Translate

duminică, 22 iunie 2014

Aventura marina-Ep.1-Despre prognoza meteo. Again!

IIE se scrie cu doi de "i" - campanie de informare pentru cei care nu stiu cum se scrie "iiiiiieeeee...". Daca mai vad pe undeva scris "ie" imi fac sepuku in zori de zi, asa ca voi pune propozitia de mai sus, din cand in cand, la inceput de articol. Nu de alta, dar aspir la o viata mai lunga.
Si acum sa trecem la biznis.
Dupa cum spuneam saptamana ras-trecuta, forta superioara care imi guverneaza destinul, mi-a daruit un sejur la Mamaia, bineinteles prin intermediul altor forte, mai lumesti, numite BlogAwards si Compania DDD carora le multumesc din nou. Duminica trecuta, in toiul ultimelor pregatiri, am constatat ca imi mai trebuie cate ceva asa ca am iesit in oras. M-am intors teapana de frig si cu niste nume de sfinti intre dinti, ca eu nu vizionez stirile si implicit buletinul meteo recitat de Busu.
Am deschis la repezeala netul si am citit prognoza pe sapte zile, erau numai poze cu nori si fulgere plus niste temperaturi de-ti ingheta sangele in vine. Jale mare, dar am luat taurul de coarne. Am despachetat ce impachetasem cu mare efort cat sa incapa in doar sase valize si mi-am revizuit atitudinea. Adica am schimbat tolisoarele diafane cu unele mai captusite, stiindu-ma cat sunt de sensibila la adierile de vant. Booon... Trec peste tevatura drumului cu trenul, 6 ore batute pe muchie si de trei ori traversat Dunarea inainte si inapoi (n-am inteles niciodata ce face calea ferata prin zona aia!), trec peste trambalarea de la Gara Constanta la Hotel Majestic, trec peste masa de pranz de la ristorante unde am mancat ca spartii de parca veneam din Siberia, in nadejdea ca nu se vor reacumula gramele pierdute la dieta de doua saptamani si ajung la momentul de a doua zi, adicatelea marti, cand am deschis ochisorii si am vazut afara o vreme buna-buna de plaja...Era un soric care n-ar fi trebuit sa fie pe cer si o temperatura spre 25 de grade, cam nepotrivita cu ce citisem eu pe net. Veselie mare, hop pe plaja unde m-am si ars putintel, ca m-am dat cu o crema de plaja pe partea din fata a corpului dupa care am atipit oleaca pe burta. Da, am talentul de a ma intoarce bicolora de la mare.
Miercuri tot cam asa, unde erau furtunile anuntate? Joi dimineata am vorbit acasa si am aflat ca in Ploiesti lumea trecuse la hainele de toamna, in timp ce noi trecusem la piscina si jacuzzi de langa hotel, sa mai schimbam decorul. Seara se mai racorea si batea o briza, dar nu cu mai mult de o suta la ora, cat sa putem inainta pe promenada lui Mazare. Joi dimineata i-a tras un uragan scurt, de un sfert de ora, cat sa pice un copac de langa hotel si sa inunde lejer receptia, dar totul a reintrat in normal spre pranz. Vineri ce s-au mai agitat spiritele marii, s-au involburat valuri inspumate, noaptea a fost de pomina, dimineata zburasera toate mochetele de pe terase, umbrelele din nisip, saltelele de pe sezlonguri si plaja parea mai scurta cu vreo doi metri in latime, in rest totul era in regula. Cu exceptia tonelor de midii, stridii, crabi si melci aruncati din strafunduri la mal, spre deliciul hulpavelor ciori si al stolurilor de pescarusi.
Vineri seara aveam cele trei haine groase pe mine cand am iesit sa mancam si tot simteam ca vantul ma radiografiaza ca si cum hainele n-ar fi existat. Dar am stat pe plaja sa adunam scoici si sa admiram spectacolul dat de mare.
Ieri in schimb vremea se zbarlise din nou, in ciuda inseninarilor promise. La Ploiesti era tot urat si frig. Dar eu aveam in par apa de mare si in nari aerosolii de pe plaja, asa ca am facut fata cu brio. Am scos din nou plapuma. Afurisita de prognoza meteo!

1. O adevarata aventura,asa e! Si la noi a fost o saptamana cam ploioasa, dar asa e cu vremea aceasta!

2. Aşteptam, cu răbdare, un aşa articol. Remarc, aici, doar câteva caracteristici notabile: stilul şagalnic, alintat,mustind de (auto) ironie de bun-gust, spirit de observaţie tip- traveling, în joaca fantezistă cu spaţiul. Ce mai!... Reportaj de clasă, care, dacă ar fi al meu, aş da la mama dreak' advertorialele şi aş ataca presa serioasă. Apropo, laudabilă mânia contra stricatorilor de cuvinte ( ie vs.iie)Eu m-aş bate şi cu aceia care cred ca "fortuit" ar insemna "fortat, silit", pe când el este sinonim cu" întâmplător".

1. Aaaa, cred ca am folosit si eu odata anapoda "fortuit"... Multumesc de aprecieri, dar nu ma pot lasa de advertoriale.

3. sa nu-ti faci sepuku :)))
    la mare poti sa-ti faci ca e naspa!

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.