Translate

duminică, 26 mai 2013

Augmented Reality - experienta

Cu ceva timp in urma m-am inscris in aceasta campanie Blogal Initiative, dedicata caietelor si aplicatiei Skag AR. Nu prea stiam cu ce se mananca si nici nu sunt eu aia priceputa la aplicatii, dar m-am gandit ca avem un smartphone in familie si este imposibil sa nu-i dau de capat incercarii.



Asta deoarece singura cerinta pentru a experimenta "realitatea" oferita de caietele Skag AR este sa ai telefonul corespunzator (ios sau android). Asadar, dupa ce am primit  obiectul muncii, am purces la studierea situatiei. Ambitioasa cum sunt, am refuzat sa cer ajutor familionului, hotarata sa ma descurc singura. Al meu consort mi-a pus in brate telefonul si m-a lasat in pace, atentionandu-ma doar sa nu deschid ceva aiurea prin pretiosul aparat.



 Am accesat Google Play cum erau instructiunile si apoi a trebuit sa astept...sa astept....si iar sa astept pana s-a incarcat porcoiul de aplicatii ca sa gasesc Skag AR. Care era pe la sfarsitul listei cum se intampla cand ai mai mare nevoie de ceva! Am "daunladat" ce trebuia, n-a durat prea mult si iata-ma gata de experiment. Dar inainte de a va spune cum a decurs evenimentul, as vrea sa va spun cate ceva despre caietele Skag AR.

Sunt caiete cu spira metalica, de dimensiunea A4, avand pe coperta diverse animale (8 modele)- al meu e cu pasare colibri. In coltul din dreapta jos au o eticheta Skag AR care este cheia pentru declansarea actiunii.  Aceste produse sunt de origine greceasca si sunt de o calitate ireprosabila. Sunt dictando, liniate cu rosu in stanga si ti-e mai mare dragul sa scrii pe foaie, este numai putin lucioasa, alba si clar tiparita.
 Hartia este reciclata si provine din lemnul unor paduri certificate, artificiale, adica plantate, recoltate si replantate (intr-o zi va voi povesti ceva despre certificarea forestiera ca este foarte interesanta!). Hartia este albita cu ozon care nu este un pericol pentru mediu. Cerneala este non-toxica. Aceasta traditie privind reciclarea are deja 30 de ani (inca din anii '70), iar compania SKAGIAS este un sustinator al multor organizatii implicate in problemele ecologice. In paranteza fie zis, compania a fost fondata in 1956 de catre Theodore Skagias, iar primul produs a fost o carte de exercitii ce a devenit foarte populara printre elevii greci si a insemnat lansarea companiei pe piata.
Toate bune si frumoase, pana si pustiul meu a fost impresionat... Si acum intriga! Odata ce ai descarcat aplicatia in telefon, o deschizi si pozitionezi aparatul deasupra copertii si etichetei de care vorbeam mai sus. Din acel moment va incepe sa functioneze camera de filmat de pe dosul aparatului, iar tu vei vedea pe ecran coperta. Cum apare in poza...

Eiiii, de aici teoria spune ca odata eticheta citita de aplicatie, vei vizualiza pe ecran si vei auzi animalele de pe coperta care incep sa se miste si sa scoata sunete. Teoria ca teoria, practica ne omoara. Cu zile. Pentru ca de trei zile ma chinuiesc sa ajung la un rezultat. Nada! Niente! Cu exceptia catorva secunde cand s-a declansat minunea si am vazut colibri zburand si am auzit ciripelile, n-am putut sa obtin mai mult si pace! Oricum am tinut telefonul, inclinat, nemiscat, paralel, in lumina artificiala, apoi naturala, cu caietul orizontal, in unghi cu telefonul, nu s-a mai intamplat nimic. M-am apucat sa rasfoiesc netul, sa vad alte instructiuni si clipuri demonstrative, am citit marturiile altora. Intr-un final apoteotic m-am luminat fratilor!!!! Nu trebuie sa misti de bezmetic telefonul pe deasupra copertii cum faceam eu, de ma zapacisem complet. Trebuie sa il tii astfel incat sa cuprinzi in imagine toata coperta. Asa ca, triumfatoare, NU afisez si poza de incheiere, cu tot cu pasarelele zbantuindu-se pe ecran pentru ca dupa ce am luat aparatul de fotografiat n-am reusit sa le fac sa mai apara. La revedere si-un praz verde, ma duc sa sarbatoresc (ne)reusita.

P.S. - Pe site-ul unde este comercializat caietul sunt afisate cateva explicatii despre cum functioneaza chestiunea, dar sunt atat de sporadice, incat nu intelegi nimic. Recomand detalierea modului cum faci aplicatia sa functioneze ca singure metaforele nu folosesc la nimic in comert, trebuie sa mai si dai informatii.

2 comentarii:

  1. Foarte interesant, mai ales pt. scolari. Tot un fel de reclamå cu invåtzåturå, pt. reciclare si protejarea naturii. Multzumim pt. ceva nou, pe aici scolarii intre cl. 1- 10 primesc caietele de la scoalå, doar in ultimii 3 ani de liceu cumpårå rechizitele sg. De aceea nici nu stiu dacå se gåsesc asemenea caiete, o så aflu in August cand o så fac cumpåråturi pt. al meu viitor liceean ;-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bune informatiile despre caiete! ma asteptam ca aplicatia sa dea rateuri, asa se intampla mai mereu! :)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.