Translate

luni, 19 martie 2012

O sclipire de mandrie


In weekendul acesta am intrat in Carrefour sa-mi cumpar painea favorita…ca sa constat cu mare dezamagire ca iar a disparut de pe rafturi! Cu ocazia asta am  filozofat putin despre doua produse preferate care, teribila coincidenta, sunt fabricate in judetul meu de bastina, Prahova, motiv pentru care m-a incercat un fior de mandrie cetateneasca imposibil de controlat. Dat fiind faptul ca, atunci cand am astfel de sentimente, am si o logoree in scris pe masura, am sa va spun si voua ce anume imi place atat de tare…
Painea despre care va vorbeam si care a devenit favorita mea este Savoria, o minunatie aparuta pe piata de prin 2011 si foarte scumpa la vedere. Desi i s-a facut destula reclama la momentul lansarii, eu nu am vazut-o mult timp prin magazinele din Ploiesti. Brandul Savoria apartine companiei Smart Food Solutions care a deschis o fabrica in localitatea Floresti. Sub numele Savoria sunt produse 8 sortimente de paine, folosindu-se faina bio din Germania, fara E-uri si conservanti artificiali.: Savoria Toast Fin, Savoria Toast Kornfit, Savoria Panzucca, Savoria Toast cu Germeni de Grau, Savoria Toast cu Secara, Savoria Toast Integral, Savoria Toast du Midi si Savoria Toast Bio 4 Corn. Painea Savoria se duce in mare parte si spre export si chiar arata ca un produs de export ca si prezentare si calitate: este frumos ambalata, are garantie 20 de zile, este feliata perfect, nu e sfaramicioasa cand incerci sa o faci sandwich, are ingrediente deosebite- lapte, oua, miere, miroase minunat…ce sa mai, nu are ce sa nu-ti placa! Eu nu i-am gasit cusur…decat faptul ca n-am vazut si incercat toate sortimentele. Dr. Mencinicopschi a numit-o painea care nu ingrasa, a laudat-o foarte tare dar a spus ca se adreseaza indivizilor cu venituri peste medie. Eu n-am nici pe departe venituri peste medie dar o cumpar, desi costa 5 lei, deoarece in familie mancam paine putina. Savoria are 500 gr. si noua ne ajunge 2 zile de unde se vede si cat de nutritiva si satioasa este.
Urmatorul produs din lista mea este apa minerala Keia extrasa si imbuteliata de firma Nicoltana…Apa Keia provine din Izvorul Zaganului, o sursa situata pe Valea Berii, in apropierea statiunii Cheia din nordul judetului Prahova. Eticheta sticlei este marcata cu silueta unei pasari mari ce se vrea a fi chiar un zagan, pasare hoitar disparuta de ceva timp din zona montana. S-ar parea ca este cea mai pura si buna apa din tara si una dintre cele mai bune din lume, motiv pentru care jumatate din productie se duce la export, asa ca nici pe asta nu o vezi prea des prin magazine. Este slab mineralizată, avand circa 0,3 g/l constituenti chimici, cu mult sub limita maxima admisa de legislaţia europeană; este una dintre puţinele ape din lume aproape lipsite de clor şi potasiu, fapt care o recomandă pentru sugari şi bătrîni; conţinutul de sodiu este sub 0,002 g/l, cu mult mai mic decît în orice apă minerală naturală de notorietate internaţională; nu conţine nici un fel de nitriţi, nitraţi sau amoniu; substanţele toxice au valoare zero; proba de radioactivitate este cu mult sub limita admisă; apa este pură, are aspect cristalin, este lipsită de orice substanţe microbiologice şi orice miros şi are un gust plăcut. Este prima marca de apa la care exista produs dedicat exclusiv copiilor – Keia baby, pe care am gasit sa o cumpar o singura data.
Ei, dupa ce am asternut cuvintele frumoase de mai sus, mi-a fost imposibil sa nu imi amintesc ca pe meleagurile acestea s-a « inventat » petrolul, cat prestigiu ne-a adus si cata poluare am inghitit de nici nu mai facem deosebirea cand miroase a aer curat si cand a benzina ! Deocamdata nu stiu daca sa dau o bila alba sau una neagra acestui lucru...Am ajuns la concluzia ca nu rafinariile din jur sunt de vina ci noi, cetatenii, pentru ca in atatia ani de industrie petrochimica n-am reusit sa suferim mutatii ca sa putem respira toate neamurile de gaze din atmosfera. Daca vedeti pe alocuri cuvintele dublate sa stiti ca mi-a mai crescut un deget !   

2 comentarii:

  1. Multumesc pentru acest articol, chiar eram curios sa aflu cate ceva despre aceasta apa, KEIA izvorul zaganului. sunt foarte mirat cum de are un pret atat de mic, proabil sunt oameni buni la suflet =)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum spuneam, n-au de ce sa puna un pret mare, cred ca e vorba de concurenta, in plus se duce la export, probabil de-acolo le vin beneficiile, nu de pe piata interna.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.