Translate

sâmbătă, 8 octombrie 2016

Bijuterii contemporane- de inspiratie etnica

Fac ce fac si revin la bijuteriile traditionale, singura consolare este faptul ca sunt multi designeri care apeleaza la aceasta sursa de inspiratie, asa ca nu sunt prea ciudata ca imi plac astfel de obiecte.
Bijuteriile etnice sunt mari si colorate sau mari si din argint sau mari si... Orice ai zice, se pare ca tot mari sunt. Glumesc. Nu este obligatoriu sa fie voluminoase, nu in orice cultura veche se purtau obiectele care sareau in ochi. Existau si piese finute, discrete, unele minimaliste, altele atent lucrate in jurul unor pietre pretioase. Dar designerii din ziua de astazi par sa prefere sa reproduca modelele reprezentative, sub termenul de "statement".
Voi incepe cu Madame Melon. Aceasta doamna se inspira din calatoriile sale in America de Sud si aduce din Guatemala textilele folosite pentru a crea bijuterii pline de viata. Mie imi plac toate, coliere, bratari, posetute, unele reproduc interesante modele amazoniene, amintind de misterioasele triburi ce locuiesc in vasta jungla a acestui fluviu.


Pe ysanao.com puteti vedea bijuterii inspirate din traditia africana, dar si cea orientala, lucrate in argint si pietre semipretioase, combinate cu lemn si sticla. Sunt frumos patinate si chiar dau senzatia de bijuterii vechi.
Pe laoulabijoux.com am vazut bratari din argint masiv, de inspiratie africana (berbera, tuarega). N-am avut niciodata ceva de asemenea dimensiuni, dar imi doresc. Intens, chiar.


Si, intr-un final glorios, daca vreti sa achizitionati de la noi asa ceva, gasiti destule modele pe metaphorabijoux.ro, un magazin despre care nu am aflat decat de curand. De pe FB ca, deh, de-aia sunt prietenii din retea, ca sa-ti distribuie chestii interesante. Bijuteriile sunt din argint si sunt lucrate chiar de mesteri din India, Maroc sau Tibet.


6 comentarii:

  1. Sunt frumoase aceste bijuterii, imi plac pentru sezonul rece acestea metalice iar pe celelalte le-as purta vara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac ,sunt pe gustul meu ;imi aduc aminte de indienii apasi ..culorile si unele modele ale acestor bijuterii

    RăspundețiȘtergere
  3. Bijuteriile de inspiratie etno, mai mult sau mai putin stilizate sau reinterpretate, adauga o nota distincta unei tinute obisnuite.

    Exista destui artizani si mesteri populari in Romania care chiar fac bijuterii de nota zece :)

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte frumoase, le admir dar pentru mine sunt putin cam mult, eu simplu simplu!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.