Proba cu nr.16 a fost cu intorsaturi (de condei) si cam toata lumea s-a impiedicat in "gardul" enuntului. Pe care n-a putut sa-l sara artistic, dar l-a trecut printr-o gaura sapata la baza, adica pe scurtatura.
Ca sa nu lungesc introducerea, am sa copiez enuntul care suna asa:
În zilele noastre, să ai credit este mare lucru. Și offline, pentru a-ți
pune planurile în mișcare, dar și online, unde reputația se câștigă
anevoie și se poate pierde într-o clipită. Ce bine ar fi dacă s-ar putea
obține și acest credit la fel de ușor ca prin AVBS Credit!
Scrie-ne într-un articol ce asocieri, parteneriate, campanii, obiective susții sau implementezi ori ai implementa pe blogul tău/prin intermediul blogului tău astfel încât să-ți protejezi reputația și să câștigi credit în mediul online. Totodată, ce asemănări și diferențe sunt, în opinia ta, între creditul financiar, în general, și creditul moral al unui blogger?
Scrie-ne într-un articol ce asocieri, parteneriate, campanii, obiective susții sau implementezi ori ai implementa pe blogul tău/prin intermediul blogului tău astfel încât să-ți protejezi reputația și să câștigi credit în mediul online. Totodată, ce asemănări și diferențe sunt, în opinia ta, între creditul financiar, în general, și creditul moral al unui blogger?
Limita maxima de cuvinte: 700 !
Ca sa pot juriza, am impartit punctajul astfel: cele 3 cuvinte cheie obligatorii-5 pcte., linkul obligatoriu-5 pcte., logo-ul AVBS - 3 pcte., 400-700 cuvinte-2 pcte., corectitudine gramaticala-15 pcte., coerenta textului-10 pcte., respectarea temei-25 pcte., creativitate si originalitate- 25 pcte., 10 pcte. din oficiu.
Mno, daca as fi fost eu in postura de participant si as fi vazut ca nu am decat 700 de cuvinte la dispozitie, as fi procedat asa: as fi impartit 700 la 3 si as fi obtinut cam 230 de cuvinte ce puteau fi alocate pentru fiecare aspect al temei plus o introducere, creativa evident, care sa lege textul si sa faca si reclama sponsorului. De obicei, eu scriu tot ce-mi dicteaza inspiratia de moment, pot sa ies la 1000-1500 de cuvinte, dupa care incep sa tai, astfel incat sa raman cu esentialul. In final, fac mici modificari ca sa obtin cursivitatea ideilor in text. Citesc enuntul de cateva ori, pana inteleg ce este important de scos in evidenta sau pana pricep toate dedesubturile.
M-as fi asteptat ca toata lumea din competitie sa stie acest lucru, faptul ca nu poate fi ignorat unul dintre aspectele temei. Indiferent cum si-ar fi dozat fiecare cuvintele, cele doua obiective trebuia atinse. Nu mi-am dat seama ca participantii vor scrie cum le convine. Cei mai multi s-au gandit ca o comparatie intre creditul moral al bloggerului si creditul financiar ofera cele mai multe posibilitati de a concepe un text, asa ca au mers pe aceasta idee. N-ar fi fost nimic in neregula daca ar fi pomenit macar intr-un paragraf si de celalalt aspect, cel cu campaniile/proiectele, atunci s-ar mai fi putut oferi niste puncte.
Nu stiu ce capat de tara a fost enumerarea campaniilor/proiectelor in care au fost sau vor sa fie implicati bloggerii, doar stim toti ca se participa destul de des la astfel de actiuni si, chiar daca erau bloggeri incepatori, tot si-ar fi putut imagina ceva. De la campaniile umanitare, sociale, de protejare a mediului, de ajutorare a victimelor, a copiilor orfani, pana la campaniile pentru o viata sanatoasa sau dreptul la informare, erau zeci care puteau fi mentionate. Nu trebuia decat ca participantul sa spuna de ce l-ar caracteriza sau i-ar placea un tip de campanie si aici se putea face legatura frumos chiar cu specificul blogului. Nu s-a vrut si pace! Eu am pe prima pagina a blogului, de exemplu, un banner permanent catre o fundatie si un banner, tot permanent, catre site-ul dedicat unei arii naturale protejate. Daca nu te vezi participand in asemenea actiuni, ca blogger, atunci exista o mica problema numita egoism. Poate unii nu se vad scriind decat pe bani, problema lor!
Atentie! Mentionarea proiectelor/campaniilor este primul aspect al temei! Era foarte important si, la un moment dat, m-a batut gandul sa-l punctez (depunctez) mai mult. Am impresia ca unii au privit cu oarecare detasare ironico-dispretuitoare afirmatia mea ca, daca as fi scazut cate puncte ar fi fost corect, notele ar fi iesit catastrofale. Ei, ce sa zic... Cu asemenea atitudine nu se castiga niciodata nimic.
Asa cum am mai spus, nerespectarea temei a dus la depunctare si in cazul celorlalte doua criterii, coerenta si creativitatea. Mie mi se pare destul de logic faptul ca cele trei se leaga. Cum sa apreciezi corespunzator un text care o ia pe aratura, in loc sa vorbeasca despre ceea ce este obligatoriu? Este o creativitate fara finalitate pentru ca o admiri, dar nu poti sa o punctezi. Si de-astea am avut cu toptanul.
