Translate

miercuri, 29 aprilie 2015

De ce sa stai pe net degeaba?

Intotdeauna am fost de principiul ca netul este facut sa castigi ceva din el, ca este o sursa inepuizabila de oportunitati daca stii unde sa cauti si cum sa actionezi. Atunci cand am inceput sa scriu pe blog am avut (si) scopul de a beneficia de ceva, candva, dupa ce as fi capatat experienta. Am descoperit o modalitate placuta de a impaca si capra si varza, adica de a scrie ceea imi place, dar si ceea ce mi-ar putea rasplati munca intr-un fel sau altul.
Chestia cu marketingul afiliat a venit mai tarziu si trebuie sa recunosc ca nu am priceput de la inceput cum functioneaza. Nu pot sa ma concentrez si sa inteleg problemele mai tehnice dar, daca imi dau silinta, o fac si pe-asta. Afilierea mi s-a parut interesanta prin faptul ca nu depui multa munca, doar adaugi cate ceva pe blog, eventual promovezi produse interesante. Mi-am promis mie insami sa ma ocup candva, serios, de studierea problemei, de fapt teoria am prins-o, mai ramane sa trec la practica.
Platformele care ofera programe de afiliere s-au dezvoltat in ultimii ani, odata cu interesul crescand al publicului si al companiilor pentru mediul online.
Daca esti posesor de blog sau site si esti hotarat sa si scoti bani din munca ta, ai de unde alege. Poti sa alegi o platforma si companiile ale caror produse vrei sa le promovezi, iti pui bannere pe site/blog si incepi sa castigi de pe urma celor care acceseaza prin intermediul acestor bannere site-urile promovate, cumparand diverse produse. Tu castigi un procent din fiecare vanzare realizata prin intermediul tau. Pana la urma este ca orice intermediere comerciala realizata in viata reala. Reusesti sa vinzi, primesti un comision. Ca sa vinzi trebuie sa faci publicitate.
Am incercat o data figura, dar n-am avut timp si rabdare sa ma tin de treaba. Dar am invatat cateva ceva:
... ca odata ce ai cont pe platforma si vrei sa devii afiliat este bine sa te orientezi la companii/produse potrivite profilului site-ului tau deoarece ai vizitatori interesati de anumite categorii de oferte
...ca in afara de bannerele de rigoare este bine sa mai si "deschizi gura", adica sa si scrii cateva vorbe despre ceea ce vrei sa se vanda- poti sa faci advertoriale scurte pentru cele mai interesante produse/oferte ale unei companii
...ca este o alegere inteleapta sa devii afiliat pentru companii ce au o oferta cat mai diversificata daca vrei sa te alegi si tu cu ceva.
Cu alte cuvinte, atunci cand un potential cumparator  acceseaza un magazin online sa zicem, trebuie sa gaseasca acolo cam tot ce il intereseaza, ca sa se hotarasca sa si faca gestul de a achizitiona.
Mie personal mi-ar placea de exemplu sa promovez bijuterii si carti, eventual imbracaminte /incaltaminte, desi nu am neaparat un blog de fashion. Dar despre acestea imi place mie sa scriu si cu asta s-au obisnuit vizitatorii mei. Asta nu inseamna ca nu am scris si despre gadgeturi de exemplu, dar unele lucruri ma depasesc cu totul, ar fi culmea sa pretind ca sunt vreo experta in acest domeniu.
Profitshare este una dintre platformele de marketing afiliat, are experienta in acest sector si daca intrati pe site-ul lor veti putea numara sutele de milioane de lei rezultate in vanzari din afilierea prin intermediul lor, precum si companiile de renume care le folosesc serviciile.
La portofoliul lor si asa reprezentativ de advertiseri s-a adaugat de curand QuickMobile, in categoria IT&C. Vedeti prezentarea de mai jos!

Gama QuickMobile include peste 6000 de produse disponibile online de la circa 200 de branduri internaționale premium. Mai mult, QuickMobile oferă comisioane ce depășesc media oferită de advertiserii IT&C din rețelele de marketing afiliat, respectiv 3% pentru Telefoane și Tablete, 10% pentru produsele din categoria Gadgets, 20% pentru articolele din categoria Accesorii, 20% pentru produsele din categoria Branduri de lux.


Va dati seama ca QuickMobile se incadreaza in acea categorie de advertiseri despre care vorbeam mai sus, adica ofera atat de multe si diversificate produse incat este greu de crezut ca un cetatean hotarat nu ar putea gasi ceea ce il intereseaza. Totul este sa il convingeti sa acceseze magazinul QuickMobile prin intermediul vostru, oricum un banner atractiv si sugestiv il va determina sa dea un click. Si stiti voi cum este odata ce intri intr-un magazin: te uiti dupa una si vezi alte o suta pe care le-ai dori sau ti-ar trebui.
In plus, un advertiser "gras" ca QuickMobile se ingrijeste de afiliatii sai, rasplatindu-i si in alte moduri. Chiar in aceasta perioada au avut un concurs pentru a premia afiliatul care a generat cele mai multe vanzari, oferindu-i un  Samsung Galaxy S6 32 GB negru adus in premiera in Romania.
In concluzie, daca sunteti hotarati sa invatati si sa castigati din afiliere, puteti incepe (sau puteti continua) cu Profitshare si QuickMobile, in fond e vorba de a vedea cum functioneaza sistemul si de a va face mana.

2 comentarii:

  1. Foarte bune sfaturi, de asemenea trebuie avut foarte mare grija pentru ca sufocarea cititorilor cu advertoriale pot avea efect invers, si pierderea cititorilor este cel mai mare risc. Oricum ofertele din zona asta trebuie analizate cu atentie. Multumim pentru informatii! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, nu este o idee buna nici sa iti sufoci blogul cu bannere sau sa insisti prea mult cu advertorialele nici macar pentru chestii specifice blogului. Dar merita sa incerci afilierea, macar si pentru a vedea in ce ritm poti ajunge la un castig. Cred ca QuickMobile poate fi un bun inceput.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.