Atunci
când fac cumpãrãturi în mediul real şi cel virtual (şi credeţi-mã cã mã
pasioneazã mai mult shoppingul online!) nu uit deloc experienţele plãcute şi
neplãcute pe care le trãiesc. Am o memorie de elefant, mai ales când mi se
întâmplã ceva nasol. Spre deosebire de crunta realitate unde te poţi întoarce
în magazin şi eventual poţi face un pic de scandal, te rãţoi la vânzãtoare, îţi
verşi oful cum ştii tu mai bine, într-un magazine online nu prea ai cum sã te
manifeşti. Speri doar ca cei “de la capãtul firului” sã fie serioşi şi de
înţeles. Optimismul nu înseamnã însã cã ţi se va face dreptate. Iţi trebuie
ceva mai multe garanţii. Aşa cã, atunci când ajung pe un site, am învãţat sã
fac câteva verificãri înainte de a mã avânta în ofertã, lucru pe care vã îndemn
sã-l faceţi şi voi totdeauna. Mã uit ce “acreditãri” are magazinul, cum îşi
demonstreazã seriozitatea şi angajamentele pe care şi le asumã faţã de
cumparator. Are certificate, diplome, recunoaşteri de vreun fel? A participat
la competiţii, i s-au acordat calificative…orice! Sincer vorbind, o siglã a
calitãţii şi seriozitãţii prezentã pe paginã are darul sã mã linişteascã cat de cat.
Ei
bine, unul dintre cele mai importante examene pe care le poate da un magazin
online este înscrierea şi participarea la Gala
Premiilor e-Commerce, eveniment care se deruleazã şi în acest an şi despre
care doritorii pot gãsi informaţii aici . Competitia are in spate 8 ani, rastimp in care au fost evaluate peste 500 de magazine online, cifre care spun totul despre prestigiul intrecerii. Din punctul
meu de vedere, ca şi client, e ocazia perfectã pentru un magazin virtual sã
obţinã dreptul de a afişa timp de 12 luni marca de încredere TRUSTED (care apartine comunitatii GPeC si altminteri ar costa 120 euro+TVA). Eu o recunosc, am vazut-o pe unele site-uri şi exact asta
face, mãreşte încrederea consumatorului deoarece este implementata in parteneriat cu Legi-Internet si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor. Cu alte
cuvinte nu este o bagatelã deoarece face legatura intre magazin si cadrul legal ce trebuie respectat!
Stiind
acum modul de desfãşurare al GPeC 2013, îmi dau seama cã am descoperit garanţia seriozitãţii pe care o poate oferi un magazin: participarea la acest
eveniment. De ce? Pentru cã unul dintre serviciile asigurate cu aceastã ocazie
este auditarea afacerii. Criteriile de jurizare sunt severe şi
extrem de amãnunţite, în mod normal un astfel de proces ar costa minimum 1500
de euro. Eu am avut curiozitatea de a parcurge aceste criterii şi am recunoscut
în listã multe dintre problemele pe care le observ şi eu atunci când vizitez
diverse pagini şi mã deranjeazã teribil, uneori chiar mã fac sã nu mai revin pe
site. Uite cã se pot rezolva cu puţin efort, asigurând confortul navigãrii.
Mai
mult, pe 27-28 mai au loc Conferintele Naţionale de e-Commerce, ediţia a
II-a, la care pot participa gratuit câte douã persoane din partea fiecãrui
magazin înscris în GPeC 2013. Cei mai buni specialişti îşi vor împãrtãşi
experienţa, Evghenii Prussakov nu trebuie ratat cã doar e unul dintre primii 3
experţi în marketing afiliat la nivel mondial. Si uite cum se mai economisesc
150 de euro!
Evaluarea
magazinelor înscrise în GPeC dureazã 6 luni, se face în douã etape distincte,
fiind realizatã de persoane publice , cunoscute în
industria online. Magazinele analizate primesc rapoartele evaluãrii şi
consultanţã gratuitã, având posibilitatea sã afle unde au fost depunctate şi
cum trebuie sã acţioneze în continuare pentru a-şi îmbunãtãţi performanţele.
Dar
ceea ce mi se pare cu adevãrat formidabil este faptul cã magazinele au ocazia
sã ştie pãrerea a câteva sute de consumatori obişnuiţi. In fond acesta este şi
scopul, sã ştii cât de apreciat eşti de public. Una peste alta, financiar
vorbind, un magazin înscris în GPeC 2013 va economisi, cu toate facilitatile puse la dispozitie,
2960 euro, o sumã frumuşicã (!) de altfel, iar beneficiile sunt enorme. Ca sã
nu mai zic ce recunoaştere fantasticã are un magazin care şi câştigã unul
dintre premiile acestei gale.
In
concluzie, acest eveniment al comerţului online mi se pare extrem de complex.
Este imposibil ca imaginea unui site care se înscrie în aceastã competiţie sã
nu sufere o îmbunãtãţire substanţialã în ochii vizitatorilor. Aşa cum am spus
la început, învãţând ceva despre GPeC, mi-am clarificat de fapt ceea ce doresc de la comerţul online. Daca ai un magazin, iti trebuie si o strategie de atragere a clientilor si de crestere a vanzarilor. Iar eu nu vad "afacere" mai buna decat investitia in imaginea afacerii tale. Participand la GPeC, bineinteles!
P.S. Taxa de inscriere este de 250 euro!!! Ia scadeti din cei 2960 euro cat valoreaza serviciile oferite...Ei, ei? Parca se simte ceva la buzunar, nu?
Postare înscrisa în campania - Incurajeaza
magazinele online sa se inscrie la GPeC 2013 – o campanie organizata de Gala Premiilor eCommerce
si BlogalInitiative.ro, cu sprijnul: evoMAG (www.evomag.ro); F64 (www.f64.ro/aparate-foto.html); ZorileStore (www.zorilestore.ro/tricouri).
Imi place abordarea ta.
RăspundețiȘtergereSucces in concurs :)
Felicitari pentru rezultatul mai mult decat nemaipomenit in urma votului publicului. Campania GPec a fost una cu noroc pentru tine.
RăspundețiȘtergereMa bucur ca si votul meu a contat!
:)
Uite ca de-abia acum am intrat pe pagina campaniei si am vazut rezultatele. Multumesc mult de tot si pentru veste si pentru vot!
Ștergere