Translate

marți, 15 septembrie 2015

Internetul-before and after

Vreau sa spun cum era viata mea before and after internet.
Before...
Prin '96 faceam niste cursuri de utilizare a PC-ului care de-abia patrunsese in societatea noastra post-decembrista, dar pre-tehnologizata. Nu glumesc, puteai numara pe degete device-urile si gadgeturile cunoscute atunci.
La curs ma asezam cu infinita umilinta in fata monitorului, iar tipul care ne preda diverse chestii si se enerva din cauza ignorantei in care zaceam parea o zeitate coborata sa ne instruiasca pe noi, muritorii, cu privire la universul virtual. Pastrez cu sfintenie diploma care atesta ca stiu ce este ala Northon Commander, o pastrez mai ales pentru ca acum nu mai tin minte nimic, decat ecranul negru pe care se misca un arhaic cursor. Astazi, daca mi se face ecranul negru, e de rau! Pe vremea aceea era normal, inca nu aparusera culorile si conexiunea la retea.

After...
In 2000, odata cu un nou loc de munca, am capatat si accesul la internet. Ce lume mirobolanta mi s-a deschis! Ei, nu se deschidea chiar asa usor, ca asteptam cate 5 minute pe putin sa-mi apara pagina cautata. Mapamondul nu mai avea secrete pentru mine. Colegele de birou ma rugau sa fac referate pentru copiii lor, pentru scoala. Ma uimea cum puteam sa produc un text cvasi-coerent in numai un sfert de ora, dand copy-paste la tot felul de prostioare. Le puneam cap la cap si gata tema la romana, filozofie, istorie... IT-istul intreprinderii innebunea cand il chemam sa-mi arate cum sa scot la imprimanta direct de pe site. Uneori aveam nelamuriri atat de banale, incat bietul om credea ca imi bat joc de el.
Din acei ani insa, preocuparile mele au luat o turnura interesanta. Cu toate orele pierdute in fata monitorului, ore pe care probabil as fi putut sa le folosesc mai eficient, trebuie sa marturisesc ca nu as fi vrut ca lucrurile sa stea altfel. Nu ma vad fara calculator in casa si fara marea de oportunitati si informatii oferite de internet. Astazi pot spune ca eu, ca persoana, sunt si produsul navigarii pe internet, asta face parte din modul cum am evoluat in acesti ani. Eu nu joc jocuri de nici un fel, calculatorul este pentru mine o sursa primara de informare si nu cred ca m-as putea lipsi de aceasta.

Mai tarziu, dupa documentare a venit si socializarea. Contul pe Facebook a aparut relativ recent, iar Google+ il folosesc inca cu parcimonie. Sunt sigura insa ca astfel de retele conecteaza oamenii cu adevarat, ii ajuta sa se (re)descopere si sa-si largeasca cercul de cunostinte. Cu ajutorul internetului, globul a devenit un sat mai mare si nu vad ce ar fi rau in asta.
Ca urmare, sunt incantata sa raspund la urmatoarea leapsa, va invit sa o preluati si sa o completati cu noi intrebari daca aveti idei.

“Cum mi-a schimbat Internetul viata ”

