SuperBlog
este aproape de final. Era de aşteptat ca organizatorii acestui eveniment sã
doreascã un feedback din partea blogurilor participante, nu neapãrat cu privire
la competiţie în sine, cât mai ales la acest tip de iniţiative. Este ceea ce se
cere în proba cu numãrul 27. Pãreri, propuneri, viziuni.
Aş
zice cã subiectul este ceva ce mã depãşeşte dintr-un anumit punct de vedere,
acela al strategiilor online, vizibilitate, relevanţã, tactici sau cum s-or fi
numind politicile de acest gen. Activez de puţin timp în blogging şi zãu dacã
m-au interesat astfel de amãnunte. Dar nu sunt atât de aerianã încât sã nu-mi
dau seama cã o campanie în care participã 200 de bloguri nu poate trece
neobservatã, oricât de pasager ai fi pe “strada” internetului. Aş zice cã zeci
de bloggeri care scriu în rãstimp de câteva zile, despre acelaşi subiect,
reprezintã un “boom” ce tulburã substanţial lumea virtualã.
Am
intrat într-o astfel de campanie, prima de asemenea anvergurã, dar nu singura
la care am participat pânã acum, în primul rând din spirit de competiţie, în al
doilea rând datoritã premiilor, în al treilea rând pentru cã am vrut sã cunosc
oameni noi, iar ei sã mã cunoascã pe mine. Si, deşi a fost obositor, trebuie sã
recunosc cã mi-am atins scopul. In plus, am câştigat experienţã şi am învãţat
sã descifrez dorinţele sponsorilor.
Mi-aş
fi dorit însã ceva mai mult în aceastã experienţã. Mi-aş fi dorit sã aibã o
componentã de suflet, aceea care nu se rãsplãteşte cu premii materiale, ci doar
cu satisfacţia de a fi contribuit la informarea şi sensibilizarea cititorilor
asupra unui anumit subiect. Aşa cum spuneam la început, este uimitoare puterea cumulatã
a cuvintelor. De ce nu poate fi folositã aceastã putere pentru altceva decât
simpla reclamã? Existã foarte mulţi bloggeri care abordeazã teme sociale,
încercând sã se implice în problemele societãţii noastre şi, tocmai din acest
motiv, ocolesc campaniile orientate strict spre advertoriale. Indiferent cum
îmbraci o reclamã, ea va rãzbate din articol, oricât te-ai strãdui sã o
maschezi. Pe de altã parte m-am simţit ciudat inventând poveşti, storcând
metafore şi cârpind “poezele”, în condiţiile în care prefer lucrurile spuse pe
şleau, smulse din realitate. Eu NU fac literaturã pe blog, poate îmi voi scrie
vreodatã memoriile dacã nu mã lasã…memoria, dar mã îndoiesc cã le voi face
publice. Ceea ce vreau sã spun este cã o campanie cu o tematicã mai
diversificatã ar fi mai valoroasã şi pentru organizatori, dar şi pentru
participanţi.
Eu
“vãd” campanii în care existã parteneri din sfera ONG-urilor, fundaţiilor,
asociaţiilor care depun eforturi în domenii ca protecţia mediului, protejarea
familiei, drepturile omului, culturã, istorie, educaţie, integrare socialã,
sãnãtate. Fiecare blogger a trãit sau cunoaşte poveşti pe aceste subiecte,
trebuie doar stimulat sã le dea la ivealã, sã le împãrtãşeascã celorlalţi.
Pentru mine de exemplu ar fi relevant sã descopãr oameni şi proiecte , dar şi
bloggeri cu interese comune, dornici sã scrie pe anumite teme.
zelist.ro-partener SuperBlog 2013 |
Veţi
spune cã ideea mea despre campanii de acest tip are o mare hibã, lipsesc
recompensele materiale. Dar atunci când partenerii media sau bloggerii parteneri sunt de
excepţie, recompensa ar putea fi tocmai expunerea pe care o acordã blogului meu
pe site-urile lor. Nu ştiu dacã m-am exprimat corect…Din pãcate, repet, nu
cunosc toate dedesubturile organizãrii acestor evenimente, deci nu sunt în
mãsurã sã spun cât de viabilã este ideea mea. Nici mãcar nu ştiu în ce constã
parteneriatul sau care sunt obligaţiile partenerilor. Eu ştiu cã, la serviciu,
atunci când semnez un acord de parteneriat sau un protocol de colaborare cu
cineva, asta înseamnã cã amândouã pãrţile convenim sã facem efectiv ceva
într-un proiect. In cazul unor campanii pentru bloggeri m-aş aştepta ca
partenerii media chiar sã prezinte campania în toate etapele ei, sã prezinte
bloggerii câştigãtori, chestii de acest gen.
