Ai, ai, vi s-au bulbucat nitelus ochii, nu? Ati crezut ca sunt in stare sa calc pe cadavre si sa ma inscriu din nou in competitie. Tzeapaaa! Dar imi place sa va tachinez.
In schimb mie a inceput sa mi se bata ochiul stang (de rau!) cand am citit premiile puse la bataie in aceasta editie. Super premii, mi-am ros unghiile de necaz, ca in loc sa scriu eu, uite ca fac pe partenerul serios si ii sfatuiesc pe altii cum sa le castige.
De fapt, n-as putea spune ca dau sfaturi, sunt sigura ca cei care s-au rodat in cateva editii au priceput singuri cum sta treaba, dar ma gandesc ca am traversat unele experiente, asa ca am tras si unele invataminte demne de a fi impartasite bobocilor. Si pentru ca astazi s-a lansat pe sticla si prima proba oficiala, cred ca este cazul sa-i dau drumul, nu inainte de a face cateva mici consideratii asupra juriilor nominalizate din partea sponsorilor.
Faptul ca juriile se schimba de la o proba la alta poate fi de bine sau de rau. De bine pentru ca, in cazul in care stilul unui blogger nu este apreciat de o echipa de jurizare, exista totusi sanse mari sa placa altcuiva, avand in vedere numarul relativ mare de probe, acesta fiind si motivul pentru care notele si clasamentul fac salturile acelea datatoare de migrene. De rau deoarece, odata trecuta o proba, ai de-a face cu alti oameni, alte gusturi, alte targeturi. Si aici intervine intuitia fiecaruia. Dar intuitia singura nu prea poate castiga competitia daca nu este dublata de ceva experienta. Exista sponsori/jurii traditionale, ale caror scopuri si dorinte vis-a-vis de articole pot fi intuite odata ce ai scris de mai multe ori pentru ei si exista sponsori/jurii noi care reprezinta o adevarata provocare. In privinta asta trebuie sa stai drept si sa judeci stramb. Este adevarat ca la aceste probe se cere o doza mare de creativitate care sa inglobeze o doza potrivita de reclama la servicii/produse, dar in realitate juriile sunt mai tehnice sau mai...artistice, rareori o sa vezi unul care sa tina o cale de mijloc. Cum sa le dibui intentiile? In mare, daca ai de-a face cu teme din domenii tehnice-auto, IT, comercializare aparatura de tot soiul, servicii "serioase" de soiul auditului energetic- atunci este clar ca sponsorul isi doreste o prezentare mai la obiect, nu povesti de dragoste in care sa "scapi" o aluzie, doua despre firma lui, iar restul sa fie despre ceva care n-are nici o tangenta cu activitatea prezentata. Indiferent de ambalaj, multi isi doresc pur si simplu un advertorial.
In proba de astazi, sponsorul este MarketOnline, un sponsor batraaan, batraaan (adica traditional) si cu multe hachite. Nu este tocmai tehnic, dar nici tocmai usor impresionabil cu articole creative si din cauza asta este cam greu de multumit. Eu nu am nimerit niciodata articolul castigator la ei, desi am luat note de peste 90 intotdeauna. Dar recunosc ca ma lasam antrenata de imaginatia mea si neglijam partea tehnica. MarketOnline este un magazin online de electrocasnice, asa ca trebuie sa pierdeti ceva timp studiindu-l.
Tema lansata in proba se refera la curatenia de primavara, cica sa povestesti o intamplare amuzanta, dar, atentie!, se bate saua (sa priceapa iapa) pe aspiratorul Rohnson Aquatech R144. Pai, oameni buni, indiferent ce povesti extraordinare veti imagina, aveti grija sa se vada bine din ele caracteristicile tehnice ale aspiratorului, ce are inovator, ca aduce in plus fata de alte aparate. Mai mult, daca v-ati hotarat sa mergeti pe o intamplare adevarata, ceea ce da intotdeauna credibilitate articolului, incercati sa o imbracati intr-o haina cat de cat ingrijita, este totusi o competitie, nu sporovaiala zilnica de pe blog.
Din editiile anterioare am observat ca juriul de la MarketOnline nu este tocmai rabdator cu articolele-fluviu si are dreptate. Acum se cere un minim de 250 de cuvinte, dar asta nu inseamna ca trebuie sa va limitati la acestea, este extrem de putin. Intre doua articole egale ca stil, juriul il va alege pe cel mai lung pentru simplul motiv ca acesta este mai muncit, asadar se vede ca autorul si-a dat interesul si s-a documentat. MarketOnline prefera lucrurile spuse mai clar, nu in metafore prea alambicate, poezii, pilde biblice sau mai stiu eu ce. Pe mine m-au articulat la o povestioara SF de care eu personal eram foarte mandra, asa ca...
In concluzie, sfatul meu este, avand in vedere cat de sucit este acest juriu, sa sacrificati o ora si sa cititi articolele castigatoare din editiile precedente. Desi au aparut niste doamne noi prin juriu, tot specialisti in marketing raman si nu cred ca au alta viziune.
Cam asa! Greu de multumit, mai ales la ultimele editii, juriul de la Market... Cu toate astea, am avut noroc o data. Ce vremuri! :)
RăspundețiȘtergereOm vedea, Crina! Multumim de sfaturi!
Da, tu esti un bun exemplu de castigator la ei, dar ce mai discutii au starnit uneori cu notele!
ȘtergereSi pe mine m-au articulat rau la un articol de care eu eram tare mandra :). Multumim pentru sfaturi. Inca nu m-am hotarat daca ma inscriu sau nu, incerc sa-mi fac curaj de pe margine.
RăspundețiȘtergereDap, sunt imprevizibili. Eu zic sa te inscrii, macar pentru a diversifica articolele pe blog daca nu de altceva.
ȘtergereEu am o problemă cu acest aparat. De exemplu, cum ar fi să îl vinzi cuiva care are casă cu etaj, cu un recipient care are o capacitate de stocare de 15l.
RăspundețiȘtergereApoi sistemul de filtrare Hepa are propria certificare (în SUA), ceea ce nu apare în acest caz.
Ei, aici m-ai pierdut, imi retrag "inscrierea" in concurs, hi, hi! Adica daca are 15 l nu poti sa-l cari la etaj?
ȘtergereDacă te-i dotat cu lift! 15l+aparatul.
ȘtergereHmmmm... vi s-au parut dificili? Mie mi s-au parut printre cei mai ok, nu mi s-au parut asa greu de multumit, comparativ cu altii cel putin. :)
RăspundețiȘtergereDe multumit nu-i greu, dar daca aspiri la premiu sau la o nota mare...pana la urma e vorba si de experienta fiecaruia cu acest juriu, eu nu prea am nimerit articolele.
RăspundețiȘtergereVă admir pe cei care puteți scrie articole advertoriale. Mi s-au făcut și mie niște propuneri, dar le-am declinat pe toate. Mi-e imposibil să născocesc niște povești din care să iasă învingătoare vreun aspirator sau produse dietetice pentru copii! Se vede că nu am destulă fantezie! :))
RăspundețiȘtergerePrimăvară frumoasă, Crina!
Multumesc, asemenea! Cat despre advertoriale, trebuie sa iei ca pe o provocare, reclama dar si multa imaginatie.
Ștergere