Translate

joi, 26 mai 2016

Ineptiile zilei - despre cei care fac treaba

Ziua de ieri mi-am petrecut-o in parcarea dintre Casa Poporului si Ministerul Mediului, participand la un miting de protest al lucratorilor din domeniul cu acelasi nume cu ministerul mentionat. N-am ajuns acolo de placere, am ajuns in ultima instanta, cand am vazut noi ce ni se mai pregateste.
Cand i-am spus lui fiu-meu ca plec la Bucuresti sa protestez, m-a intrebat daca poate sa vina si el si sa strige ca vrea alocatie mai mare. Uite, asa se formeaza viitorii grevisti. I-am explicat ca nu pot fi amestecate chestiunile, altminteri zapacim guvernul si nu mai stie lumea ce cerem de fapt.
Intrunirea cu fluiere, lozinci, vuvuzele si caraitori, stegulete si sindicalisti, pancarte si oameni veniti din toate colturile tarii trebuia sa fie una care sa atraga atentia sefilor din minister. Pe care sefi nu ii doare foarte tare ca noi vom fi iar considerati simpli palmasi, adica gloata pe care ministerul isi duce zilele. Ca daca n-am fi noi sa adunam informatiile din teritoriu, sa umplem bazele de date si sa fim interfata buna de injuraturi cu publicul, onoratii "minestrasi" ar exista degeaba, lucru pe care sper sincer sa-l demonstram cu o mica greva generala in care sa tragem obloanele agentiilor din tara si sa vada lumea ce inseamna sa bati la poarta inchisa. Exact cum au facut medicii de familie care au refuzat sa elibereze hartii cat au fost ei nemultumiti.
Nu sunt eu genul care sa intre in politica, blogul meu nu a fost creat pentru nemultumiri sociale, ci pentru chestii amuzante, dar as vrea doar sa pomenesc doua intamplari de ieri, aparent colaterale, in realitate destul de ilustrative pentru situatia de cacao in care zace mediul, in general, la noi in tara...
Timpul a tinut cu noi, in sensul ca, desi era anuntat un cod cu vreme mizerabila pe Bucuresti, am avut parte de conditii perfecte, lejer noros cu rastimpuri de aparitie a soarelui. Dupa prima ora din cele 4 alocate mitingului, unele dintre colegele mele au inceput sa se intrebe unde s-ar putea duce la toaleta. Le-am zis sa dea roata cladirii uriase in care e ministerul, sa intre prin spate pe unde intram cand ne ducem acolo cu treburi si sa se duca la prima buda de la parter. A trecut cam mult pana le-am vazut reaparand si le-am intrebat daca au nimerit. Nimerisera buda, dar pe cea de la terasa de langa minister deoarece in minister nu fusesera lasate sa intre. Gardianul le replicase ca organizatorii mitingului ar fi trebuit sa asigure toalete ecologice. Replicasera si colegele, care nu erau decat doua, retineti!, nu o suta, ca suntem colegi in aceeasi institutie, asadar ce inseamna prostia asta? Puteau sa spuna ca se duc cu treaba la unul dintre serviciile din minister, nu? Asta a fost prima...
Intre timp am remarcat cu totii ca singura televiziune prezenta de la inceput si care a stat in aceste ore cu noi a fost Digi TV. Spre final, a aparut si TVR1. De dat, am fost dati pe postul TVR1 aseara, la o ora "potrivita", adica taman la stirile nocturne, ca sa nu deranjeze probabil sentimentele unora. Am fost chiar dezamagiti ca n-au aparut si alte televiziuni, asta arata cat de importanta a fost pentru ei problema noastra. Chestia este ca, la un moment dat, in timpul actiunii, dupa intamplarea cu colegele de mai inainte, eu si alte doua doamne am purces in aceeasi cautare fara sorti de izbanda. Dupa unele bajbaieli prin imprejurimi, ne-am hotarat sa ne incercam norocul tot in minister, de data asta pregatisem o minciunica. Ei bine, cand am dat coltul cladirii, am vazut si televiziunile mult asteptate. Ocupasera trotuarul in intregime, cu toate camerele instalate pe trepiede, si pandeau febril in fata iesirii din Parchet. Mai tarziu aveam sa aflam ca asteptau sa iasa femeia aceea care a fost martor la accidentul lui Condrea. Degeaba faceam noi galagie pe partea ailalta a cladirii!
Dap, am aflat cu ocazia asta ca problemele lucratorilor din protectia mediului nu valoreaza mai mult decat moartea dubioasa a unui mafiot. Dar cand e vorba de taiat padurea, de poluat aerul, de aruncat deseuri, de braconat animale, cine sunt vinovatii? Ei, na, prostii de la mediu, cum cine?

7 comentarii:

  1. ...da, mereu can-canurile- caci eu nu o cred pe femeia aia, si de asta o incadrez aici- au fost mai importante. Ceea ce e nedrept. Apoi ne miram ca totul se duce de rapa și oamenii se regrupeaza spre alte locuri mai...fara substanta. Cred ca ai fost obosita rupta, eu asa as fi..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa 4 ore imi amortisera degetele de la picioare, pana seara am zacut. Am zis ca nu mai repetam experienta, nu cred ca a contat in vreun fel protestul nostru, suntem prea putini, cred ca in jur de 2000 de oameni in tara, fara Bucuresti.

      Ștergere
  2. Deh, goana după audienţă, din păcate.

    RăspundețiȘtergere
  3. uite ca mai merge lumea la miting! as merge si eu...pentru chestiile de la mediu!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Groaznic.....dureros de groaznic ..

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu sunteți periculoși, de asta nu le pasă... Ia să fi fost ceva transportatori și să fi amenințat cu greva... Trebuie să vă afiliați la un sindicat puternic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai intuit bine. Suntem oameni civilizati, cu studii, decenti, carora le este jena sa injure, sa ameninte, sa arunce Molotoave cum s-ar zice. Si EI stiu asta. Si suntem impartiti intre doua sindicate cam dezbinate.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.