Intrebarea sãptãmânii
Cea mai bunã
intrebare de sãptãmâna aceastã este cea lansatã de Blogal Initiative şi anume:
Care credeţi ca sunt avantajele existenţei unui
site pentru un hypermarket?
Pãi,
sincerã sã fiu, nici cã mi-as fi pus intrebarea dacã n-aş fi ochit numele
“Cora” în context!
Fiind vorba despre lanţul de retail “Cora” mi
s-au aprins beculeţele instantaneu. Deoarece în Ploieşti nu existã nici un
magazin “Cora” dar va exista...Il aşteptãm cu mult interes, în acest an, sã se
deschidã în noul mall Afi Palace anunţat cu mult tam-tam. Si cum ploieştenii
adorã supermarketurile, de-abia aşteaptã sã se dezlãnţuie într-un hypermarket.
Eu o sã mã destrãbãlez în mod sigur, trei zile nu mai ies din mall! Din cauza
plictiselii, cã nu existã cine ştie ce viaţã socialã prin urbea noastrã. Dar sã
revin la “subjectul” întrebãrii. In faza asta, în care nu cunosc deloc
retailerul “Cora”, mi se pare esenţial sã pot consulta online oferta acestuia.
S-ar putea sã primesc la un moment dat catalogul pe hârtie, în cutia poştalã,
dar va avea o soartã tristã, prevãd asta deoarece nu suport hârtia şi rareori
ajung sã rãsfoiesc cap-coadã o asemenea tipãriturã. Si cum am fixaţii legat de
reciclare, mi se pare cã un site dedicat scuteşte multã risipã de hârtie
preţioasã. Deci, aş pronunţa un “DA” mare şi rãspicat... DA, un hypermarket
care se respectã şi vrea sã-şi asume un angajament faţã de clienţi şi mediul
înconjurãtor, are datoria majorã de a se “manifesta” online. Cu alte cuvinte apariţia site-ului Cora este ceva firesc.
Avantajul pentru firmã? O imagine pozitivã în rândul consumatorilor, creşterea
transparenţei propriilor politici comerciale, o mai eficientã comunicare cu cei
direct interesaţi si scutirea unor bani aruncaţi pe tipãrirea cataloagelor
clasice de fiecare datã când se schimbã oferta. Acuma, poate vreţi sã ştiţi
dacã am vreo pãrere oarecare despre modul în care a fost conceputã imaginea
virtualã a magazinului... Designul “home-ului” îmi place, este minimalist,
alb-negru (aş zice cã are eleganţa fotografiilor alb-negru), nu este deloc
încãrcat şi obositor. Mi se pare cã spune multe în cuvinte puţine, ceea ce şi
aşteptam de la un astfel de site. Pentru cã mã intereseazã informaţia, nu
briz-brizurile, vreau sã cumpãr, nu sã rãsfoiesc un album de artã. Imi place şi
singura patã de culoare de pe paginã, imaginea cu fanii de pe facebook, induce
vizitatorului senzaţia cã intrã într-o mare comunitate, cã nu este singur şi ca
se poate conecta cu mulţi alţii interesaţi de aceleaşi lucruri. De fapt existã
butoane de “share” peste tot si eşti invitat astfel sã faci cunoscutã şi altora
informaţia de pe site. Ai posibilitatea sã te abonezi la newsletter şi sã
“ajungi” la oferte mult mai rapid decât dacã ai aştepta sã ţi se livreze
catalogul fizic. Sau, pe Cora DIGITAL
de pildã, ai facilitatea de a-ţi rezerva produsele preferate online, evitând
astfel sã te baţi parte în parte cu alţi amatori de chilipiruri. Ar fi inutil sã argumentez cu ce cantitate de
date poate intra pe site faţã de un simplu catalog. Poţi afla istoricul unor
produse , de unde provin, cine le fabricã şi de ce sunt mai deosebite, o
modalitate plãcutã şi instructivã de a atrage clienţii prin dezvãluirea unor
amãnunte mai puţin cunoscute. Dar
cel mai mare avantaj pentru magazin este faptul cã se reduce distanţa dintre
firmã şi cumpãrãtor. Când intri într-un hypermarket, te pierzi pe culoare, eşti
singur, faţã în faţã cu rafturile. Stii cã, undeva în spate, existã oamenii
care fac lucrurile sã meargã în magazin şi parcã ai vrea sã-i cunoşti, sã
interacţionezi cu ei. Site-ul oferã aceastã posibilitate, sã afli o parte din
“bucãtãria” internã a comerţului la scara mare. Si asta îţi oferã satisfacţie
şi curiozitatea de a reveni în magazin.
In
concluzie, da, un site bogat în informaţie este esenţial pentru imaginea unui
hypermaket.
Eu, una, foarte rar consult site-urile hipermarketurilor - sau am mai fost şi ştiu ce produse/preţuri au, sau merg unde e mai aproape.
RăspundețiȘtergereDoar dacă e vorba de un produs mai costisitor, atunci fac o comparaţie online unde se găseşte mai ieftin ca să merg direct la ţintă.
La noi in familie, NU eu sunt cu studiile de piata...sa spun drept nu prea am rabdare sa compar preturile!
ȘtergereLa noi nu este magazinul Cora...sunt altele si merg sa fac cumparaturile de acolo :)
RăspundețiȘtergere