Ca sa nu o lungesc prea tare, voi enumera cateva greseli pe care le-am intalnit frecvent in articolele citite:
- dozarea gresita a ideilor, introducere foarte lunga si inghesuirea temei in cateva paragrafe;
- text in afara temei;
-text incoerent, obositor- nu se face o legatura intre paragrafe cu idei diferite, se trece abrupt de la una la alta;
- greseli gramaticale, de redactare a textului;
- formularea frazelor in mod prea familiar, parca autorul ar vorbi cu prietenii la o terasa- fraze necizelate, neingrijite, exprimare lejera, nu se incearca sa se dea o tenta literara textului;
- frazele "Yoda", stiti voi, cel din Razboiul Stelelor, personajul care vorbeste invers, amestecand partile de vorbire.
In incheiere, nu pot sa nu mentionez articolele care au castigat si cele care mi-au placut sau m-au distrat cel mai mult.
Locul I cu cununita - http://lessassys.blogspot.ro/2016/04/breaking-newa-pusculitele-grav-afectate.html este un articol-exemplu despre cum arata un text echilibrat si creativ in acelasi timp, un text care, desi suna ca o muzica, reuseste sa strecoare si reclama printre randuri, atingand toate aspectele obligatorii.
Locul II -https://cristinadinmoinesti.wordpress.com/2016/04/10/despre-credit-si-credite/ a facut cea mai originala paralela intre tipurile de credite si a avut un articol complet, indeplinind toate cerintele.
Cel mai creativ articol - https://almanahe.wordpress.com/2016/04/10/am-doar-o-mana-si-o-mana-inchisa-n-pumn/ este cu siguranta cel mai surprinzator, surprinzator datorita imaginilor folosite.
Cel mai nelinistitor articol - http://rayuela-rayuela.blogspot.ro/2016/04/misterul-fetei-din-paris.html
este cu suspans, m-am intrebat ce se intampla pana la urma, desi am aflat repede finalul.
Articolul invaluit in vise, lumini si umbre, este https://silving.org/2016/04/11/creditarea-imaginatiei-tale/
Articolul care curge lin si te poarta odata cu vorbele este https://savatoronto.com/2016/04/11/credit-pentru-succes/ .
Articolul unui tanar care spera este https://raluca03.wordpress.com/2016/04/11/cheia-succesului/
PREMIILE "ZMEURA DE AUR" revin urmatoarelor:
https://ialina222.wordpress.com/2016/04/11/felia-de-credit-on-line/ este cel mai naucitor, hazliu text citit in ultimul timp, am ras cu lacrimi, dar nu pentru ca asa a intentionat autorul. I-as recomanda sa nu-si schimbe stilul niciodata, de fapt sa nu schimbe nimic, nici macar greselile gramaticale, cuvintele pe care le poceste, metaforele pe care le strecoara sunt dementiale, iar asa talent "nativ" rar mi-a fost dat sa vad. Mie nu mi-ar iesi oricat m-as stradui! E pacat sa corecteze ceva.
http://imiplace123.blogspot.com/2016/04/credit-pentru-omen-i-e.html - 4074 de cuvinte!!! Fara paragrafe! Un text de colo pana colo, fara vreo legatura cu tema. Desi undeva pomeneste de SuperBlog si de cativa dintre participanti. Poate autorul are personalitate dubla, nu-mi dau seama, dar asa logoree in scris rar mi-a fost dat sa vad. Parca imi imaginez ca proprietarul este un bun orator, pare sa fie in stare sa vorbeasca interminabil despre orice. In schimb, linkul si logo-ul obligatorii sunt la finalul textului. Cred ca a facut-o special!
Felicitari tuturor participantilor si finalistilor!
Felicitari tuturor participantilor si finalistilor!
As răspunde scurt la asta
RăspundețiȘtergereTotodată, ce asemănări și diferențe sunt, în opinia ta, între creditul financiar, în general, și creditul moral al unui blogger?
La început ai impresia ca unii se vând usor, asa, fara ghilimele, apoi înțelegi și observi că depinde din ce punct raspunzi la întrebare. Din al meu... punct, e important să fii credibil, moralul acela în plus, asta depinde cum ești în viața de zi cu zi.
Am mai dat eu un exemplu: azi nu laud genele false de la Arabela și mâine cele de la Ioana sunt mai bune. Diferite da, dar proportiile în postari trebuie păstrate cu grijă.
Altfel cititorul simte și fuge, nu toți dar pierzi și trebuie gandit dacă merita, care e scopul, etc.
E greu sa spui unde se termina moralul si incepe interesul. Oricat de obiectiv ai vrea sa fii, intr-un articol sponsorizat nimeni nu va evidentia pana la capat punctele slabe ale unui produs/serviciu. Nu se cheama ca autorul minte,falsificand adevarul, doar are grija sa accentueze calitatile . Asta este o minciuna prin omisiune. As fi apreciat ca macar unul dintre participanti sa scrie cateva vorbe sincere despre mai multe aspecte, dar se pare ca au preferat sa umple textul cu generalitati si teorii sau povesti despre cum si-au facut blogurile.
ȘtergereMultumesc mult pentru mentiunile la articolul meu cu Misterul fetei din Paris. Sunt un blogger la inceput si m-am bucurat mult sa ma vad si eu mentionata! Sunteti tare draguta! Va pup! :)
RăspundețiȘtergere