animate!
Un tricou spectaculos cu Bucsa , camionul de tractari din seria Cars va plãcea oricãrui bãiat. De o anumitã vârstã…Fiţi foarte atenţi când vine vorba despre vârsta copilului! Copilul meu este fan Cars şi s-ar bucura categoric, în acest moment, de un obiect de îmbrãcãminte inspirat din acest desen animat. Dar nu şi peste vreo jumãtate de an…Si-a schimbat gusturile pe mãsurã ce s-a mãrit şi a trecut la alt nivel. Acum este mai degrabã în faza Spiderman , a devenit mare admirator al performanţelor de justiţiar ale lui Peter Parker, tânãrul transformat de muşcãtura unui pãianjen. Un alt pont pe care vi-l dau este faptul cã nu trebuie sã vã limitaţi imaginaţia la un simplu tricou. Copiilor li se pare fantasticã orice piesã imprimatã cu desene animate, chiar şi lenjeria intimã, şosetele, pijamalele, şepcile, cãciulile şi mãnuşile. Niciodatã nu e prea mult!

Ei se ataşeazã puternic de lucrurile lor, fie doar si o banala pereche de chiloţei. Dat fiind faptul cã îşi doresc apoi sã poarte numai şi numai acel obiect de îmbrãcãminte, ar fi totuşi cazul sã vã aprovizionaţi cu mai multe asemãnãtoare. Aaa si sa nu uit, atentie la culori! Nu incercati sa strecurati unui baiat haine pastelate, cu roz, lila, imprimate cu Minnie, Tweety, floricele siropoase, pentru ca vi se pare voua ca ar fi unisex. Astea sunt pe gustul fetitelor, ele vad lumea in roz fondant, mii de curcubeie si campuri de flori. Gustul fiecarui sex pentru anumite culori este studiat din punct de vedere stiintific si nu e cazul sa aveti alte pareri.
Ohooo... şi de câte ori n-am pãţit-o cu hainutele ieftine! Incercând sã economisesc banii, am ieşit şi mai rãu în pierdere. Cã am ajuns acasã cu tricoul şi la prima spãlare s-a scurtat de o palmã şi s-a lãţit tot cu atâta, pe principiul “nimic nu se pierde, totul se transformã”. Si mi s-a întâmplat şi invers, sã nu mã calicesc şi sã fac o afacere excelentã, iar copilul meu sã se aleagã cu un tricou pe care l-a purtat cel puţin doi ani. Dar din greşeli învaţã omul. Va spun eu cu ce nu veti da gres niciodata ...Cumparati o masinuta teleghidata pentru baieti sau, daca aveti odrasle mai inclinate spre partea artistica, va recomand plansele de desen pentru copii , cu acestea mergeti la sigur, indiferent de sex, si aveti si satisfactia de a fi luat ceva educativ. 

7 comentarii:

  1. Am inceput sa invat ,in a face un cadou unui copil,acum.Ai mare dreptate.Sa-ti traiasca baiatul ,sa fie sanatos si sa va bucurati cu el!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc asemenea, stiu ca o nepotica iti infloreste zilele si cred ca o rasfeti din plin!

      Ștergere
  2. Cred că puştiul tău a ştiut bine de tot cum să te "educe" să-i iei cadourile pe care şi le doreşte :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Are un stil aparte de a arata ca nu-i place ceva, iti multumeste si apoi ignora cadoul.Cred ca o sa imprumut si eu tactica asta.

      Ștergere
  3. Frumos articol. Sa-ti traiasca flacaul, e doar cu cateva luni mai mare ca al meu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, la fel. In cazul asta stii precis despre ce vorbesc...ca toti sunt asemenea!

      Ștergere
  4. Interesant articool. Sa-ti traiasca, toti copii pana la o anumita varsta sunt la fel!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.