Translate

joi, 15 octombrie 2015

Codul asasinilor



Prin 1938 Vladimir Bartol, un scriitor slovac, a publicat nuvela “Alamut”, o aluzie la dictatura de sorginte fascistã a lui Mussolini. In povestea a cãrei acţiune se petrece în secolul al XI-lea, în Persia, un auto-proclamat profet, Hassan ibn Sabah, işi pune în practicã teribilul plan de a conduce, folosindu-se de o unitate de elitã formatã din “pumnale umblãtoare”, mai simplu spus asasini de profesie, manipulaţi cu ajutorul credinţei religioase. Hm, sunã oarecum contemporan?

“Nimic nu este real, totul este permis” este motto-ul acestui imaginar dictator care doreşte sã vadã pânã unde pot fi supuşi oamenii în numele unor idealuri, fie ele şi false. Bineînţeles ca existã o rãsplatã pentru ascultarea oarbã, tinerii recrutaţi vor fi fost primiţi dupã moarte în rai.

Cartea a cunoscut o nouã viaţã dupã atacurile din 11 septembrie asupra Turnurilor Gemene, fiind tradusã în 19 limbi. Dar adevãrata, fulminanta explozie a popularitãţii acestui subiect a avut loc odatã cu lansarea pe piaţã a jocului video Assassin's Creed, în anul 2007. De-atunci încoace jocul a numãrat mai multe continuãri şi versiuni şi este unul dintre cele mai iubite de gamerii de pretutindeni.
Nu prea am dat importanţã acestui joc pânã nu l-am vãzut pe fiu’meu proptit cu picioarele crãcãnate pe gresia holului, cu pelerina portocalie de ploaie aruncatã pe umeri şi gluga trasã pe ochi, ţinând într-o mânã katana de plastic, în cealaltã flinta chinezeascã, în dinţi sişul de trupe speciale şi pe un umãr arcul de lemn de când era taicã’sãu copil. La început m-am speriat, nu înţelegeam ce îl apucase, pelerina o avea de la trei ani şi nu o purtase nici mãcar o datã. Cu armele eram mai familiarizatã, ba chiar aveam şi nişte vânãtãi pe ţurloaie de la “antrenamentele” dânsului.
Cu o voce lugubrã, puştiul mã anunţase cã e musai sã ma pregãtesc de dat colţul şi declarase pe un ton hotãrât cã vrea sã se facã asasin când o fi mare. Ceea ce trebuie sã recunoaşteţi cã nu era prea încurajator. Fascinant! Bineînţeles cã am fost curioasã sã vãd de unde i se trage aceastã nouã viziune asupra viitoarei sale cariere, asa ca l-am lãsat sã-mi arate o misiune de-a celebrilor luptãtori virtuali. Mare greşealã din partea mea. Pentru cã m-au acaparat subiectul, grafica, armele, costumaţiile, epoca şi personajele. Pentru cei interesaţi, fac precizarea ca anul acesta au început filmãrile la pelicula cu acelaşi nume, iar lansarea va  avea loc în 2016.
Si iatã-ne doi fani Assassins Creed în familie, cu un al treilea mai ponderat. Prin varã, la mare, aveam parte de ceva smiorcãieli într-un magazin de haine unde puştiul ochise un tricou imprimat cu o poza de asasin. Imprimeul era kitchos şi ceţos, prost realizat, culorile se întrepãtrundeau, iar tricoul era o mãrime mult prea mare, de bãrbat. Am oftat amândoi sub privirile ironice ale consortului care ne-a mânat cu greu din faţa standului, mormãind ceva despre datul în mintea copiilor, cu referire la mine bineînţeles.

Tricou imprimat cu Assassin's Creed n-am mai vãzut de-atunci şi chiar mi-aş fi luat adio de la aceastã speţã dacã nu mi s-ar fi oferit ocazia sã-l comand. Adicã sã-mi aleg eu imaginea, iar profesioniştii doar sã o imprime. E posibil? veţi zice… E chiar extrem de distractiv cu aplicaţia pusã la dispoziţie de magazinul de tricouri funny Tshirts.ro. Practic, posibilitãţile sunt nelimitate, poţi avea orice model ai visat, asta în cazul în care nu te distreazã tricourile cu mesaje haioase gata imprimate de magazin. 
Procesul tehnologic mai jos…
 
Poza aleasa de mine...
 
Aplicatia de pe site...
Forma finala a tricoului
 Odatã ce ai selectat din partea dreaptã toate opţiunile legate de marime, culoare, imprimare pe o parte sau pe ambele, poţi sã vezi şi preţul produsului finit. Iar livrarea este promptã, în douã zile l-am şi avut, aşa cã, în cazul în care duceţi lipsã de idei, puteţi comanda cadouri personalizate cu totul speciale.

Si iata ce am primit! Bucurie mare pe pusti!
Povesteam mai sus despre calitatea celui din magazinul fizic, este o diferenţã semnificativã între cele douã produse. Imprimeul este clar, de o calitate superioarã, ştiu cum arãta imaginea folositã de mine şi vãd ce a ieşit. Imi place cã partea imprimatã nu este rigidã, aşa cum se simte la pipãit în cazul unor modele cauciucate, nu transmite acea rãcealã pe piele, cunoaşteţi senzaţia. Trebuie sã aveţi grijã sã utilizaţi o imagine cu rezoluţie cât mai mare, astfel încât sã poatã fi prelucratã optim. De asemenea, dimensiunea imaginii imprimate efectiv pe tricou este exact aşa cum o vedeţi în aplicaţie la final, nu veţi avea surprize în ceea ce priveşte dimensiunea zonei acoperite de model. Nuanţa de roşu a tricoului este chiar cea de pe site, iar materialul din care este fãcut este un bumbac de bunã calitate, cu grosimea de 160 g/mp.
Despre bucuria de a NE afla în posesia unui tricou roşu cu Assassins Creed este greu de comentat. Spun “NE” deoarece puştiul a pus gheara pe el şi nu prea a dorit sã-l mai cedeze, iar consortul meu a declarat cã trebuie sã-l împrumute la varã ca sã rupã gura târgului.
Dar acum ştim ce simplu este sã îţi faci unul. Halo este urmãtorul pe listã. Tot joc video!
Pânã atunci va îmbrãţişez în stil Tshirts.ro






Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2015.



3 comentarii:

  1. Eu nu port tricouri, dar dacă aș citi zilnic câte o poveste ca a ta, "din spatele" procesului de fabricație, mai că m-aș apuca să port. Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, istoria jocului este fascinanta, nu e de mirare ca fiu'meu vrea haine cu personajele. Dar tu poti sa alegi ce imagine vrei tu, poate chiar o pictura, flori, grafica sau ce crezi ca te reprezinta, posibilitatile sunt nelimitate.

      Ștergere
  2. Voiam să zic ceva de Assassin's Creed inițial dar când am ajuns la partea cu tricourile.. am uitat. De când căutam un site care sa-mi facă tricoul așa cum vreau eu! Si pot să pun și poza cum vreau, portret sau vedere. Și câte idei de tricouri aveam....

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.