Translate

vineri, 17 mai 2013

Din perlele copilului

Daca va imaginati ca odraslele noastre sunt cine stie ce ingerasi nevinovati, va inselati amarnic. Educatia de-acasa se "topeste" vazand cu ochii atunci cand se aduna in grup. Adica la scoala. Si intervin unele instincte mai putin laudabile. Il ascult pe-al meu cum imi relateaza o altercatie dintre doi colegi. Pare sa fi fost ceva destul de serios de vreme ce invatatoarea le-a tras un perdaf tuturor, la gramada.
"Si tu unde erai in timpul asta?" intreb eu banuitoare, ca imi cunosc prea bine nazdravanul.
" Problema nu ma include si pe mine", imi raspunde cu cea mai mare seriozitate.
" Adica vrei sa zici ca tu nu ai fost implicat".
"Da, exact asta e cuvantul" aproba el satisfacut.
Ei bine, macar stie sa se foloseasca de expresiile potrivite. Sa stiti ca lecturile de seara se reflecta clar in vocabularul copilului. Unora nu le plac cartile, dar nici nu le vad prin casele parintilor, asa ca de ce s-ar omori dupa ele? Daca vreti sa aveti un copil cu aplecare spre carte, aduceti in camera lui carti. Creste cu ele in jur si intelege ca fac parte din viata, au un rost. Mai tarziu in mod sigur va fi curios sa le rasfoiasca. Cartile si jocurile logice au darul sa "stinga" agresivitatea copiilor, sa le indulceasca firea, sa le modeleze usor caracterul.
SFAT
Va recomand sa-i disciplinati luandu-le jocuri de copii adecvate varstei lor, care sa le dezvolte spiritul de competitie, nu agresivitatea. Nu intamplator jocurile din comert sunt concepute pe varste. Puteti incepe chiar de la varste mici, va recomand sa cumparati jocuri pentru 3 ani .

Un comentariu:

  1. :)) Sunt ingerasi cu cornite ;)
    Imi place ca baiatul tau stie sa dea raspunsuri :)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.