Translate

vineri, 18 martie 2016

Proba 8 in SuperBlog - freonul, bata-l vina!

Doamne, asta e ca aia cu bateriile auto de data trecuta! Proba 8 este probabil razbunarea barbatilor impotriva probelor care au facut deliciul femeilor. Da' cine ar fi banuit ca freonul este intalnit si la masini? Desi e logic daca citesti mai departe enuntul probei.
Ei bine, de data aceasta aveti liber la povesti, in paranteza fie zis poate parea mai usor decat sa scrii pe o tema detaliata, dar s-ar putea sa fie de fapt mai greu.
Ca sa nu mai zic ca vi se cer minim 500 de cuvinte, continut informat, adica sa va puneti cu burta pe documentare, si minim 5 cuvinte cheie dintr-o lista. Bolduiti cuvintele cheie, sa fie usor de ochit in text, altminteri capiaza juriul si nu se stie ce reactie are la nervi. Mai ales ca Freon-auto.com este sponsor nou si nu stie cu cine are de-a face.
Dar vad ca sponsorul tine la poveste, adica vrea sa vada intamplari mai mult sau mai putin reale, totusi suficient de credibile.
Aici ar fi momentul sa ating o problema spinoasa, pe care am ocolit-o cu grija, si subiect de controverse pe punctajele date articolelor: creativitatea si originalitatea
Ei bine, exista intotdeauna participanti care protesteaza spunand "am indeplinit toate cerintele tehnice, scriu corect, de ce am luat nota atat de mica?". Daca toata lumea indeplineste cerintele tehnice, atunci diferenta de punctaj nu poate veni decat din creativitatea si originalitatea fiecaruia sau chiar din stilul in care isi structureaza ideile. Toti ne dam seama daca un text este firesc, curge frumos, este usor de urmarit, este "adus din condei" cum s-ar zice. Poti sa citesti 1000 de cuvinte iar la final sa nu fi retinut nimic altceva decat ca era o varza de idei aruncate in devalmasie. Autorul a muncit la el, dar nu l-a facut vandabil deoarece juriul este plictisit. Daca juriul se plictiseste, si un cititor oarecare se plictiseste, iar scopul advertorialului se pierde din start. Nu asa ceva urmaresc sponsorii.
Problema povestilor credibile este alt subiect de dezbatut. Citesc uneori articole in care se face o reclama atat de evidenta, iar laudele sunt atat de nerusinat de insistente incat este clar ca autorul nu a interactionat cu serviciile sau produsele descrise, dar se straduieste sa le ridice in slavi. Pe mine astfel de texte ma debusoleaza, nu stiu ce sa cred. Cu alte cuvinte, chiar daca n-ai auzit in viata ta de freon, este o arta sa scrii ca si cand ai manca freonul pe paine in fiecare zi.
Si, nu in ultimul rand, ganditi-va ca puteti da peste un juriu care citeste numai in concediu sau puteti da peste unul care doarme cu Umberto Eco sub perna (hi, hi, ca tot a murit saracu' si e la moda sa il citesti), adica poate sau nu sa aprecieze o compozitie la justa valoare.
Succes!

4 comentarii:

  1. Ecoiști?! Nt! Mai degrabă Coelhoiști! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am zis si eu...nu stiu care e mai greu de digerat, N-am citit nimic de Coelho dar daca moare o fac. N-a murit, nu?

      Ștergere
  2. haha! Not yet!

    Da' eu? Eu ce naiba scriu????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maiculita, n-ai conceput nimic pana la ora asta? E un subiect moartea pasiunii, ce e drept. Dar, in vremurile noastre, doi adolescenti care ies la o plimbare cu masina, in stil americanesc, s-ar coace la propriu fara freonul amintit. S-ar duce pe copca pasiunea.

      Ștergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.