-De cati ani ai acces constant la Internet?
Am ACCES de 15 ani si de-atunci nu cred ca am lasat sa treaca mai mult de cateva zile fara sa ma CONECTEZ. Ar fi ca un al doilea serviciu, dar unul placut.
-Care este prima ta amintire legata de navigarea pe Internet?
Cum spuneam, eram absolut uluita. Nu intelegeam cum vad eu ce scrie ala din America si pe UNDE vin datele. Deh, minte de femeie!
-Ce faci zilnic pe net? (Citesti stiri, te documentezi, asculti muzica, lucrezi, scrii pe blog, vorbesti cu prietenii, faci cumparaturi online?)
De obicei incep cu emailul, mai bine zis cu cele doua pe care le am. Mi-au placut intotdeauna scrisorile, sa primesc corespondenta, asa ca posta electronica imi face o placere greu de explicat. Parca simt ca cineva isi aduce aminte de mine si imi trimite o misiva. Chiar si spam-urile imi starnesc curiozitatea, citesc tot. Sunt abonata la sute de newsletter-uri si nu m-am dezabonat de la niciunul pana acum. Pe Yahoo citesc si stirile, de obicei nu accesez site-uri din acest domeniu. Cand termin cu mailul, trec la blog, apoi la Facebook, alt loc unde "zac" o vreme pentru ca ma distreaza teribil. Citesc alte bloguri, particip la concursuri, ma documentez si ma plimb prin magazine online.
-Cand ai descoperit bloggingul? (Ai blog hostat gratuit sau cu plata? Cum ti-ai promovat blogul?)
In decembrie fac 4 ani de blogging. Citeam deja multe bloguri, apoi am vrut sa "spunsieu" ceva in aceasta lume unde toti au ceva de spus. Blogul meu are hosting gratis pe o platforma cunoscuta, cochetez cu gandul domeniului propriu, dar nu sunt convinsa si deocamdata mi-e cam lene sa fac chestia asta. Am descoperit platforma din intamplare, de fapt mi-a aratat cineva cum se poate incepe totul. Apoi cunostintele au venit pe parcurs, si acum mai invat cate ceva. De promovat, l-am promovat dupa ureche, intai am participat la campanii si concursuri, am mai organizat cate un giveaway, am comentat pe alte bloguri, am acceptat schimb de linkuri, m-am bagat in seama cum s-ar zice. Dar este clar ca nu este suficient, de ceva timp incerc sa pricep si rostul regulilor SEO, mi-ar trebui insa niste cursuri serioase in domeniu.
-Cum crezi ca ar fi viata ta acum fara Internet?
Nu vreau sa zic o vorba mare, dar ar trebui sa umplu timpul cu altceva si nu prea vad cu ce. Deja fac tot ce mi-am propus, poate mi-as putea scrie memoriile pe calculator si atat. Probabil as petrece mai mult timp la televizor si cred ca m-as plictisi infiorator.

-Cum crezi ca va arata viitorul Internetului?
Viitorul va exista in cazul in care, Doamne fereste!, nu se intampla vreun conflict sau cataclism si nu ramanem fara curent. Adica daca suntem lasati sa evoluam. Internetul viitorului este o conexiune realizata numai cu puterea gandului, prin holograme multi-dimensionale. Nu vom accesa ceva, ci vom fi acolo. Sau cel putin asa va parea deoarece va fi o experienta senzoriala pe toate planurile. Daca filmele au ajuns sa ruleze 4D, atunci acesta este si viitorul internetului. 

Daca va face placere sa aruncati o privire retrospectiva sincera asupra relatiei voastre cu internetul, va invit la leapsa.

7 comentarii:

  1. Pentru mine internetul a fost ca un bun tratament pentru boala mea.Afara de medicamente, m-a ajutat sa uit de ce mi s-a intamplat si sa intru ca musca-n lapte in toate:blog,facebook,twitter,etc.Eu eram pasionata nu am avut posibilitatea,dar din 2007 sunt prezenta mereu.Nu prea s-a intamplat sa-mi pice "netul" ca in cateva ore era rezolvat.La fel ca tine nu ma joc si ajung unde nu te gandesti .Ma fascinaza si e o preocupare placuta.Nu te-am reperat pe facebook-eu sunt Floarea Constantinescu,poate ma gasesti tu .Am prieteni putini si majoritatea cunoscuti sau doriti.Numai bine si sa ne intalnim cat mai mult pe-aici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Faptul ca "vad" ce gandeste cineva de pe partea cealalta a globului mi se pare fascinant. Te caut pe FB...uite-asa ne gasim!

      Ștergere
  2. :) Deja am luat-o. Frumos articol. Eu am fost mai hater!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci de apreciere! Nu ai fost hater, ai criticat constructiv, am vazut articolul tau.

      Ștergere
  3. Tare greu mi s-a parut! Imagineaza-ti ca acum trebuie s-o invat pe mama sa-l foloseasca :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He, he, si eu ii arat mamei mele diverse chestii pe net, nu stiu ce intelege dar cu siguranta are aceeasi mirare in privire, ca mine in primii ani. Sunt in varsta si "digera" mai greu tehnologia, dar le place am observat eu.

      Ștergere
  4. Exact! Internetul ne-a adus aproape informatia si ne-a ajutat sa economisim timp si poate sa alegem mai bine. Bravo mamei tale!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.