In
ceea ce priveşte producãtorii, magazinele online sau operatorii economici la
modul general, este clar cã beneficiazã de avantajele stabilirii unui contact
cu bloggerii, fie şi numai pentru faptul cã se fac cunoscuţi unor oameni care
obişnuiesc sã disece lucrurile şi sã le prezinte într-o anumitã luminã, cu
cuvintele lor, mai mult sau mai puţin flatante, dar de cele mai multe ori bine
intenţionate. Numãrul celor care cautã informaţii pe net şi se orienteazã dupã
cele oferite pe bloguri este incredibil de mare. Este de-ajuns sã dau ca
exemplu cei doi barbaţi din familia mea care nu s-au urnit asearã, ca sã
profite de reducerile la jocurile pentru playstation, fãrã sã citeascã mai
întâi review-urile de pe net. Pe de altã parte, dacã e sã mã iau dupã
statisticile blogului meu, cele mai accesate posturi au fost cele în care
prezint experienţa mea cu diverse produse, deşi nu mã axez pe advertoriale.
Concluzia
este cã firmele şi bloggerii se pot ajuta reciproc, motiv pentru care nu susţin
sub nici o formã cã o campanie/competiţie de blogging trebuie sã excludã
advertorialele. Ar fi o ipocrizie sã arborez o atitudine complet dezinteresatã
de partea materialã. Dimpotrivã, mã bucurã premiile şi mã stimuleazã, ca de
altfel pe majoritatea.
Si, ca sã nu o mai
lungesc, am sã închei spunând cã soluţia mea pentru parteneriatul/colaborarea/campania
idealã este o combinaţie din cele prezentate mai sus, reclamã cu mãsurã, teme
cât mai diverse, mai multã realitate şi fantezie în cantitate moderatã. Sã nu
uitãm cã mediul online este un loc de întâlnire pentru o mare varietate de
caractere, tipologii umane dintre cele mai diverse, persoane interesate de un milion
de informaţii. Ar fi pãcat sã se limiteze numãrul celor ce acceseazã blogurile
înscrise într-o campanie numai din cauza temelor propuse. Acest articol participa la SuperBlog 2013
Sa inteleg ca te-ai inspirat din cei trei muschetari pentru titlu:):P
RăspundețiȘtergeresucces!!!!!1
RăspundețiȘtergere"Mi-aş fi dorit însã ceva mai mult în aceastã experienţã. Mi-aş fi dorit sã aibã o componentã de suflet, aceea care nu se rãsplãteşte cu premii materiale, ci doar cu satisfacţia de a fi contribuit la informarea şi sensibilizarea cititorilor asupra unui anumit subiect."
RăspundețiȘtergereSa stii ca desi intial imi zisesem ca am sa incerc sa urmaresc cat de cat aceasta editie SB, n-am reusit. Am avut si problemele mele personale si SB-ul prin lipsa aceea de suflet despre care tu amintesti atat de corect aici, m-a indepartat aproape complet. Eu te felicit ca ai reusit sa rezisti pana la final. E mare lucru, eu nu m-as inhama la treaba asta. Ma intristeaza rau nedreptatile si la o astfel de competitie ele sunt la ordinea zilei.
Despre parteneriat...il vad forte profitabil pentru cei care au organizat si pentru cei care s-au bucurat de vizibilitate si poate si notorietate castigate prin noianul de articole scrise. Pentru bloggeri ...pentru majoritate nu prea stiu care e castigul. Eu nu-l prea vad. Poate ca nu cunosc dedesupturile de aceea nici nu pot spune mai mult, nu pot face niste aprecieri mai la obiect. Dar de pe margine eu cam asa vad.
Inca o data, felicitari pentru aceasta adevarata proba de rezistenta! :)
*foarte profitabil
ȘtergereCred ca nedreptatile apar odata cu cresterea nr de bloguri participante. Una e sa jurizezi 40 si alta e la 200 de articole. La un moment dat pierzi firul, mai ales daca toti respecta cerintele tehnice si scriu bine. Multumesc, a fost o mare proba de rabdare!
Ștergere