Translate

joi, 3 martie 2016

Proba 2 in SuperBlog - nicaieri nu e ca acasa

In primul rand trebuie sa va atrag atentia ca faptul ca aveti la dispozitie nu stiu cate zile sa bagati un articol in platforma este o iluzie. Frumoasa, dar tot iluzie se cheama. Probele sunt postate din doua in doua zile, asadar aveti de fapt doua zile sa scrieti ceva. Puteti sa asteptati cu un articol si sa il scrieti pe urmatorul, dar este mai bine sa pastrati ordinea, altminteri s-ar putea sa va vedeti inaintea miezului noptii din ultima zi si sa va aduceti aminte ca mai aveati ceva de facut. Un superblogger scrie repede si bine, altfel de ce s-ar numi concursul acesta SuperBlog?

Daca aveti grija sa scrieti in forta si la timp, sfarsitul de saptamana poate fi mai relaxat pana la proba care apare marti. Dar pana la urma, daca reusiti sa nu amestecati termenele limita si nu aveti inspiratia salvatoare, e bine sa rumegati bine ideile.
Tin sa subliniez, pentru cei care nu au rabdare sa citeasca in amanunt regulamentul, ca la ultima proba este o mica smecherie menita sa departajeze primii doi sau trei clasati in cazul care punctajul acestora este egal: locul I revine celui care a reusit sa introduca primul in platforma ultimul articol al ultimei probe din concurs (Sectiunea 8, pct.8.2).  Aceeasi conditie este si pentru clasatii pe locurile 3 si 4 aflati la egalitate.
Si acum sa revenim la proba de astazi. Asa cum spuneam data trecuta, sponsorii noi reprezinta cele mai mari necunoscute. Cel de astazi, Art&Craft Design, comercializeaza produse de arta traditionala romaneasca, avand activitate atat in online, cat si in offline. Tema propusa pentru proba este extrem de generoasa, cu o mare incarcatura emotionala pentru ca atinge spiritul patriotic si cere sa-ti imaginezi suvenirul ideal.
Atentie! Asa cum vad eu problema, echipa firmei incearca de fapt sa gaseasca noi idei de produse-suveniruri, este un deziderat comercial, asa ca dati cuvenita atentie produselor pe care le propuneti si justificati alegerea, sa aiba o semnificatie bine bazata. In plus, firma vrea sa sprijine mestesugurile traditionale si mesterii populari, asa ca propuneti obiecte din materiale corespunzatoare-piatra, lemn, sticla, ceramica, textile cu modele populare. Ganditi-va ca suvenirurile sunt obiecte mici, cu impact sentimental mare, care incap in bagajele unui turist. Frunzariti site-ul firmei si vedeti ceea ce comercializeaza in acest moment, ganditi-va ce le lipseste. Este un atu sa propuneti ceva complet inedit care poate fi realizat cu costuri mici.
Observati ca in barem punctajul la creativitate este mai mare decat la documentare, deci oamenii vor sa insistati pe idei originale mai mult decat pe simpla descriere a activitatii firmei.
Revin la lungimea articolului. Se da liber la numarul de cuvinte. Este din nou o capcana. Nu este cazul sa va scrieti memoriile daca nu aveti ceva concret de spus. Nimeni n-are rabdare sa citeasca mai mult de 1000 de cuvinte daca povestea nu este suficient de captivanta.
Si o ultima observatie: exista bineinteles posibilitatea ca tot ce am spus mai sus sa fie doar apa de ploaie, iar juriul sa sfideze toate aceste speculatii. Hi, hi...acesta este adevaratul farmec al SuperBlogului!
  

13 comentarii:

  1. Multumim pentru sfaturile dvs! Foarte utile articolele. :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha-ha :) Ești o mare figură dar tot cam așa cred și eu, că încearcă să adune idei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu m-am gândit la aceeasi strategie... Sponsor nou, greu de ghicit. Dar încercam, nu? :)
    Multumim pentru sfaturi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Lumânările din gel merg? Căci din astea am tot făcut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca au vreun model traditional... cred ca ar fi dragute.

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Nu particip ca am fost castigator in toamna. Acum sunt buna doar de dat sfaturi.

      Ștergere
    2. Ce chestie, e cam aiurea sa stai pe bara mai ales ca stiu ca ai fost foarte implicata in acest proiect.

      Ștergere
    3. S-ar parea ca as fi putut sa particip dar na, fac loc altora, asa este fairplay.

      Ștergere
  6. Vă felicit, eu n-aș ține ritmul să scriu pe teme date.
    Si personal, recunosc că dacă analizez puțin am o mică frustrare. Se poate să greșesc, nu am citit regulamentul dar să spunem că un premiu sau maxim 3 merg către... 1 sau 3 bloggeri. Poate se înscriu 50, poate din aceia 20 sunt chiar bunicei iar 10 trag cu dinții, se știe cât de ușor e de creat un articol bun și bine documentat.
    În același timp, 15 firme pun niște bani buni la bătaie pentru terți. Se aleg cu multă publicitate, vizibilitate, poate 40% din ce plătesc ei ajunge la... dar stai avem unul sau 3 câștigători și poate 20 care chiar aduc idei noi, SEO bun, etc. Care e premiul?
    Câte firme participă?

    Cam despre asta e vorba în frustrarea mea. Că nu ajung mai mulți bani de la aceste firme direct la bloggeri. Că firma X nu mai e nevoită să-mi facă mie o ofertă decentă dacă ea are deja 20 de povești, cât pentru 3 ani.
    Repet: poate greșesc undeva.
    Nu generalizez să spun că din cauza superblogului bloggerii nu sunt plătiți pentru articole, doamne ferește.

    Cât timp X scrie pentru 10 roni evident că n-o să apeleze firma cu cămăși frumoase la mine pentru că am aere de mai mulți roni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, dar competitia asta trece dincolo de simpla campanie cu advertoriale, implica prestigiu si mai multa vizibilitate pentru blogurile participante. Probele individuale au premii de asemenea, iar cele din editia curenta sunt tare frumoase, merita sa te bati pentru ele. Nu au cum sa castige toti, dar la final este o gala care s-a desfasurat in diferite locuri prin tara, un soi de weekend gratuit pentru participanti. Se lasa cu mare distractie, se leaga prietenii. La gala se mai impart si alte "atentii" tuturor. Este chiar festiv si amuzant. Pentru atmosfera si tot merita sa participi!

      Ștergere
  7. Într-adevăr am văzut că multe texte au calitate, mă gândesc că și oamenii sunt cool. Măi, să fie cât mai multe premii că potențial este ;)

    RăspundețiȘtergere

Comentariile la acest articol sunt moderate, nu apar imediat pe pagina.