Translate

marți, 14 mai 2013

Priveste-napoi cu mandrie...

Am venit de la serviciu pe o vreme cainoasa.
Ploua infernal...
Mai grav era ca strangeam la piept plasa in care aveam "Piata Romana nr.9", un disc de vinil ce a implinit frumoasa varsta de 25 de ani. Dumnezeule mare, cati ani s-au scurs de la Revolutie! Am ajuns in siguranta acasa, fara ca vreun strop sa atinga coperta cartonata a pretiosului meu disc. Nicu Alifantis priveste, zambind cald si misterios, asa cum numai el stie sa o faca, din imaginea putin stearsa de-acum. Dar era atat de tanar! Din pacate nu mai am pick-upul sa pot reasculta cele 8 melodii care mi-au fermecat acei ani: Mai lasa-ma, Floarea Soarelui, Floare la rever, Vino Noaptea, Ce bine ca esti, Ploaie in luna lui Marte, Inscriptie pe un inel, Piata Romana nr.9...
Pia-ta Ro-ma-na...nr.noua...
Mi-este imposibil sa nu scandez refrenul...
Ce de bucurie mi-a adus acest simplu disc de vinil! Nicu Alifantis este un compozitor inspirat. A stiut sa aleaga versurile, sa faca aranjamentele orchestrale si sa puna sentimentele pe o muzica care sa te poarte exact acolo unde a vrut el. La marginea dintre real si imaginar. Si o face inca, cu aceeasi tusa inconfundabila. Caci Nicu Alifantis implineste 40 de ani de "croit" muzica pe sufletul oamenilor. Si serbeaza aceasta varsta rotunda prin lansarea unui nou album numit "Mozaic", in dublu concert (20 si 21 mai) la Opera Nationala din Bucuresti. Sunt sigura ca vor fi acolo toti cei ce-l iubesc pentru a-i ura ani plini de creatie in continuare. Pentru mine ramane aceeasi voce calda, cantand dragostea in ritmuri neasemuit de frumoase.
La multi ani!

7 comentarii:

  1. La multi ani maestrului!
    Eu tare asi vrea sa-l revad pe scena de la Cenaclul Flacara! Ce tineri eram.... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost deosebit pe vremea aceea si este exceptional in vremurile acestea. Pacat ca nu-l vedem mai des la televizor, ca nu-l auzim mai des la radio.

      Ștergere
  2. E minunat să poţi privi înapoi cu mândrie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place mult Nicu Alifantis ... si ceilalti: Baniciu, Pasarea Colibri, Pitis, Dumnezeu sa-l Ierte etc. au creat un stil, unul frumos care ajunge la sufletele oamenilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu Alexandru Andries mai am vreo doua discuri...alta figura speciala din epoca aceea! De fapt a si "furnizat" versuri pentru unele din melodiile lui Alifantis, daca nu ma-nsel!

      Ștergere
  4. Îmi place enorm Nicu Alifantis, îi ştiu melodiile şi versurile pe de rost.
    La mulţi ani şi la cât mai multe melodii cu care să ne încânte!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pacat ca azi sunt atat de putini artisti de valoare. Nu sunt fana Nicu Alifantis, dar apreciez intotdeauna muzica buna!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.