Translate

duminică, 13 septembrie 2015

O nunta vintage

Se zice ca nunta o faci pentru familie. Cu alte cuvinte, poti sa iti doresti doar 50 de invitati, juraminte pe malul marii si talpile goale in nisip ca in mod sigur mama si soacra vor avea cu totul alte idei, mult mai traditionaliste. Si cum, sincer vorbind, familiile suporta de obicei mare parte din costurile visurilor tale, ai grija ce iti doresti.
In cazul meu, situatia a fost cumva atipica. Fortati de imprejurari, am facut un 2 in 1, casatorie religioasa combinata cu botez, ca pe cea civila avusesem grija sa o consumam cu ceva timp inainte. N-are sens sa detaliez, unele conjuncturi familiale nu tocmai fericite ne-au silit sa comprimam evenimentele, numarul invitatilor si petrecerea de dupa. Asta nu inseamna ca nu ne-am veselit cum se zice, ci doar ca am sarit etapele. Intr-un fel m-am bucurat. Nefiind o personalitate extrovertita si dornica sa fie in centrul atentiei, nu tineam deloc la "spectacolul" de rigoare. Probabil ca, chiar daca evenimentul s-ar fi produs mai devreme in decursul vietii mele, tot m-as fi luptat sa limitez amploarea organizarii acestuia.
Nu mi-am dorit niciodata traditii, respectarea obiceiurilor si satisfacerea babelor. Mi-am dorit o ceremonie personalizata, cu prietenii cei mai buni ca invitati. N-a fost sa fie decat partial, dar trag nadejde ca as putea corecta omisiunile la aniversarea de 25 de ani, daca ajungem sanatosi pana acolo.
Ei bine, poate atunci voi reusi sa am atmosfera la care ma gandesc atunci cand fac planuri festive, o atmosfera vintage. Vintage sau shabby chic, cu patina adica, din alte epoci. Vintage inseamna dantela, roz prafuit, trandafiri nostalgici, materiale satinate, broderii, palarii si manusi, invitatii ivoire cu arabescuri, cutii de lemn, fier forjat, vesela inflorata, funde, bijuterii alambicate. Si o doza oarecare de obiecte handmade.

Asa cum am spus, daca as fi avut ocazia sa aleg o rochie de mireasa in ton cu ideea mea de ceremonie vintage, as fi mers pe un model simplu, fara trena (eu sunt cam impiedicata), dar amintind de frumoasele rochii ale anilor '40, asa cum pot fi gasite aici.
Modelul grecesc, usor drapat, imi aduce aminte de superba rochie alba a lui Liz Taylor in filmul "Pisica pe acoperisul fierbinte", dar si de Marilyn Monroe, degajata si extrem de sexy in tinutele sale celebre.
Un voal cu o broderie simpla ar fi completat frumos aceasta rochie superba. Pantofii? Mmmm...cred ca ar fi fost o surpriza sub forma unora mai colorati, cu accente stralucitoare. Iar bijuteriile s-ar fi rezumat la romanticii piepteni de par cu trandafiri.




Florile sunt extrem de importante in crearea atmosferei. Buchetul miresei, lumanarile de nunta, aranjamentele pentru mese, arcadele florale, cocardele din piept sau de pe masini, toate elementele accesorii sau decorative trebuie sa fie armonizate intre ele si cu decorul dorit. Mie imi plac culorile pastelate si neasemuita frumusete a trandafirilor, asa ca iata combinatia mea preferata:


Unde? Intr-un loc intim, poate undeva in mijlocul unei gradini, in aer liber, unde sa rasune o muzica frumoasa, muzica anilor tineretii noastre, aceea pe care am dansat strans inlantuiti la petrecerile noastre de adolescenti, la balul de absolvire, in discoteci. In fond ce reprezinta o nunta sau o aniversare decat un omagiu adus unei povesti de dragoste?


Mi-ar placea sa cred ca voi avea timp sa confectionez singura cateva obiecte: invitatiile, cartonasele pentru mese, cartea de oaspeti, micile marturii-cadouri pentru cei prezenti. Nu duc lipsa de imaginatie, iar amintirea lucrului facut de mine ar fi nepretuita.
Acesta este visul meu, daca aveti alte dorinte, va sfatuiesc sa le urmati. In mod sigur se va gasi cineva din familie care sa nu fie de acord dar, in fond, este vorba despre viata voastra, amintirile voastre, sentimentele voastre.

9 comentarii:

  1. Cele mai frumoase nunti! Simple si rafinate! :)

    http://the-may-day.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi place atmosfera ca intre prieteni, nu tin sa epatez pe nimeni. Chiar daca mi-ar fi accesibil financiar, luxul nu ma reprezinta deloc.

      Ștergere
  2. Si eu imi doresc o ceremonie restransa, nu tin la traditii, caci nu ma reprezinta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai greu este sa pui in practica atunci cand faci lista de invitati, apar obligatiile

      Ștergere
  3. La ora actuala spun ca mi-ar fi placut ca piata sa fi fost mai ofertanta, m-as fi casatorit si intr-o rochie midi. Oricum cea aleasa a fost dragoste la prima vedere.
    Imi place rochia si pieptanul, noi am avut marturii facute de noi, aranjamentele florale la mese, multe accente rosii. O nunta pregatita din timp doar pe cheltuiala noastra, cu invitati prietenii nostri cei mai buni dar si prieteni de'ai socrilor care si-au dorit sa sarbatorim impreuna. Am calmat din start mirarile datorita lipsei voalului si alte traditii inutile. A fost o zi intensa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta e important, sa ramai cu amintiri pe care sa le apreciezi toata viata si sa le povestesti si nepotilor. Si mie imi plac rochiile care ies un pic din tipar si nu au lungimea clasica. Imi place si moda rochiilor de nunta in culori pastelate, simbolistica albului este putin depasita dupa parerea mea.

      Ștergere
  4. Noi am avut o nunta restransa,60 de persoane, nu am tinut cont de obligatii. Am inchiriat o pensiune, cu muntii in departare, herghelia de cai si paraiasul in curte, am avut foc de tabara nu de artificii, nu am tinut nici o traditie in care nu am crezut. A fost un weekend special :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Esti o fericita! Daca nu este un eveniment memorabil, atunci l-ai trait degeaba. Am observat ca piata organizatorilor de nunti de pe la noi s-a mai diversificat, isi adapteaza oferta la gusturile clientilor, poti sa ai orice idee, gasesti articole sa creezi atmosfera care iti convine.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.