Translate

sâmbătă, 12 septembrie 2015

Viitorul este verde cu o saltea pe masura

V-ati intrebat vreodata cum se simtea omul din Neolitic cand se trezea dimineata pe o mana de frunze asternute direct pe un pietroi tare dintr-o pestera rece? Acum, sincer vorbind, este suficient sa urmaresti evolutia asternutului pe care au dormit oamenii de-a lungul mileniilor ca sa iti dai seama ca modul de a se odihni a influentat categoric media de varsta a populatiei.
Pai, este suficient sa observ cum ma trezesc eu dupa cateva ore de somn, si ala cam chinuit, pe o "instalatie" numita pat cu arcuri. Si probabil asta este motivul pentru care, odata cu varsta, imi vine din ce in ce mai greu sa fac priza cu realitatea dimineata. Cat esti tanar, somnul este mai greu, oasele mai flexibile, visele mai zburdalnice, nu prea ai timp sa meditezi asupra calitatii saltelei de sub tine. Dar cand trec niste ani peste corpul din ce in ce mai sensibil, oasele incep sa devina mai rigide si simti nevoia de ceva care sa se modeleze pe trup, nu invers.

Este evident ca omul nu a fost facut sa doarma pe o mana de paie. In primul rand ca nu mai are blana lunga si deasa care sa atenueze socul substratului tare, putin elastic. Sunt atat de convinsa ca lipsa unui somn de calitate a influentat istoria omenirii, incat as propune sa se faca un studiu pe tema asta. Inchipuiti-va un cap incoronat trezindu-se cu capsa pusa inainte de o intalnire diplomatica. Nu puteti sa sustineti ca o migrena, o durere de ceafa, muschii intepeniti si carceii durerosi nu au jucat nici un rol in semnarea unui tratat. De un somn bun depind multe si ar trebui sa acordam mai multa atentie acestui aspect al vietii noastre.
Daca ar fi sa dau crezare teoriilor conspirationiste care imi plac atat de tare, indiferent cat de aiuristice ar fi, mi-as pune serios intrebarea de ce, desi NASA a inventat materialul elastic numit "memory-foam" in 1970, salteaua cu memorie a aparut pe piata de-abia 20 de ani mai tarziu. Hi, hi, probabil nu voiau sa fim relaxati si fericiti... Acum, serios vorbind, cum este posibil totusi ca persanii, cu 3600 de ani inainte de Hristos sa fi utilizat salteaua cu apa (cu fata din piele de capra!), iar nefericitii din secolul al XV-lea sa doarma pe pastai de mazare? Mister!
Dar iata ca am trecut de toate problemele istorice legate de realizarea unui culcus potrivit si ne aflam in secolul XXI, gata sa transformam somnul intr-o experienta pe multiple planuri. Viitorul este verde si luminos, gata sa faca un salt in evolutie. In privinta asta sunt recunoscatoare secolului in care traiesc. Am de ales intre o puzderie de tipuri de saltele, dar tocmai diversificarea te poate induce in eroare. Este cea mai mare greseala sa cauti un produs ieftin, indiferent din ce categorie, si sa nu consideri salteaua o investitie in sanatatea ta. Si este o si mai mare greseala sa fii dispus sa investesti dupa ureche, fara sa iei in considerare problemele cu care te confrunti.
Mi-amintesc de exemplu o prezentare de produse din lana merinos la care am fost cu sotul meu. Aveau si saltele. Chiar exceptionale! Cucoana de la firma ne facuse o demonstratie fulminanta de aliniere perfecta a coloanei, iar al meu sot era deja in extaz desi ii sopteam cu disperare ca eu sunt ALERGICA la lana si numai ideea ca o am prin casa imi ridica parul de pe ceafa. Deh, fiecare cu pasarica lui! In cele din urma m-a auzit si consortul, nu numai toata asistenta din sala.
Asadar, daca vreti sa achizitionati o saltea, luati un creion si notati pe un biletel problemele voastre de sanatate, dar si cele din timpul somnului.
Eu trec pe lista asa:
-alergia la lana/pene
-scolioza dorso-lombara
-nu suport sa intre cineva in spatiul personal cand dorm
-intepenesc repede cand stau pe o parte
-vara sufar rau de cald
-iarna sufar tot de cald ca am prea multa caldura in calorifere
GREEN FUTURE-Saltea Black Line

Ei, daca v-ati distrat destul pe seama mea, sa stiti ca exista o saltea pentru a combate orice neplacere. De exemplu, as fi tentata sa cumpar o saltea cu memorie deoarece este hipoalergenica si minimizeaza balansul partenerului de pat, dar nu voi face asta deoarece acest tip tinde sa fie calduros si sa ingreuneze intoarcerea de pe o parte pe alta. In schimb, m-as orienta catre una dintre saltelele ortopedice cu fata de iarna si fata de vara, cu o parte mai ferma si una mai moale, cu banda 3D pentru aerisire si material anti-alunecare ca sa nu se stranga lenjeria.


Saltea Aloe Vera 360

Dar stati sa vedeti, ca imaginatia celor care fabrica saltele a mers si mai departe. De ce sa nu tratezi in timpul somnului si alte probleme? Cum ar fi cele de piele... In intamplarea de mai sus, cea cu salteaua de lana, singurul lucru atractiv pentru mine era faptul ca avea husa tratata cu lanolina astfel incat ungea si pielea in timpul somnului. Ei bine, ma lipsesc de lanolina, dar tare mi-ar placea una tratata cu Aloe Vera care sa aiba efect calmant si antiinflamator.



Minunatia poate fi gasita pe green-future.ro si are atat de multe calitati potrivite profilului meu de somn incat am trecut-o pe lista de dorinte.
In incheiere sper ca v-am convins sa deschideti ochii bine cand va cautati salteaua visurilor voastre (la propriu).




 

4 comentarii:

  1. cu memorie? vaaaiii :))
    glumesc, am una si revine la forma dupa cam 2 minute!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar fi buna si una care sa-mi reimprospateze memoria, dar numai daca vreau eu, hi, hi. Merci de informatie, nu stiu daca as putea dormi pe una de acest tip, imi trebuie ceva mai elastic.

      Ștergere
  2. sustin toate cele scrise aici în descrierea saltelei - noi dormim de sase ani pe (doua!) saltele ergonomice cu memory-foam si sapte zone de portanta diferentiata si... zau ca merita toti banii!
    Gradul de duritate (sau moliciune) al saltelei se alege în functie de greutatea corporala - salteaua sotului meu are duritate 3(pentru pers peste 80Kg) si a mea are duritate 2(pentru pers pâna la 80 kg) ☺
    Pernele noastre deasemenea sunt cu memory-foam si dimineata ne trezim fara cute pe fata ;) odata cu înaintarea în vârsta dai tot mai multa importanta acestor "maruntisuri".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineinteles ca ca exista multe amanunte tehnice, e ca si cum ti-ai cumpara o masina, trebuie sa fii atent la mai multe detalii. Iar eu va trebui sa ma hotarasc repede sa fac o schimbare, ma trezesc din ce in ce mai prost dimineata.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.